آی‌فون 13 اپل برای نخستین بار از باتری‌های نرم استفاده خواهد کرد

مینگ چی‌کو؛ تحلیل‌گر موسسه Tianfeng International و متخصص در افشای اطلاعات پیرامون نوآوری‌های آینده اپل پیش‌بینی‌های جدیدی را در خصوص اسمارت‌فون‌های سری آی‌فون 13 مطرح نموده است. این هندست‌ها احتمالا در پاییز سال آینده معرفی خواهند شد.

آی‌فون 13 برای نخستین بار از باتری‌های نرم استفاده خواهد کرد

بر اساس اعلام وی اسمارت‌فون‌های سری آی‌فون 13 برای نخستین بار از تکنولوژی باتری نرم استفاده خواهند کرد. این موضوع ضمن کاهش هزینه‌ها به صرفه‌جویی در فضا نیز کمک خواهد کرد. این باتری‌ها توسط کمپانی‌های Jialianyi، Xinxing و Huatong تامین خواهند شد. بر اساس اخبار منتشر شده باتری‌های نرم آی‌فون 13 و آی‌فون 13 مینی توسط کمپانی Jialianyi تامین می‌شوند.

این منبع خبری پیش‌تر نیز اعلام کرد که گوشی‌های آی‌فون 13 پرو و آی‌فون 13 پرو مکس از لنزهای فوق‌عریض با گشودگی دیافراگم f/1.8 و سیستم فوکوس خودکار بهره خواهند برد. از جنبه تامین‌کنندگان بایستی خاطرنشان کرد که دوربین‌های فوق‌عریض برای اسمارت‌فون‌های سری آی‌فون 13 توسط کمپانی‌های Largan و Yujingguang تامین خواهند شد. همچنین تولید 30 درصد سفارشات این دوربین‌ها به شرکت Yujingguang واگذار خواهد شد. همچنین مینگ چی‌کو ادعا می‌کند که آی‌فون SE 3 با یک نمایشگر 6 اینچی و فناوری تاچ آی‌دی عرضه خواهد شد.

نخستین جزئیات پیرامون سری آی‌فون 13

دوران طرح شایعات و درز اطلاعات پیرامون گوشی‌های آی‌فون 13 اکنون مدتی است که آغاز شده است. نخستین جزئیات در خصوص آی‌فون 13 توسط یک تحلیل‌گر معتبر با نام مینگ چی‌کو منتشر شده است. محبوبیت گسترده وی عمدتا مدیون پیش‌بینی‌های دقیق او در خصوص محصولات ساخت غول کوپرتینویی است. بر اساس اطلاعات اعلام شده توسط وی سری آی‌فون 13 از الگوی طراحی و ابعاد مشابه با آی‌فون 12 بهره خواهد برد.

سری جدید آی‌فون در سال آینده شامل 4 مدل مختلف با اسامی آی‌فون 13، آی‌فون 13 پرو، آی‌فون 13 پرو مکس و آی‌فون 13 مینی خواهد بود. بر اساس پیش‌بینی‌ها گوشی‌های آی‌فون 13 پرو و آی‌فون 13 پرو مکس مجهز به دوربین اصلی با یک حسگر عریض جدید، گشودگی دیافراگم f/1.8 و قابلیت فوکوس خودکار خواهند بود.

این نوآوری بایستی به ارتقاء کیفیت عکس‌ها در مقایسه با هندست‌های نسل قبلی منجر شود. مدل‌های پیشین آی‌فون دارای حسگری با گشودگی دیافراگم f/2.4 بوده و فاقد سیستم فوکوس خودکار هستند. کمپانی تایوانی Largan Precision کماکان تامین‌کننده کلیدی لنزهای دوربین آی‌فون 13 به‌شمار خواهد رفت. این کمپانی کماکان 70 درصد از کل سفارشات حسگرهای عریض جدید را تامین خواهد کرد.

گوشی‌های سری آی‌فون 13 احتمالا از نمایشگرهای پروموشن با نرخ نوسازی 120 هرتزی بهره خواهند برد. این پنل‌ها احتمالا از نوع LTPO (اکسید پلی‌کریستال با دمای پایین) خواهند بود. دستگاه‌های جدید به احتمال فراوان از تراشه A15 Bionic بهره‌برداری خواهند کرد. این تراشه با استفاده از فرآیند 5 نانومتری کمپانی TSMC تولید خواهد شد. همچنین مدل بزرگتر سری آی‌فون 13 احتمالا با 1 ترابایت حافظه فلش عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH