باگ بزرگ ایکس‌باکس سری ایکس موجب خاموش شدن ناگهانی آن حین اجرای بازی‌ها می‌شود

پیش‌تر گزارشاتی در خصوص مشکلات کنسول پلی‌استیشن 5 سونی منتشر شد. این کنسول دارای یک باگ جدی است که مانع از دانلود بازی‌ها می‌شود. با این‌حال به‌نظر می‌رسد که عرضه کنسول ایکس‌باکس نیز چندان بی‌سروصدا نبوده است. نخستین کاربران ایکس‌باکس سری ایکس بابت قطع خودبه‌خودی اتصالات کنسول خود گلایه دارند.

ایکس‌باکس سری ایکس همانند کنسول پلی‌استیشن 5 دچار یک باگ اساسی بوده و حین اجرای بازی‌ها به‌صورت خودبه‌خودی خاموش می‌شود

برخی کاربران در توصیف شرایط ایجاد شده اعلام می‌کنند که ایکس‌باکس سری ایکس چند ثانیه پس از آغاز اجرای بازی‌ها خاموش می‌شود. نصب مجدد بازی به‌صورت کامل و بازگردانی کنسول به تنظیمات کارخانه نیز به حل مشکل هیچ کمکی نکرده و ایراد مذکور کماکان به قوت خود باقی خواهد بود. سایر کاربران نیز با رفتار مشابهی از جانب کنسول خود مواجه شده‌اند؛ به گونه‌ای که کنسول آن‌ها در بازه زمانی راه‌اندازی تا 20 دقیقه نخست اجرای بازی به‌صورت خودبه‌خودی خاموش می‌شود. در این‌حالت کنسول به‌صورت خودکار راه‌اندازی نمی‌شود؛ بلکه دستگاه خاموش شده و کاربران برای روشن کردن آن بایستی دکمه روی کیس را فشار دهند. هنوز مشخص نیست که این مشکل تا چه اندازه فراگیر بوده و کنسول‌های ایکس‌باکس سری S را به چه میزان تحت تاثیر قرار داده است. این منبع خبری برای روشن شدن موضوع پیش‌تر با کمپانی مایکروسافت تماس گرفته است.

نخستین مشکلات پلی‌استیشن 5: یک باگ عجیب و غریب مانع از دانلود بازی‌ها می‌شود

فروش کنسول پلی‌استیشن 5 سونی دقیقا چند روز پیش آغاز شد؛ اما در همین مدت کوتاه کاربران با دردسر عجیبی مواجه شدند. برخی کاربران با یک مشکل نرم‌افزاری مواجه شده‌اند که مانع از دانلود بازی‌ها و اپلیکیشن‌های از پیش خریداری شده می‌شود. در این میان نکته اصلی این است که با اضافه شدن محتوای موردنظر به لیست دانلود، فرآیند دریافت با نمایش یک خطا یا پیام بی‌پایان “در صف دانلود” متوقف می‌شود. این مشکل با لغو دانلود یا شروع مجدد آن قابل برطرف شدن نیست. علاوه بر این کنسول، بازی را درون کتابخانه برنامه‌ها نمایش می‌دهد؛ اما فروشگاه PS Store کماکان خریداری بازی را به کاربران پیشنهاد خواهد داد.

این مشکل بر بازی‌هایی که مخصوص پلی‌استیشن 5 طراحی شده‌اند؛ تاثیر می‌گذارد. به‌عنوان مثال کاربران هنگام تلاش برای دانلود بازی Сall Of Duty Black Ops: Cold War با این باگ مواجه می‌شوند. همچنین برخی گزارشات از بروز مشکلاتی مشابه در خصوص بازی‌های بزرگ و اپلیکیشن +Disney حکایت دارند. تنها راه حل موجود در این مرحله ریست کامل کنسول و بازگردانی آن به تنظیمات پیش‌فرض کارخانه‌ای است. این اقدام نه‌تنها موجب حذف کلیه بازی‌های پیش‌تر دانلود شده تحت برنامه سازگاری PS4 می‌شود؛ بلکه کلیه بازی‌های پیش‌تر ذخیره شده نیز از بین خواهند رفت. سونی هنوز در خصوص این وضعیت هیچ توضیحی ارائه نداده است. بدیهی است که کمپانی هم‌اکنون از مشکل مطلع بوده و به‌دنبال عرضه پچ اصلاح‌کننده آن است. کارشناسان امیدوارند که تا زمان عرضه کنسول PS5 در کلیه بازارها این مشکل برطرف شود.

1 در مورد “باگ بزرگ ایکس‌باکس سری ایکس موجب خاموش شدن ناگهانی آن حین اجرای بازی‌ها می‌شود”

  1. سلام ایکس باکس وان منم اونجوری شده مثله سری ایکس وقتی روشنه استفاده نمیکنی یا بازی دانلود میکنه خاموش نمیشه ولی وقتی بازیرو اجرا میکنی میخوای بازی کنی بعضی وقتا بعد 15 یا 10 دقیقه خاموش میشه کلا یا بعضی وقتا هم تا نیم ساعت یا 45 دقیقه هم میشه بازی کرد ولی بازم خاموش میشه فقط موقع بازی هنگم نمیکنه خاموش میشه ایرادش میشه بگین چیه ؟ ممنون

    1
    4

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH