A14 Bionic پرفروش‌ترین تراشه در اسمارت‌فون‌های مجهز به نمایشگر آمولد محسوب می‌شود

سری آی‌فون 12 اپل شامل 4 مدل مختلف بوده و تمامی این هندست‌ها از نمایشگرهایی با فناوری آمولد بهره می‌گیرند. به‌کارگیری چنین رویکردی در تاریخچه فعالیت‌های کمپانی بی‌سابقه است. همچنین جدیدترین سری آی‌فون‌های اپل برای نخستین بار از تراشه بومی 5 نانومتری کمپانی موسوم به A14 Bionic استفاده می‌کنند. توئیت اخیرا منتشر شده توسط یک تحلیل‌گر ارائه‌دهنده شواهد بیش‌تری دال بر فروش مناسب گوشی‌های سری آی‌فون 1‌2 است. به گفته این تحلیل‌گر تراشه A14 عنوان پرفروش‌ترین تراشه برای اسمارت‌فون‌های مجهز به پنل آمولد طی 3 ماهه سوم سال 2020 را به خود اختصاص داده است.

بر اساس آخرین داده‌های گردآوری شده تراشه اگزینوس 990 در مقایسه با اسنپ‌دراگون 865 فروش بهتری را تجربه نموده است

توئیت منتشر شده توسط راس یانگ؛ مدیرعامل موسسه Display Supply Chain Consultants به فهرست پرفروش‌ترین تراشه‌ها برای اسمارت‌فون‌های مجهز به نمایشگر آمولد طی دوره 3 ماهه سوم سال 2020 اشاره نموده است. تراشه A14 Bionic شرکت اپل در صدر این فهرست قرار دارد. این نیمه‌هادی به‌صورت اختصاصی در گوشی‌های سری آی‌فون 12 و تبلت آی‌پد ایر 4 مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع قرارگیری تراشه سفارشی اپل در صدر فهرست فوق نشان‌دهنده فروش فوق‌العاده جدیدترین خانواده آی‌فون طی 3 ماهه سوم سال 2020 است.

متاسفانه به منظور اطلاع از تعداد دستگاه‌های فروخته شده طی این دوره زمانی هیچ‌گونه روش خاصی وجود ندارد؛ زیرا اکنون مدتی است که اپل انتشار اطلاعات مربوط به فروش هندست‌های خود را متوقف نموده است. با این‌حال همواره می‌توان به تخمین این معیارها با تقریبی نزدیک پرداخت. بنابراین احتمالا طی هفته‌های آتی آمارهایی در این زمینه منتشر خواهند شد. بر اساس گزارشات پیشین فروش گوشی‌های آی‌فون 12 اپل تا پایان سال جاری میلادی احتمالا به 80 میلیون دستگاه خواهد رسید. این پدیده نشان می‌دهد که در 3 ماهه چهارم سال 2020 نیز تراشه A14 Bionic احتمالا کماکان عنوان پرفروش‌ترین تراشه اسمارت‌فونی را به خود اختصاص خواهد داد.

“بر اساس آخرین گزارش، اسامی 4 تراشه پرفروش برای اسمارت‌فون‌های مجهز به نمایشگر آمولد طی 3 ماهه سوم سال 2020 به شرح زیر است:

  1. A14 Bionic
  2. کایرین 980
  3. اگزینوس 990
  4. اسنپ‌دراگون 865″ – راس یانگ (DSCCRoss@)؛ 13 نوامبر 2020

یکی از نکات جالب‌توجه در توئیت منتشر شده توسط راس یانگ این است که به عقیده وی میزان فروش تراشه اگزینوس 990 در مقایسه با اسنپ‌دراگون 865 به‌مراتب بیش‌تر بوده است. با توجه به عملکرد ضعیف‌تر تراشه اگزینوس 990 در مقایسه با نیمه‌هادی پرچم‌دار کوالکام این موضوع حقیقتا قابل تامل است. راس یانگ در ادامه خاطرنشان می‌کند که با احتساب کلیه تراشه‌های اسنپ‌دراگون فروخته شده به تولیدکنندگان اسمارت‌فون‌های دارای نمایشگر آمولد طی 3 ماهه سوم سال 2020، کمپانی کوالکام به برترین تامین‌کننده تراشه در جهان تبدیل می‌‌شود. در این بازه زمانی کوالکام سهمی 30 درصدی از بازار را کسب کرده است.

همچنین بایستی خاطرنشان کرد که تراشه A14 Bionic در قالب گوشی‌های سری آی‌فون 12 با قیمت‌گذاری متنوع عرضه می‌شود؛ لذا طی هفته‌های آینده احتمالا مشتریان بیش‌تری به سراغ این هندست‌ها خواهند رفت. از زمان عرضه اسمارت‌فون‌های آی‌فون 12 مینی و آی‌فون 12 پرو مکس تنها چند روز گذشته است؛ بنابراین استقبال سریع و گسترده از مدل‌های جدید آی‌فون کاملا مشهود است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH