علت کیفیت پایین اینترنت در ایران

اعتراف جالب وزیر ارتباطات؛ فیلترینگ اصلی‌ترین دلیل کیفیت پایین اینترنت در ایران است!

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در مورد کیفیت دسترسی به اینترنت در مناطق مختلف کشور گفت: بر اساس شاخص‌های کیفی عمومی اینترنت کشور، وضعیت کیفیت اینترنت در اکثر مناطق مطلوب است اما شاخص‌های کیفی در چند استان پایین‌تر از حد انتظار ماست.

جهرمی گفت: کیفیت ارتباطات در مناطقی که تراکم جمعیتی کمی دارند مناسب نیست، متاسفانه مخابرات ایران ظرفیت انتقال مناسبی برای اپراتورها ایجاد نمی‌کند، اپراتورها بدون ظرفیت انتقال مناسب نمی‌توانند در مناطق کم جمعیت خدمات مطلوبی ارائه دهند. از طرفی بر اساس بررسی‌های ما در گزارش‌های شاخص کیفی اینترنت، مشخص می‌شود که مشکل اصلی اینترنت در ایران فیلترینگ است که بر تجربه کاربران از اینترنت تاثیر می‌گذارد.

وی ادامه داد: روشن کردن فیلترشکن توسط مردم اثر نامطلوبی بر شبکه می‌گذارد، با این کار سرویس‌های داخلی علاوه بر هزینه زیاد، با کندی مواجه می‌شوند. اکثر شکایاتی که به دلیل پایین بودن کیفیت اینترنت داریم، به همین مسئله باز می‌گردد، روشن شدن فیلترشکن تاثیر سویی بر کیفیت اینترنت در کشور گذاشته است.

وزیر ارتباطات در باره کیفیت نامطلوب اینترنت در استان سیستان و بلوچستان گفت: متاسفانه به دلیل محدود بودن ظرفیت انتقال مخابرات در برخی مناطق مانند کرمان و سیستان و بلوچستان، با کندی اینترنت مواجه هستیم. در برخی مناطق تهران نیز گزارش‌هایی از افت کیفیت اینترنت به دست ما می‌رسد که عمده‌ترین دلیل آن، عدم اجازه شهرداری و شهروندان برای احداث سایت‌های جدید توسط اپراتورهاست. در برخی مناطق تهران به دلیل پایین بودن تراکم جمعیتی، نیاز به احداث سایت‌های جدید احساس می‌شود اما مجوز احداث سایت صادر نمی‌شود و در این مناطق با چالش رو به رو هستیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH