آی‌فون SE پلاس اپل با اسمارت‌فون‌های اقتصادی چینی رقابت خواهد کرد

آی‌فون 12 پرو مکس با قیمت‌گذاری بیش از 1000 دلاری در بازار ایالات‌متحده عرضه می‌شود؛ اما اپل اسمارت‌فون‌های بسیار مقرون‌به‌صرفه دیگری را در سبد محصولات خود قرار داده است که از جمله آن‌ها می‌توان به مدل 400 دلاری آی‌فون SE 2020 و آی‌فون XR با قیمت‌گذاری 500 دلاری اشاره کرد.

آی‌فون SE پلاس با اسمارت‌فون‌های اقتصادی چینی رقابت خواهد کرد

بر اساس اعلام برخی منابع خبری شرکت اپل به منظور رقابت هرچه بهتر با برندهایی نظیر شیائومی، اوپو و ویوو در بازارهای چین و هندوستان قصد دارد تا طی سال آینده یک گوشی موبایلی میان‌رده جدید را با قیمت‌گذاری بسیار جذاب به بازار عرضه نماید.

کمپانی چینی Sunny Optical Technology در زمینه تولید دستگاه‌های اپتیکی و ماژول‌های دوربین فعالیت می‌کند. بر اساس پیش‌بینی این تولیدکننده ممنوعیت‌های دولت آمریکا علیه هواوی موجب کاهش حجم سفارشات از سوی تولیدکننده چینی اسمارت‌فون خواهد شد. در نتیجه Sunny Optical Technology برای جذب سفارشات از جانب اپل با سایر شرکت‌ها رقابت خواهد کرد. به گفته منابع خبری Sunny Optical امیدوار است تا به تامین‌کننده ماژول‌های دوربین گوشی‌های آی‌فون در سال 2021 تبدیل شود. اما این برنامه‌ها احتمالا در سال 2022 رنگ واقعیت به خود خواهند گرفت.

اپل با برنامه‌ریزی برای عرضه اسمارت‌فون‌های ارزان‌قیمت‌تر در راستای گسترش فهرست تامین‌کنندگان خود و کاهش هزینه‌های تولید تلاش خواهد کرد. کمپانی‌های تایوانی Yujingguang و Largan تامین‌کنندگان عمده ماژول‌های دوربین برای گوشی‌های آی‌فون به‌شمار می‌روند. این شرکت‌ها در مقایسه با Sunny Optical Technology دارای برتری تکنولوژیکی هستند.

گوشی آی‌فون مورد بحث یک مدل 5.5 اینچی موسوم به آی‌فون SE پلاس با اسکنر اثرانگشت در قسمت جانبی دستگاه است.


اپل مدل جدید آی‌فون SE پلاس را در سال آینده عرضه خواهد کرد

بر اساس پیش‌بینی‌ها طی هفته‌های آینده شاهد عرضه چندین اسمارت‌‌فون مختلف از جمله سری آی‌فون 12 5G خواهیم بود. این سری نخستین آی‌فون‌های 5G اپل به‌شمار می‌رود؛ بنابراین انتظارات از آن‌ها زیاد است. همچنین کمپانی به‌دنبال عرضه یک ورژن مقرون‌به‌صرفه دیگر از آی‌فون SE در سال آینده است. بر اساس گزارشات اخیر این هندست احتمالا آی‌فون SE پلاس نامگذاری خواهد شد. برخی شایعات ادعا می‌کنند که اپل با هدف کاهش هزینه‌ها از دکمه تاچ آی‌دی استفاده خواهد کرد.

مینگ چی‌کو؛ تحلیل‌گر موسسه Tianfeng Securities معتقد است که مدل جدید آی‌فون SE احتمالا با قیمت‌گذاری کلی ارزان‌تر عرضه خواهد شد. به گفته وی این اسمارت‌فون به‌همراه یک نمایشگر 5.5 یا 6.1 اینچی عرضه شده و کماکان از پنل LCD بهره خواهد برد. با توجه به گمانه‌زنی‌های مطرح شده تا به این لحظه هندست مذکور از قابی مشابه با آی‌فون XR یا آی‌فون 8 استفاده خواهد کرد.

متاسفانه این اسمارت‌فون از قابلیت اتصال 5G پشتیبانی نکرده و صرفا در بستر شبکه 4G قابل استفاده خواهد بود. پردازنده A14 Bionic احتمالا اصلی‌ترین نقطه قوت این اسمارت‌فون برای فروش به‌شمار می‌رود. بعلاوه مینگ چی‌کو معتقد است که اپل عرضه مدل جدید آی‌فون SE را به 6 ماهه دوم سال آینده موکول نموده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH