کاربران آی‌فون 12 مینی اپل بابت وجود یک باگ عجیب در نمایشگر هندست خود گلایه دارند

از زمان عرضه گوشی آی‌فون 12 مینی تعداد قابل‌توجهی از کاربران این هندست در گزارشات خود به مشکلات حساسیت لاک اسکرین دستگاه اشاره نموده‌اند. بررسی‌های متعدد منتشر شده در انجمن‌های مختلف از این موضوع به‌عنوان مشکلی ناخوشایند برای کمپانی یاد کرده‌اند.

اکثر کاربران مشخصا هنگامی با این مشکل مواجه می‌شوند که به منظور بازگشایی قفل دستگاه انگشت خود را از بخش پایینی لاک اسکرین به سمت بالا جابه‌جا نموده یا دکمه‌های میان‌بر فلاش یا دوربین بر روی لاک اسکرین گوشی را لمس نمایند. این مشکل از آنجا ناشی می‌شود که شبکه لمسی نمایشگر همواره قادر به تشخیص ضربات یا حرکات پیمایشی کاربر جهت بازگشایی قفل دستگاه نیست. با توجه به حضور حسگر فیس آی‌دی، ژست پیمایشی از اهمیت بسیار زیادی برای کاربران دستگاه اپلی برخوردار است. مشکلات مربوط به حساسیت نمایشگر پس از بازگشایی قفل آی‌فون 12 مینی برطرف خواهند شد.

به گفته برخی کاربران عدم واکنش نمایشگر به فرامین احتمالا از مشکلات مرتبط با هدایت ضعیف جریان در دستگاه ناشی می‌شود. بر اساس بررسی‌های پیشین هنگام اتصال اسمارت‌فون به یک شارژر این مشکل به‌صورت خودبه‌خود برطرف می‌شود. موضوع عجیب‌تر این‌که با لمس قاب گوشی هنگام عدم قرارگیری آن داخل کیس محافظ نیز این مشکل رفع خواهد شد.

با این‌حال در خصوص علت دقیق بروز این مشکل و ارتباط احتمالی آن با مسائل نرم‌افزاری کماکان اختلاف نظر وجود دارد. چنان‌چه مشکل فوق ماهیتی سخت‌افزاری داشته باشد؛ در این‌صورت اپل ناچارا بایستی نسخه‌های جدیدی از آی‌فون 12 مینی را در اختیار مشتریان ناراضی خود قرار دهد.

آی‌فون 12 مینی توسط کلیه افراد با دست‌ها یا جیب‌های کوچک قابل حمل خواهد بود

شرکت اپل اخیرا فروش گوشی‌های آی‌فون 12 مینی و آی‌فون 12 پرو مکس را آغاز کرد و اکنون شاهد انتشار نخستین ویدیوها در زمینه بررسی و توصیف امکانات اسمارت‌فون‌های جدید اپل هستیم. یکی از وبسایت‌های مشهور بررسی‌کننده هندست‌ها در رابطه با مدل 5.4 اینچی آی‌فون 12 مینی خاطرنشان می‌کند: “به بیان صادقانه با در دست گرفتن این گوشی برای نخستین بار حس عجیبی به شما منتقل خواهد شد؛ خصوصا اگر پیش‌تر صاحب یک اسمارت‌فون غول‌پیکر بوده‌اید. انجام برخی امور نظیر تایپ کردن تا حدودی دشوارتر است؛ اما تجربه استفاده از آی‌فون در سایر حوزه‌ها نظیر پیمایش از بالا به پایین نمایشگر برای مشاهده اعلان‌ها یا کنترل سنتر در مقایسه با الگوی سالیان گذشته به‌مراتب آسان‌تر است. اما اکنون برای نخستین بار پس از عرضه آی‌فون 8، اپل اقدام به تولید گوشی پرچم‌داری نموده که تقریبا تمامی کاربران به آسانی و با کمک تنها یک دست قادر به استفاده از آن خواهند بود.”

این وبسایت در توصیف مدل 6.7 اینچی آی‌فون 12 پرو مکس نیز خاطرنشان می‌کند: “آی‌فون 12 پرو مکس از جنبه نحوه استفاده و نگه داشتن در دست دقیقا همانند سایر دستگاه‌های ورژن پلاس و مکس اپل کماکان یک هندست کاملا تخت و بزرگ به‌شمار می‌رود. این سبک از طراحی به‌خودی‌خود تا حدودی اغواکننده است؛ زیرا تناسب قابل رویت در دستگاه، مشابه مدل‌هایی با اندازه معمول است. در واقع مقیاس این محصول تنها با قرارگیری آن در کنار سایر مدل‌های آی‌فون شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.”

وبسایت TechCrunch نیز می‌افزاید که آی‌فون 12 پرو مکس چندان غول‌پیکر به‌نظر نمی‌رسد؛ این در حالیست که هندست مذکور بزرگ‌ترین مدل در تاریخچه آی‌فون‌های شرکت اپل محسوب می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH