هواوی رسما فروش آنر را تایید کرد

به‌دنبال انتشار گزارشات مربوط به فروش قریب‌الوقوع برند آنر، کمپانی مالک این نماد تجاری یعنی هواوی خبر مذکور را رسما تائید نموده است. ممنوعیت‌های دولت آمریکا علیه هواوی موجب محدودیت شدید مشتریان تجهیزات مخابراتی کمپانی و مشاغل تجاری هواوی شد. در نتیجه تولیدکننده چینی ناچار به فروش برند اسمارت‌فونی ثانویه خود موسوم به آنر شده است.

“در شرایط دشواری که عناصر فنی حوزه صنعت دچار ناپایداری بوده و کسب‌وکارهای مصرفی به شدت تحت فشار هستند؛ شرکت Huawei Investment Holding Co., Ltd به منظور فراهم نمودن امکان ادامه فعالیت برای کانال‌ها و تامین‌کنندگان آنر تصمیم به فروش کلیه دارایی‌های تجاری این برند گرفت. شرکت Shenzhen Zhixin New Information Technology خریدار جدید برند آنر محسوب می‌شود.”

این کمپانی به منظور خریداری کامل کسب‌وکار اسمارت‌فونی آنر توافق‌نامه‌ای را با Huawei Investment Holdings Co., Ltd منعقد نموده است. توافق مذکور خاطرنشان می‌کند که واگذاری برند آنر از منافع مصرف‌کنندگان، کانال‌ها، تامین‌کنندگان، شرکاء و کارمندان حراست خواهد کرد. تغییر در مالکیت آنر احتمالا بر سمت و سوی توسعه این برند تاثیری نخواهد داشت. همچنین مدیریت ارشد آنر کماکان در هیئت مدیره باقی خواهد ماند.

کمپانی خریداری شده توسط کنسرسیومی مشتمل بر 30 تن از نمایندگان و توسعه‌دهندگان (گروهی از شرکای سرمایه‌گذار و کسب‌وکارها) تاسیس شد. برند “New Honor” بر منابع، نماد تجاری، فرآیند تولید، توزیع، خدمات، عملیات و تصمیمات اجرایی نظارت خواهد کرد. از این پس هواوی دیگر هیچ سهمی در برند آنر نداشته و هیچ یک از کارمندان آن نیز دیگر در هیئت مدیره عضویت نخواهند داشت.

دولت ترامپ در زمان فعالیت خود این شرکت مخابراتی چینی را به تهدید علیه امنیت ملی ایالات‌متحده متهم کرد. بدین‌ترتیب کمپانی‌های آمریکایی از تجارت با هواوی منع شدند. این اقدام مانع از دسترسی هواوی و آنر به قطعات تولیدی شرکت‌های آمریکایی شد. بدین‌ترتیب مجوز فروش تراشه‌های کوالکام به هواوی نیز لغو شد (اگرچه این وضعیت اخیرا تغییر کرد). گوگل نیز مجوز استفاده هواوی و آنر از مجموعه اپلیکیشن‌های شرکت را لغو کرد. این پدیده فروش دستگاه‌های هواوی و آنر در بازارهای غربی را به شدت تحت تاثیر قرار داد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH