اکسپریا 10 III سونی با تراشه اسنپ‌دراگون 690 5G به بازار عرضه خواهد شد

اوایل سال جاری شرکت سونی از نخستین اسمارت‌فون‌های 5G خود با اسامی اکسپریا 1 II و اکسپریا پرو رونمایی کرد. هر 2 هندست با تراشه اسنپ‌دراگون 865 روانه بازار شدند. این پلتفرم موبایلی مجهز به یک مودم 5G یکپارچه بود. کمپانی ژاپنی ضمن معرفی پرچم‌داران 5G خود از یک اسمارت‌فون میان‌رده با نام اکسپریا 10 II نیز رونمایی کرد. این هندست به‌همراه تراشه‌ای با جذابیت کمتر موسوم به اسنپ‌دراگون 665 روانه بازار شد. از آن زمان به بعد با افزایش میزان محبوبیت هندست‌های 5G تعداد فزآینده‌ای از گوشی‌های میان‌رده از قابلیت اتصال به شبکه نسل 5 بهره‌مند شدند. به‌نظر می‌رسد که سونی از میزان بالای تقاضا در این حوزه مطلع بوده و در سال آینده یک اسمارت‌فون میان‌ر‌ده 5G جدید با نام اکسپریا 10 III را به بازار عرضه خواهد کرد.

اکسپریا 10 III نخستین گوشی میان‌رده سونی با قابلیت پشتیبانی از اتصال 5G محسوب می‌شود

عرضه اسمارت‌فون اکسپریا 10 II پلاس لغو شد؛ هندستی که بر اساس گزارشات مخابره شده قرار بود با تراشه اسنپ‌دراگون 720G در دسترس مشتریان قرار گیرد. ظاهرا سونی با هدف توسعه یک گوشی میان‌رده با قابلیت اتصال 5G از عرضه هندست فوق صرفنظر نموده است. بر اساس اعلام یک خبرچین توئیتری با نام NodSikharulidze شرکت سونی بر روی 2 هندست با قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G کار می‌کند. یکی از دستگا‌ه‌ها مدلی پرچم‌دار مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 875 و با نام احتمالی سونی اکسپریا 1 III است؛ در حالی‌که دستگاه دیگر مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 690 بوده و تحت‌عنوان اکسپریا 10 III عرضه خواهد شد.

جهت اطلاع افراد ناآگاه بایستی خاطرنشان کرد که اسنپ‌دراگون 690 5G یک تراشه 8 هسته‌ای است که از اتصال به شبکه‌های نسل پنجم پشتیبانی می‌کند. این تراشه نخستین مدل 5G در خانواده اسنپ‌دراگون 6xx به‌شمار می‌رود. این تراشه 8 هسته‌ای قدرتمند به لحاظ کارآیی در موقعیتی کمی ضعیف‌تر نسبت به تراشه‌های سری اسنپ‌دراگون 7xx طبقه‌بندی می‌شود. صرفنظر از اسمارت‌فون میان‌رده جدید به‌نظر می‌رسد که مدل پرچم‌دار آینده سونی با پیکره‌بندی دوربین پشتی چهارگانه عرضه خواهد شد.

در کنار گوشی‌های جدید اکسپریا این خبرچین توئیتری پیش‌تر ادعا کرد که کمپانی ژاپنی بر روی یک دستگاه اقتصادی مجهز به تراشه هلیو P35 کار می‌کند. این تراشه چندان جدید نیست؛ لذا سرمایه‌گذاری سونی در زمینه بازاریابی برای چنین دستگاهی امری بعید به‌نظر می‌رسد. اسمارت‌فون جدید احتمالا تحت‌عنوان اکسپریا L5 به بازار عرضه می‌شود.

سونی اکسپریا 5 III احتمالا دومین اسمارت‌فون پرچم‌دار کمپانی برای سال 2021 به‌شمار می‌رود

بر اساس پیش‌بینی‌ها اسمارت‌فون‌های اکسپریا 1 III، اکسپریا 10 III و اکسپریا L5 احتمالا در 6 ماهه نخست سال 2021 عرضه خواهند شد. در 6 ماهه دوم سال آینده نیز شرکت سونی احتمالا از مدل پرچم‌دار اکسپریا 5 III رونمایی خواهد کرد. اسمارت‌فون اکسپریا 5 II چند ماه پیش معرفی شد. نمایشگر 6.1 اینچی اولد با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی 120 هرتزی، تراشه اسنپ‌دراگون 865، رم 8 گیگابایتی و 256 گیگابایت حافظه‌داخلی از جمله ویژگی‌های این هندست به‌شمار می‌روند. اکسپریا 5 II مجهز به پیکره‌بندی دوربین پشتی سه‌گانه با رزولوشن 12 مگاپیکسل و دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی است. اسکنر اثرانگشت در قسمت جانبی بدنه و باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 21 واتی سایر امکانات دستگاه را تشکیل می‌دهند.

سونی به منظور حفظ بقاء کسب‌وکار اسمارت‌فونی خود شرایط دشواری را تجربه نموده است. ظاهرا این کسب‌وکار در سال آینده نیز سرپا بوده و کماکان به تلاش‌های خود ادامه خواهد داد. به هرحال کسب‌وکار اسمارت‌فونی سونی هنوز به پایان راه خود نرسیده و همچنان طیف خاصی از کاربران جزو مشتریان پروپاقرص هندست‌های سونی هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH