گلکسی زد فولد 3 نخستین گوشی سامسونگ با فناوری دوربین زیر نمایشگر به‌شمار خواهد رفت

ماه گذشته خبری منتشر شد که ادعا می‌کرد کمپانی سامسونگ در حال برنامه‌ریزی برای معرفی نخستین دستگاه مجهز به دوربین زیر نمایشگر (UDC) با نام گلکسی زد فولد 3 است (گوشی‌های سری گلکسی S21 احتمالا فاقد چنین مشخصه‌ای خواهند بود). اکنون یک گزارش جدیدا منتشر شده توسط وبسایت ETNews مجددا چنین ادعایی را موردتائید قرار داده است.

بر اساس اعلام یکی از منابع صنعتی داخلی، سامسونگ دیسپلی موفق به توسعه نمایشگری با قابلیت پشتیبانی از فناوری UDC شده است. به منظور فراهم شدن امکان عبور نور از میان پیکسل‌ها شکاف میان آن‌ها عریض‌تر شده است. با این وجود به‌دلیل شکست نور ناشی از لایه نمایشگر اولد، تصحیح تصویر مستلزم استفاده از الگوریتم‌های خاصی خواهد بود. ماژول دوربین نیز توسط واحد Samsung LSI تامین خواهد شد.

تنها ناحیه فوقانی لنز دوربین دارای پیکسل‌هایی با فواصل بیش‌تر است؛ زیرا این موضوع بر کیفیت تصویر نمایشگر تاثیر می‌گذارد. در ادامه تصویری ماکرو از نمایشگر اسمارت‌فون اکسون 20 ارائه شده است. هندست سامسونگ برای فناوری دوربین زیر نمایشگر خود از رویکرد مشابهی بهره گرفته است.

تصویر ماکرو از نمایشگر اکسون 20 و ناحیه فوقانی دوربین زیر نمایشگر

بر اساس پیش‌بینی‌ها سامسونگ گلکسی زد فولد 3 در 3 ماهه سوم سال 2021 رونمایی خواهد شد. استفاده از فناوری دوربین زیر نمایشگر در این هندست به تثبیت موقعیت آن به‌عنوان یک پرچم‌دار جدید کمک خواهد کرد (این در حالیست که اسمارت‌فون‌های سری گلکسی نوت و گلکسی S در حال ادغام شدن با یکدیگر هستند).

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH