سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا پرفروش‌ترین گوشی 5G جهان در ماه سپتامبر 2020 شد

در حالی‌که شرکت‌های مخابراتی در سراسر جهان به فرآیند راه‌اندازی شبکه‌های نسل پنجم خود ادامه می‌دهند؛ تعداد هندست‌های 5G به فروش رفته نیز روبه افزایش است. با عرضه نخستین مدل‌های آی‌فون با قابلیت اتصال به شبکه 5G توسط اپل، دانش مصرف‌کنندگان پیرامون ارتباط بی‌سیم نسل آینده به تدریج در حال افزایش است. سرعت دانلود داده در بستر شبکه 5G نهایتا تا 100 برابر بیش‌تر از سرعت دریافت داده هنگام استفاده کاربران از سیگنال‌های 4G LTE است. بدین‌ترتیب فیلم‌هایی با وضوح بالا که دانلود آن‌ها چندین دقیقه طول می‌کشد؛ ظرف مدت چندین ثانیه دریافت خواهند شد. فناوری 5G به شکل‌گیری صنایع جدید کمک کرده و موجب رونق اقتصادی در کشورهایی می‌شود که برای نخستین بار از مزایای تبادل سریع‌تر اطلاعات بهره‌مند می‌شوند.

سامسونگ و هواوی 2 تولیدکننده برتر در فهرست محبوب‌ترین هندست‌های 5G طی ماه سپتامبر به‌شمار می‌روند.

همچنین فناوری 5G برای تولیدکنندگان اسمارت‌فون نیز سودمند خواهد بود؛ زیرا کاربران برای اتصال به شبکه 5G ناچار به خریداری اسمارت‌فون‌های جدید هستند. بر اساس تحقیقات موسسه Counterpoint Research و آخرین اطلاعات گزارش شده ماهیانه اسمارت‌فون گلکسی نوت 20 اولترا 5G سامسونگ با کسب سهم 5 درصدی از بازار عنوان پرفروش‌ترین گوشی 5G جهان در ماه سپتامبر را کسب کرد. این هندست با وجود یک نمایشگر 6.9 اینچی داینامیک آمولد با رزولوشن 1440×3088 پیکسل و نسبت ابعاد 19.3:9 پیشرفته‌ترین مدل 5G سامسونگ طی سال جاری به‌شمار می‌رود. به لطف استفاده از نمایشگری با نرخ نوسازی 120 هرتزی انیمیشن‌های پیمایشی به شکلی کاملا روان نمایش داده می‌شود؛ چرا که محتوای صفحه‌نمایش در هر ثانیه 120 بار به‌روزرسانی می‌شود. توان پردازشی دستگاه از طریق تراشه پیشرفته اسنپ‌دراگون 865 پلاس، رم 12 گیگابایتی و 128 گیگابایت حافظه‌داخلی تامین می‌شود. پیکره‌بندی دوربین پشتی هندست شامل دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی (که با استفاده از تکنیک خوشه‌بندی پیکسلی 9:1 امکان ارائه تصاویر 12 مگاپیکسلی شارپ‌تر همراه با نویز کمتر را فراهم می‌کند)، دوربین تله‌فوتو 12 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 5 برابری و یک دوربین فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی است. دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی نیز در قسمت جلویی دستگاه مستقر شده و انرژی موردنیاز هندست نیز از طریق یک باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی تامین می‌شود.

10 اسمارت‌فون 5G پرفروش در بازار جهانی طی ماه سپتامبر بر اساس سهم از بازار 

بنابراین گلکسی نوت 20 اولترا عنوان پرفروش‌ترین اسمارت‌فون 5G جهان طی ماه سپتامبر را به خود اختصاص داد. هواوی P40 پرو با کسب سهم 4.5 درصدی از بازار هندست‌های 5G رتبه دوم را کسب کرد. اسمارت‌فون‌های سری P هواوی بر مقوله عکاسی تمرکز دارند. همچنین گوشی‌های هواوی نوا 7 و هواوی P40 به‌ترتیب با کسب سهم 4.3 و 3.8 درصدی از بازار رتبه‌های سوم و پنجم پرفروش‌ترین گوشی‌های 5G جهان طی ماه سپتامبر را کسب کردند. گلکسی S20 پلاس در حد فاصل این 2 هندست قرارگرفته و رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است. از هر 100 اسمارت‌فون 5G فروخته شده در جهان طی نهمین ماه از سال جاری میلادی 4 عدد آن‌ها از نوع گلکسی S20 پلاس بوده است.

در صورت عدم احتساب آنر 30S (که با کسب سهم 2.8 درصدی از بازار گوشی‌های 5G به فروش رفته در جهان طی ماه سپتامبر رتبه نهم را کسب نموده است) 2 برند سامسونگ و هواوی هرکدام صاحب 3 هندست در این فهرست هستند. هواوی اخیرا با فروش برند آنر خود موافقت نموده است. این کمپانی از فروش مطلوب هندست‌های خود در بازار چین بهره‌مند شده است. 50 درصد هندست‌های 5G فروخته شده طی 3 ماهه سوم سال 2020 متعلق به بازار چین هستند. 2 تولیدکننده دیگر اسمارت‌فون‌های چینی با نام اوپو و ویوو نیز ششمین و هفتمین گوشی 5G پرفروش را به بازار عرضه کرده‌اند؛ به گونه‌ای که در ماه سپتامبر مدل‌های ویوو Y70s و اوپو رنو 4 به‌ترتیب موفق به کسب سهم 3.6 و 3.1 درصدی از بازار شدند.

سامسونگ گلکسی نوت 20 و اوپو A72 به ترتیب با کسب سهم 2.9 و 2.7 درصدی از بازار رتبه‌های هشتم و دهم را کسب کردند. با توجه به عدم عرضه گوشی‌های آی‌فون 12 و آی‌فون 12 پرو اپل تا ماه اکتبر به منظور مشاهده حضور احتمالی گوشی‌های آی‌فون در فهرست 10 هندست پرفروش ماه گذشته ناچارا بایستی تا زمان انتشار گزارش بعدی منتظر بمانیم. کوچک‌ترین و بزرگ‌ترین مدل‌های آی‌فون 12 یعنی آی‌فون 12 مینی و آی‌فون 12 پرو مکس هر 2 در ماه جاری به بازار عرضه شدند؛ بنابراین میزان فروش این 2 هندست 5G تا پیش از انتشار فهرست ماه نوامبر مشخص نخواهد شد.

با وجود 7 هندست چینی در فهرست 10 اسمارت‌فون 5G پرفروش جای تعجب نیست که بیش از 60 درصد بازار گوشی‌های 5G متعلق به کشور چین است. موسسه Counterpoint خاطرنشان کرده که اکنون هندست‌های 5G دیگر مختص ثروتمندان نیستند. گوشی‌های اقتصادی 5G اوپو و ویوو در این فهرست حاضر بوده و اسمارت‌فون‌های سری گلکسی A سامسونگ نیز علیرغم عدم حضور در فهرست 10 هندست 5G پرفروش بعضا از اتصال 5G پشتیبانی می‌کنند. این پدیده به لطف عرضه تراشه‌های 5G ارزان‌قیمت‌تر توسط کمپانی‌های کوالکام و مدیاتک امکان‌پذیر شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH