گوشی تاشو آینده شیائومی مجهز به دوربین سلفی پاپ‌آپ خواهد بود

در سالیان آینده با پیوستن بازیگران بزرگی نظیر اپل به طیف تولیدکنندگان اسمارت‌فون‌های تاشو بازار این گجت‌ها احتمالا روند روبه رشدی را تجربه خواهد کرد.  در کنار اپل برخی شرکت‌های چینی بزرگ نظیر اوپو و شیائومی نیز قصد دارند تا شانس خود را برای تولید نخستین اسمارت‌فون‌های تاشو امتحان کنند. در این راستا هر 2 کمپانی چندین پتنت مختلف را به ثبت رسانده و در خصوص طراحی احتمالی محصول جدید و نهایی خود اطلاعاتی را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهند.

اخیرا کمپانی شیائومی اقدام به ثبت پتنت دیگری از اسمارت‌فون تاشوی خود نموده است. اگرچه این تولیدکننده چینی برخلاف پتنت گوشی تاشوی پیشین خود از هیچ نوآوری ویژه‌ای استفاده نکرده است؛ اما پتنت جدید از ماژول دوربین سلفی پاپ‌آپ بهره گرفته است. طراحی پتنت مذکور پیش‌تر و در ماه سپتامبر سال جاری در سیستم طراحی بین‌المللی لاهه ثبت و در روز 20 نوامبر (30 آبان ماه) منتشر شد.

گوشی تاشوی ثبت شده همانند نخستین نسل از اسمارت‌فون گلکسی فولد سامسونگ مجهز به نمایشگر ثانویه کوچک است. همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد؛ پتنت شیائومی مجهز به دوربین سلفی پاپ‌آپ بوده و فاقد هرگونه ناچ یا حفره کروی‌شکل بر روی نمایشگر است. در قسمت پشتی دستگاه نیز شاهد استقرار ماژول دوربین سه‌گانه در گوشه فوقانی سمت چپ هستیم. اگرچه به جزئیات مربوط به پیکره‌بندی دوربین‌ها هیچ اشاره‌ای نشده است. سایر امکانات هندست شامل درگاه USB-C، میکروفون در 2 قسمت فوقانی و تحتانی، کلیدهای کنترل میزان بلندی صدا و دکمه مخصوص خاموش یا روشن کردن دستگاه است.

هنوز مشخص نیست که آیا شیائومی برای اسمارت‌فون تاشو آینده خود از این الگوی طراحی بهره‌برداری خواهد کرد یا خیر. اما در صورت تحقق این سناریو اسمارت‌فون گلکسی زد فولد 3 سامسونگ  از جنبه نوآوری نسبت به محصول شیائومی برتری خواهد داشت. در واقع این برتری از به‌کارگیری فناوری دوربین سلفی زیر نمایشگر در هندست سامسونگی ناشی می‌شود؛ در حالی‌که گوشی تاشوی شیائومی از چنین قابلیتی بی‌بهره است. اما با توجه به ماهیت پتنت فوق بایستی به صحت و سقم آن با دیده تردید نگاه کرد. در واقع صرفا گذر زمان مشخص خواهد کرد که آیا نخستین گوشی تاشو شیائومی مجهز به دوربین زیر نمایشگر خواهد بود یا خیر. شما در خصوص آخرین پتنت ثبت شده توسط کمپانی شیائومی چه نظری دارید؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH