آی‌پد پروهای 5G اپل در سال 2021 به بازار عرضه خواهند شد

اکنون مدت‌هاست که آی‌پدهای اپل از قابلیت اتصال به شبکه سلولی پشتیبانی می‌کنند. با اضافه شدن قابلیت اتصال 5G به گوشی‌های جدید سری آی‌فون 12 اکنون چندان تعجب‌آور نیست که تصور کنیم اپل به‌دنبال افزودن قابلیت پشتیبانی از اتصال 5G موج میلی‌متری به مدل‌های پیشرفته‌تر آی‌پد پرو خود در سال 2021 است. حداقل وبسایت Digitimes چنین ادعایی را مطرح نموده است.

جهت اطلاع افرادی که از ویژگی‌های شاخص شبکه‌های 5G موج میلی‌متری آگاهی ندارند؛ بایستی خاطرنشان کرد که در حال حاضر 2 گونه مختلف شبکه 5G شامل موج میلی‌متری و امواج با فرکانس زیر 6 گیگاهرتز به‌صورت تجاری راه‌اندازی شده است. شبکه‌های موج میلی‌متری حداقل به لحاظ تئوری بالاترین سرعت ممکن در بستر اتصال 5G ارائه خواهند داد. این در حالیست که امواج دارای فرکانس کمتر از 6 گیگاهرتز از سرعت پایین‌تری برخوردار هستند (با این‌حال کماکان سرعت آن‌ها از اتصال LTE بالاتر است). البته محدوده تحت پوشش شبکه‌های موج میلی‌متری محدود بوده و کاربران به منظور تجربه پتانسیل کامل آن‌ها بایستی در فاصله‌ای نزدیک از دکل 5G مستقر شوند.

از سوی دیگر شبکه‌هایی با فرکانس کمتر از 6 گیگاهرتز دارای محدوده پوشش‌دهی گسترده‌تری هستند؛ اما سرعت آن‌ها به‌مراتب کمتر است. در این‌حالت برخی کاربران احتمالا تصور می‌کنند که شبکه‌هایی با فرکانس زیر 6 گیگاهرتز به‌صورت پایدارتری قابل دسترس هستند. برای کاربران ساکن مناطق شهری یافتن سیگنال‌های موج میلی‌متری احتمالا به‌مراتب آسان‌تر خواهد بود. البته این موضوع به اپراتور مخابراتی منتخب کاربر نیز بستگی دارد.

شایعات منتشر شده پیرامون عرضه آی‌پد پروهای سال 2021 اپل از عرضه این گجت‌ها با قابلیت پشتیبانی از شبکه‌های 5G موج میلی‌متری حکایت دارند. این پدیده بدان معناست که کاربران احتمالا ارتباط اینترنتی بسیار پرسرعتی را تجربه خواهند کرد؛ اما این فناوری بسته به میزان پوشش‌دهی اپراتور مورد استفاده کاربر لزوما به همان میزان سودمند واقع نخواهد شد.
وبسایت Digitimes در زمینه انتشار شایعاتی از این دست تا حدودی رکورددار است؛ بنابراین در مقطع کنونی بایستی به صحت و سقم آن‌ها با دیده تردید نگاه کرد. اما چنان‌چه در حال حاضر به آی‌پد پرو احتیاج نداشته و به‌دنبال خریداری محصولی آینده‌نگرانه هستید؛ در این‌صورت توصیه می‌شود تا برای خریداری یک مدل 5G تا سال آینده منتظر بمانید. 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH