بند جالب اپل واچ مجهز به 2 سنسور دوربین و دکمه اختصاصی شاتر به بازار عرضه شد

یک بند مخصوص اپل واچ موسوم به Wristcam با قیمت‌گذاری 299 دلاری امکان عکاسی و برقراری تماس‌های ویدیویی به‌صورت مستقیم از طریق اپل واچ را فراهم می‌کند. بدین‌ترتیب کاربران به قابلیت‌های عکاسی آی‌فون خود متکی نخواهند بود. این محصول پس از طی فرآیند توسعه 5 ساله به بازار عرضه شده است. بدین‌ترتیب Wristcam نام خود را به‌عنوان نخستین دوربین ساخته شده برای اپل واچ مطرح نموده و اولین دستبند هوشمندی است که موفق به دریافت عنوان “Made for Apple Watch” از جانب اپل شده است. Wristcam در عوض استفاده از اپل واچ برای راه‌اندازی از راه دور دوربین‌های آی‌فون به اپل واچ امکان می‌دهد تا به‌صورت مستقل از سوژه‌ها عکس‌برداری نماید.

این بند ابتدا در سال 2016 معرفی شد و پیش‌سفارش آن نیز در همان مقطعی زمانی صورت گرفت. کمپانی در عوض عرضه این محصول به منظور ارتقاء عملکرد آن با اپل واچ به شکلی تنگاتنگ با اپل همکاری نمود و نهایتا برچسب “Made for Apple Watch” را کسب کرد. Wristcam به منظور عکاسی از سوژه‌های دنیای پیرامون از یک دوربین 8 مگاپیکسلی بهره گرفته و دوربین 2 مگاپیکسلی نیز جهت ثبت تصاویر پرتره مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دوربین‌ها قادر به عکاسی و فیلم‌برداری از طریق اپل واچ خواهند بود. بدین منظور از تک دکمه تعبیه شده در زیر دوربین استفاده می‌شود. با یکبار ضربه زدن روی این دکمه عملیات عکس‌برداری انجام شده و با فشردن طولانی‌مدت آن نیز فرآیند ضبط ویدیو اجرا می‌شود. کاربران با 2 نوبت ضربه زدن پشت سرهم روی این دکمه قادر به تغییر حالت استفاده میان 2 دوربین خواهند بود.

Wristcam از طریق درگاه بلوتوث 5.0 و وای‌فای به اپل واچ متصل شده و به‌صورت کاملا مستقل از آی‌فون قابل استفاده است. با این‌حال کمپانی اپلیکیشن‌های مخصوص Wristcam را برای اپل واچ و آی‌فون منتشر نموده است. این برنامه‌ها به‌عنوان سوژه‌یاب و گالری عمل کرده و امکانات کنترلی دیگری را در دسترس کاربران قرار می‌دهند. این اپلیکیشن‌ها امکان اشتراک‌گذاری تصاویر و ویدیوهای ضبط شده توسط دوربین از طریق کلیه اپلیکیشن‌ها یا سرویس‌های مرتبط با اپل از جمله اکثر شبکه‌های اجتماعی را فراهم می‌کند.

Wristcam همچنین امکان برقراری تماس ویدیویی از طریق اپل واچ را فراهم می‌کند. این ابزارجانبی قادر به ضبط ویدیو و اشتراک‌گذاری پیام‌های ویدیویی با سایر کاربران و برقراری مکالمه ویدیویی به‌صورت آنی است.

Wristcam مجهز به 2 دوربین و همچنین یک دکمه جهت اجرای فرآیند عکاسی و فیلم‌برداری است

باتری دستگاه Wristcam ظاهرا برای مدت 1 روز کامل شارژدهی داشته و وجود حافظه‌داخلی 8 گیگابایتی نیز امکان ذخیره‌سازی بیش از 1 ساعت ویدیوی 1080p یا هزاران تصویر را فراهم نموده و مانع از پر شدن غیرضروری حافظه‌داخلی اپل واچ خواهد شد. این محصول هنگام شارژ شدن قادر به همگام‌سازی خودکار عکس‌ها و ویدیوهای جدید با یک گوشی آی‌فون است. بدین‌ترتیب نوعی قابلیت بکاپ‌گیری در دسترس مشتریان قرار گرفته و سرعت دسترسی آن‌ها به رسانه‌های ثبت شده افزایش خواهد یافت.

دوربین داخل یک بند قابل تعویض قرار گرفته است. این بند در مد‌ل‌های رنگی Noir، Blanc، Gray، Rose و Sage ارائه شده و طراحی سبک آن با وزن 23 گرمی نیز بدان معناست که بستن بند روی مچ دست ابدا برای کاربران آزاردهنده نخواهد بود. همچنین این بند از قابلیت مقاومت در برابر آب‌خوردگی تا عمق 1 متر و برای مدت حداکثر 30 دقیقه برخوردار بوده و به‌همراه یک کابل شارژ مغناطیسی در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

این بند برای استفاده با اپل واچ سری 4 و ورژن‌های جدیدتر آن بهینه‌سازی شده است؛ اما با اپل واچ سری 1 به بعد نیز سازگار است. بعلاوه Wristcam با قیمت‌گذاری 299 دلاری از هم‌اکنون قابل دسترس است. افرادی که پیش‌تر نسبت به پیش‌سفارش این محصول اقدام نموده‌اند؛ اکنون در حال دریافت سفارشات خود هستند. کمپانی قصد دارد تا کلیه سفارشات را پیش از فرا رسیدن ایام تعطیلات به مشتریان خود تحویل دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH