آذری جهرمی: در صورت افزایش ترافیک، قیمت اینترنت در سال آینده کاهش پیدا می‌کند!

محمد جواد آذری جهرمی،وزیر ارتباطات، در پایان هفته گذشته در حساب اینستاگرام خود به سوالات مردم پاسخ داد. جهرمی مدت‌هاست در اینستاگرام به طور مستقیم با مردم ارتباط دارد و مشکلات آن‌ها را پیگیری می‌کند. در همین راستا وزیر ارتباطات در جواب فردی که از گرانی اینترنت گلایه داشت گفت: هزینه اینترنت گران نشده و قرار هم نیست که گران شود، بلکه در صورت رشد ترافیک اینترنت، قیمت آن در سال آینده ارزان‌تر هم خواهد شد.

جهرمی همچنین در مورد وضعین اینترنت شبکه شاد توضیح داد: اینترنت شاد رایگان است و هزینه آن را دولت می‌دهد. ظرفیت سرورهای شاد در برخی از ساعات پر می‌شود، با همکاری وزارت آموزش و پرورش و همراه اول، نرم افزار شاد در حال توسعه است و مشکلات آن به زودی رفع می‌شود.

وزیر ارتباطات در پاسخ به یک کاربر در مورد رفع فیلتر یوتیوب گفت: انصافا یوتیوب یک آموزشگاه بزرگ است که حجم مطالب مفیدش از مطالب غیر مفید به طور قابل توجهی بیشتر است، اما تصمیم گیری در این مورد بر عهده کار گروه مصادیق محتوای مجرمانه مستقر در دادستانی است.

جهرمی در پاسخ به دو جوان در مورد وضعیت بد پینگ برای اجرای بازی‌های آنلاین تاکید کرد: انصافا پینگ در این سه سال خیلی بهتر شده، رقابت اپراتورها هم بر سر ارائه خدمات بهتر است. اما در حال حاضر مشکل اصلی، تحریم آی‌پی‌های ایران از طرف بازی‌هاست.

کاربری در اینستاگرام نسبت به عدم دسترسی دانش آموزان نیازمند به تلفن هوشمند و تبلت انتقاد داشت، وزیر ارتباطات در پاسخ این کاربر گفت: کارهای زیادی انجام شده که کافی نیست، نباید این وظیفه را تنها به آموزش و پرورش محول کنیم، اگر از بودجه‌های کم اهمیت، به این امر مهم اختصاص داده می‌شد، این مشکل هم قابل حل بود.

آذری جهرمی همچنین در پاسخ به کاربرانی از شهرستان‌های زرآباد، روستا ابله، استان خوزستان، شهر شیراز، روستای رقه، شهر امیدیه و شهر شوشتر که نسبت به سرعت و کیفیت اینترنت اعتراض داشتند اعلام کرد که مشکلات آن‌ها به زودی رفع خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH