انتشار تصویر پتنت جدید و جالب شرکت اپل برای استند مخصوص نمایشگرهای دوگانه

افراد هنگام نصب نمایشگرهای خود ایده‌های متفاوتی را در ذهن دارند. برخی کاربران از استندهای ارائه شده به‌همراه مانیتورهای خود کاملا رضایت دارند؛ اما برخی دیگر به منظور آزادسازی هرچه بیش‌تر فضا روی میز کار خود استفاده از بازوهای نگه‌دارنده را ترجیح می‌دهند. در این‌حالت کاربران بسته به تعداد مانیتورهای مورد استفاده خود احتمالا به چندین پایه یا بازو احتیاج خواهند داشت.

مشکل موجود در چنین سناریویی حداقل تا آنجا که به شرکت اپل مربوط می‌شود این است که اتصالات فوق احتمالا همواره از بهترین میزان تقارن و هم‌ترازی برخوردار نیستند. به همین دلیل در پتنت اخیرا کشف شده توسط وبسایت Patently Apple، غول کوپرتینویی یک پایه مانیتور جدید با طراحی استند/اتصالی را به ثبت رسانده است. کلیه موارد لحاظ شده در این پتنت بسیار جالب هستند.

همان‌طور که در تصویر فوق ملاحظه می‌کنید؛ این سیستم نصب تلاش می‌کند که در حد امکان مانیتورها را در حالت هم‌تراز با یکدیگر نگه دارد. این سیستم دارای طراحی ریلی بوده و در محل نصب مانیتورها به‌صورت افقی قرار می‌گیرد. با این‌حال ریل به 2 قسمت مجزا تقسیم شده و این موضوع به کاربران امکان می‌دهد تا نمایشگرها را در کنار یکدیگر جابه‌جا و یا به‌صورت عمودی بالا و پایین نمایند. با این‌حال مانیتورها کماکان در یک سطح نگه داشته خواهند شد.

با توجه به مبلغی که اپل برای استند Pro Display XDR خود هزینه نموده است؛ پیش‌بینی هزینه تولید چنین سیستمی تا حدودی دشوار به‌نظر می‌رسد. در عین‌حال بایستی بپذیریم که چنین ایده‌ای بسیار جالب است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH