سامسونگ گلکسی S21 با نسل جدید اسکنر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر عرضه می‌شود

اسمارت‌فون‌های گلکسی S10، گلکسی S20 و گلکسی نوت 20 همگی مجهز به حسگرهای اثرانگشت اولتراسونیک مشابهی هستند. اما این رویه در آینده می‌تواند دستخوش تغییر شود. یک شخص خبرچین نزدیک به سامسونگ با نام Ice Universe ادعا می‌کند که اسمارت‌فون‌های آینده سری گلکسی S21 مجهز به ورژن جدید اسکنر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر خواهند بود.

وی خاطرنشان می‌کند که مساحت ماژول اثرانگشت گلکسی S20 برابر با 36 میلی‌متر مربع است. در مقابل مساحت اسکنر اثرانگشت در گلکسی S21 احتمالا به 64 میلی‌متر مربع خواهد رسید. بدین‌ترتیب مساحت ماژول مذکور تقریبا 1.77 برابر افزایش خواهد یافت.

“حسگر اثرانگشت اولتراسونیک گلکسی S21 از ابعاد 8×8=64 میلی‌متر مربع برخوردار است. این رقم در مقایسه با مدل نسل قبلی 1.77 برابر بیش‌تر است. همچنین سرعت بازگشایی قفل گوشی نیز 2 برابر شده است. بدین‌ترتیب کاربران برای باز کردن قفل گوشی تنها کافیست با انگشت خود به نمایشگر ضربه بزنند و حتی نیازی به فشار دادن انگشت روی صفحه‌نمایش نخواهد بود.” – Ice Universe؛ 9 دسامبر 2020

شخص خبرچین همچنین خاطرنشان می‌کند که ماژول اثرانگشت اولتراسونیک نسل آینده در مقایسه با نمونه فعلی 2 برابر سریع‌تر بوده و کاربران به منظور بازگشایی قفل گوشی تنها کافیست با انگشت خود به نمایشگر ضربه بزنند.

به‌کارگیری فناوری 3D Sonic Max شرکت کوالکام در سری گلکسی S21 امری بعید به‌نظر می‌رسد

اسمارت‌فون‌های گلکسی S10 و گلکسی S10 پلاس سامسونگ نخستین اسمارت‌فون‌های مجهز به فناوری 3D Sonic Sensor شرکت کوالکام بودند. اگرچه انتظار می‌رفت که این سنسور در مقایسه با حسگرهای اثرانگشت اپتیکی سریع‌تر و ایمن‌تر باشد؛ اما چنین سناریویی به‌طور کامل عملی نشد.

در ادامه هندست‌های گلکسی S10 و گلکسی نوت 10 از سوی برخی اپلیکیشن‌های بانکی در لیست سیاه قرار گرفتند؛ چرا که مشخص شد افراد با استفاده از محافظ‌های نمایشگر ژله‌ای و انعطاف‌پذیر قادر به بازگشایی قفل این گجت‌ها خواهند بود. اگرچه سامسونگ با انتشار یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری این مشکل را برطرف کرد؛ اما سناریوی مذکور موجب طرح شایعاتی مبنی بر تصمیم سامسونگ برای کنار گذاشتن فناوری اولتراسونیک شد.

اگرچه اکنون به‌نظر می‌رسد که چنین فرضیه‌ای دیگر صحت ندارد؛ اما ظاهرا سامسونگ از به‌کارگیری فناوری اثرانگشت کوالکام صرفنظر نموده است. دلیل چنین تصمیمی این است که سامسونگ احتمالا از فناوری جدید 3D Sonic Max کمپانی کوالکام بهره‌برداری خواهد کرد. در این‌حالت فضای تحت پوشش حسگر (20×30 میلی‌متر) در مقایسه با فناوری فعلی 17 برابر بزرگتر است. با این‌حال خبر خوشایند کماکان این است که سامسونگ تصمیم گرفته تا فناوری اثرانگشت فعلی خود را کنار بگذارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH