بازی GTA VI چگونه می‌تواند از عنوان Cyberpunk 2077 الهام بگیرد؟

استودیو Rockstar Games پنجشنبه شب در مراسم Games Awards 2020 اطلاعات تازه‌ای در رابطه با بسته الحاقی Cayo Perico Heist بازی Grand Theft Auto Online منتشر کرد. این منطقه جدید که به بازی افزوده می‌شود؛ در تاریخ ۱۵ دسامبر عرضه خواهد شد و بازیکنان قرار است به صورت مخفیانه وارد جزیره‌ای شوند که در آن یک تبهکار مواد مخدر حکمرانی می‌کند و هدف بازیکنان دزدی از وی خواهد بود.

طرفداران بازی جی‌تی‌ای ۵، این معارفه را به عنوان یک اشاره به بازی جی‌تی‌ای ۶ نگاه می‌کنند و احتمال می‌دهند که این بازی به زودی معرفی شود و از نظر تم بصری شبیه به نسخه Vice city است. هیجان طرفداران زمانی بالا گرفت که خبری اخیرا منتشر شد و نشان داد این عنوان مورد انتظار در حال توسعه اولیه قرار دارد.

تیزر جدید بازی جی‌تی‌ای آنلاین دقیقا یک روز پس از عرضه بازی Cyberpunk 2077 شرکت سی‌دی پراجکت رد منتشر شد و به نظر می‌رسد راکستار قصد دارد کاربران را در شهر لوس سانتوس نگه دارد و آنان را از شهر نایت سیتی دور کند. اما با این حال راکستار می‌تواند از عرضه بازی Cyberpunk 2077 مواردی یاد بگیرد تا بازی جی‌تی‌ای ۶ بتواند چه در بخش داستانی و چه در بخش مولتی‌پلیر تجربه‌ای خاص به کاربران ارائه دهد.

بازی Cyberpunk 2077 از نظر نحوه بازی بسیار گسترده است و بازیکنان می‌توانند امتیازاتی را که در طول بازی دریافت می‌کنند، بر روی توانایی‌های مورد نظر کاراکتر خود (Perk) قرار دهند تا قدرت وی در زمینه‌های منتخب شده افرایش یابد. بازیکنان در این بازی می‌توانند در نقش یک هکر فرو بروند و دشمنان خود را به صورت مخفیانه و دور از انتظار آن‌ها به قتل برسانند یا محافل آنان را برهم بزنند. بازیکنان همچنین می‌توانند همان مرحله را به صورت یک مزدور خشمگین انجام دهند و تک تک دشمنان را از پای دربیاورند و به هیچ یک رحم نکنند.

درخت توانایی در بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ که قابلیت شخصی‌سازی بسیاری برای پشیبرد مراحل در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد

در بازی جی‌تی‌ای ۵ سه پروتاگونیست اصلی وجود دارد که توانایی‌های هر یک مقداری نسبت به یکدیگر متفاوت است که از این نظر جایگاهی خاص‌تر دارد. اما بخش آنلاین بازی جی‌تی‌ای ۵ نحوه مبارزه بازیکنان تقریبا یکسان است با وجود اینکه قابلیت‌های کاراکترهای آن‌ها در نمودار توانایی‌ها متفاوت است. استفاده از یک سیستم توانایی خاص به کاربران اجازه می‌دهد تا قابلیت‌های مهم و سرنوشت‌سازی همچون توانایی Cold blood را باز کنند. این قابلیت به کاربران این امکان را می‌دهد تا پس از کشتن یک دشمن، برخی از توانایی‌هایی موجود در نمودار کاراکتر به صورت لحظه‌ای افزایش یابند.

 نمودار توانایی در بازی جی‌تی‌ای که با وجود قابلیت‌های مختلف نحوه بازی هر کاراکتر تقریبا یکسان است

بازی جی‌تی‌ای ۶ می‌تواند بازیکنان را تشویق کند تا نحوه بازی خود را با توجه به امکانات موجود شخصی‌سازی کنند و با ادغام و همسوسازی قابلیت‌های مختلف، هر کاربر بتواند نحوه بازی و پیشبرد خاص خود را داشته باشد. راکستار می‌تواند با موردی ابتدایی و ساده‌ همچون نمونه قدرت‌های سلاح‌ها شروع به انجام این کار کند و به کاربران این اجازه را بدهد تا طبق علاقه خود سلاح مورد نظر را انتخاب کرده و آن را در زمینه‌های قدرت کشندگی، سرعت تعویض خشاب و لگد زدن بهبود ببخشند.

راکستار می‌تواند حتی از این مورد نیز پیش‌تر برود و به کاربران این امکان را بدهد تا قابلیت‌های کاراکتر خود را به صورت گسترده شخصی سازی کنند. به طور مثال شرکت راکستار می‌تواند یک درخت توانایی تخریب ایجاد کند که در ابتدا قدرت تخریب‌کنندگی توسط بمب‌ها را افزایش می‌دهد و کاربران با جمع‌آوری امتیازات به صورت تدریجی در آن پیشرفت کنند یا اینکه کاراکتری که این قابلیت را به صورت کامل بدست آورده، می‌تواند نارنجک‌ها و بمب‌هایی خاص بسازد که تنها با در اختیار داشتن این توانایی قابل استفاده است.

راکستار همچین قادر است درختی برای سلاح‌های سرد ایجاد کند تا علاقمندان به این نوع سلاح‌ها بتوانند از آن برای افزایش قدرت چاقوها و چماق‌های خود استفاده کنند و برای کاهش فاصله قدرتی میان آنان و رقبایشان، به این کاراکترها اجازه داده شود تا از فنون آکروباتیک استفاده کنند.

تغییری به بزرگی این موضوع نیازمند است تا از هم‌اکنون تغییراتی مهم در سیستم توانایی‌های بازی جی‌تی‌ای ۵ صورت پذیرد. اما از آنجایی که قرار است دو بازی جی‌تی‌ای ۵ و جی‌تی‌ای آنلاین برای کنسول‌های نسل جدید عرضه شوند؛ به نظر می‌رسد که راکستار وقت خود را صرف بازی جهان‌باز – ماجراجویی بعدی خود خواهد کرد و نمی‌تواند وقت خود را بیش از پیش درگیر بازی جی‌تی‌ای ۵ کند.

البته در حال حاضر راکستار مقداری زمان دارد تا بتواند یک سری تغییرات اساسی در سیستم کاراکتر بازی جی‌تی‌ای ۵ ایجاد نماید و آن را از نظر شخصی‌سازی به سیستم توانایی‌ بازی Cyberpunk 2077 نزدیک‌تر کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH