آی‌فون 13 اپل احتمالا با پنل 120 هرتزی و مشخصه نمایشگر همیشه روشن عرضه می‌شود

گزارش اخیرا مخابره شده توسط یک رسانه کره‌ای با نام The Elec (به نقل از وبسایت MacRumors) تائید می‌کند که حداقل 2 مدل از سری آینده آی‌فون (احتمالا آی‌فون 13 پرو و آی‌فون 13 پرو مکس) مجهز به نمایشگری با قابلیت پشتیبانی از نرخ نوسازی 120 هرتزی خواهند بود. این مشخصه ظاهرا به‌دلیل نگرانی‌های اپل پیرامون شارژدهی باتری به‌همراه سری آی‌فون 12 عرضه نشد. انتظار می‌رود که در سال آینده غول کوپرتینویی از فناوری اکسید پلی‌کریستالی با دمای پایین (LTPO) بهره‌برداری نماید. این فناوری امکان به‌کارگیری نمایشگری با نرخ نوسازی متغیر را فراهم نموده و نگرانی‌های اپل در خصوص بهره‌وری انرژی را کاهش می‌دهد. همچنین مشخصه مذکور نهایتا می‌تواند به رونمایی از قابلیت نمایشگر همیشه روشن در گوشی‌های آی‌فون منتهی شود.


اسمارت‌فون‌های گلکسی نوت 20 اولترا و گلکسی زد فولد 2 سامسونگ نخستین هندست‌های مجهز به ترانزیستورهای لایه نازک (TFT) و پنل LTPO در صنعت به‌شمار می‌روند. غول کره‌ای این فناوری را اکسید هیبریدی و نیمه‌هادی پلی‌کریستالی (HOP) نامگذاری نموده است. در صورت مقایسه فناوری LTPO با تکنولوژی نیمه‌هادی پلی‌کریستالی در دمای پایین (LTPS) می‌توان دریافت که LTPO می‌تواند کاهش حداکثر 20 درصدی مصرف انرژی در نمایشگرهای اولد را به‌دنبال داشته باشد.

گزارش امروز همچنین خاطرنشان می‌کند که بخش عمده پنل‌های موردنیاز آی‌فون 13 توسط کمپانی سامسونگ تامین خواهد شد. سایر پنل‌های موردنیاز نیز توسط شرکت‌های ال‌جی و BOE تولید می‌شوند؛ مشروط بر این‌که کمپانی‌های مذکور استانداردهای کیفی موردنظر اپل را برآورده نمایند.

گزارش مذکور همچنین ادعا می‌کند که آی‌فون سال آینده مجهز به اسکنر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر خواهد بود؛ موضوعی که با اطلاعات اخیرا لو رفته پیرامون بهره‌مندی آی‌فون 13 از هر 2 فناوری تاچ آی‌دی و فیس آی‌دی مطابقت دارد. در عین‌حال شایعه‌ای ادعا می‌کند که نخستین نمونه اولیه این هندست فاقد تاچ آی‌دی است. بنابراین بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که این مشخصه نهایتا از گوشی آی‌فون کنار گذاشته خواهد شد یا خیر.

بر اساس پیش‌بینی‌ها در سال آینده شرکت اپل بیش‌ترین میزان آی‌فون‌های مجهز به نمایشگر اولد را به فروش خواهد رساند

بر اساس پیش‌بینی‌ها در سال 2021 شرکت اپل مجموعا بین 160 تا 180 میلیون دستگاه آی‌فون 12 و آی‌فون 13 را به فروش خواهد رساند. ظاهرا سامسونگ امیدوار است تا پنل‌های اولد موردنیاز برای 140 میلیون دستگاه آی‌فون را تامین نماید. نکته جالب‌توجه اینکه وبسایت The Elec پیش‌بینی می‌کند که اپل در آستانه ثبت رکورد فروش 100 میلیون دستگاهی آی‌فون 12 در سال جاری قرار دارد؛ رقمی که در مقایسه با برآوردهای پیشین تا حدودی خوش‌بینانه‌تر به‌نظر می‌رسد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH