بررسی پتنت مایکروسافت برای ساخت ساعت‌های هوشمند

یکی از پتنت‌هایی که مایکروسافت در سال 2012 ثبت کرده است، اطلاعات با ارزشی را در مورد ابزار‌های پوشیدنی این کمپانی به ما می‌دهد. به نظر می‌آید که ساعت هوشمند مایکروسافت، بیشتر روی تناسب اندام و سلامتی تمرکز دارد، تا بتواند با محصولاتی همچون سامسونگ گیر فیت (Gear Fit) و یا حتی ساعت هوشمند اپل رقابت کند. سال گذشته شایعاتی مبنی بر این که تیم سرفیس در مایکروسافت، مشغول کار بر روی یک نمونه آزمایشی از ساعت هوشمند هستند، منتشر شد، حال با توجه به اطلاعات موجود در پتنت ثبت شده، تجسم بهتری از شکل ظاهری این ساعت هوشمند خواهیم داشت.

microsoft-smarwatch-patent-1

طرح کلی در این پتنت نشان می‌دهد که این ساعت علاوه بر قابلیت‌هایی برای بررسی وضعیت سلامتی، می‌تواند برای پخش موسیقی و فرستادن و خواندن پیام‌ها هم مورد استفاده قرار گیرد. عکس‌های موجود نشان می‌دهند که بدنه ساعت می‌تواند کاملا از بند جدا شود. در متن پتنت مایکروسافت این چنین آمده است: «این ویژگی کاربر را قادر می‌سازد تا بدنه را از چهارچوب و بند دستگاه جدا سازد، تا پس از فعالیت ورزشی بتواند به راحتی چهاچوب و بند دستگاه را شستشو دهد و با اتصال بدنه اصلی دستگاه به یک داک، اطلاعات داخل دستگاه را انتقال بدهد، همچنین کاربر می‌تواند از این طریق دستگاه خود را شارژ کند.». این طراحی همچنین به کاربر اجازه می‌دهد تا بدنه دستگاه را برای ثبت اطلاعات بیشتر به دیگر تجهیزات ورزشی متصل کند.

microsoft-smart-watch-patent-2

با توجه به تمرکز بر سلامت، احتمالا شاهد یک حسگر نوری در زیر این گجت خواهیم بود که با پوست دست کاربر در تماس خواهد بود. این حسگر می‌تواند کابرد‌های متفاوتی مانند اندازه گیری ضربان قلب داشته باشد. سامسونگ حسگر بسیار مشابهی را برای همین منظور در گیر فیت استفاده کرده است. این دستگاه همچنین از GPS برای دنبال کردن موقعیت کاربر و مسیر یابی بهره می‌برد.

microsoft-smart-watch-patent-3

مایکروسافت شاید هیچگاه از ایده‌های اشاره شده در این پتنت استفاده نکند اما این پتنت‌ها نشانگر این است که این غول نرم‌افزاری با توجه به معرفی SPOT یا Smart Personal Object Technology در سال 2004 از همان موقع بازار ساعت‌های هوشمند را مورد توجه قرار داده است.

با توجه به معرفی سیستم عامل Android wear توسط گوگل برای ابزار های پوشیدنی و همچنین معرفی ساعت‌های هوشمند Moto 360، LG G Watch، Samsung Gear Fit و معرفی احتمالی iWatch توسط اپل مایکروسافت کار بسیار سختی در این رقابت تنگاتنگ خواهد داشت.

منبع: hexus

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH