تاریخ عرضه کارت گرافیک انویدیا RTX 3080 TI به تعویق افتاد

طبق گزارشی که به تازگی منتشر شده، انویدیا تاریخ عرضه کارت گرافیک RTX 3080 TI را از ماه ژانویه به ماه فوریه تغییر داده است. در حال حاضر شرکت انویدیا در تلاش است تا تولید کارت‌های گرافیک خود را بنا بر تقاضای بسیار بالا برای آن‌ها افزایش دهد. از سوی دیگر، کارت‌های گرافیک سری RX 6600 شرکت ای‌ام‌دی نشان داده‌اند که تهدید جدی‌ای برای محصولات بالارده شرکت انویدیا محسوب نمی‌شوند.

طبق اطلاعاتی که خبرنگار آلمانی، ایگور والسوک در وبسایت Igor lab منتشر کرده، انویدیا در تمام این مدت منتظر بوده است تا شرکت ای‌ام‌دی سری RX 6000 را رونمایی کند و پس از آن دست به معرفی کارت گرافیک RTX 3080 TI بزند. البته در حال حاضر کارت گرافیک فعلی RTX 3080 تنها ۱۰ گیگابایت حافظه رم دارد، در حالی که کارت گرافیک RX 6800 TX ای‌ام‌دی از ۱۶ گیگابایت حافظه رم بهره می‌برد و در صورت قیاس این دو محصول، وزنه ترازو کماکان به سوی انویدیا سنگینی خواهد کرد.

 

بر روی کاغذ کارت گرافیک RTX 6800 TX چند قدم جلوتر است اما در تست‌های انجام شده، هر دو کارت گرافیک در بازی‌های همچون سایبرپانک ۲۰۷۷ عملکرد برابر و نزدیکی دارند و در برخی از موارد کارت گرافیک انویدیا خود را برتر نشان می‌دهد.

طبق منابع والسوک، که در بخش تولیدی شرکت قرار دارند، کارت گرافیک RTX 3080 ti انویدیا پس از جشن سال نوی چینی عرضه می‌شود. این جشن معمولا از تاریخ ۱۱ فوریه آغاز می‌شود و ۱۷ فوریه به پایان می‌رسد. وبسایت Tom’s guide نیز توانسته است از طریق رابط‌های خود این خبر را تایید کند.

اگر کارت گرافیک RTX 3080 استاندارد فعلی را با کارت گرافیک RTX 3080 ti آتی مقایسه کنیم، شما مشاهده خواهید کرد که که محصول جدید ۲۰ گیگابایت حافظه رم دارد که نسبت به مدل پایه دو برابر شده است. این مقدار حافظه رم برای بازی‌های فعلی بیش از حد نیاز است. با این حال طبق آزمایش‌های وبسایت Digital Foundry بر روی بازی سایپرپانک ۲۰۷۷، کارت گرافیک RTX 3090 انویدیا به لطف حافظه رم ۲۴ گیگابایتی GDDR6X توانسته است عملکرد بسیار خوبی در اجرای این بازی نشان دهد و به نظر می‌رسد حافظه رم بیشتر تأثیرات مثبتی بر روی کارکرد کلی دارد.

همچنین گزارش‌هایی منتشر شده که نشان می‌دهد در مراسم CES 2021 دو نسخه جدید از کارت گرافیک 3060 معرفی می‌شود. کارت گرافیک RTX 3060 با حافظه ۱۲ گیگابایتی قصد دارد عرصه رقابت را بر روی کارت گرافیک ۱۲ گیگابایتی RX 6700 TX ای‌ام‌دی تنگ‌تر کند. در سوی دیگر کارت گرافیک RTX 3050 Ti به صورت بازطراحی شده با نام RTX 3060 مدل ۶ گیگابایتی عرضه خواهد شد. نسخه ۱۲ گیگابایتی این سری در مقایسه با کارت گرافیک ۸ گیگابایتی RTX 2060 سال گذشته، نشان از پیشرفت بسیار بالای آن دارد.

شخص والسوک نیز اطلاعاتی درباره سری کارت‌های گرافیک RTX 3060 از منابع مختلف داشته که تا حدودی نسبت به اخبار دیگر متفاوت بوده است. بنابراین ناهماهنگی این اخبار می‌تواند از سوی منابع این وبسایت‌ها باشد یا اینکه انویدیا قصد دارد با استفاده از استراتژی خود این خبرگذاری‌ها را سردرگم کند تا به اطلاعات این شرکت دسترسی پیدا نکنند. به همین علت والسوک از بیان اطلاعات بیشتری در رابطه با کارت‌های گرافیک انویدیا خودداری کرد. احتمال می‌رود کارت گرافیک RTX 3060 در مراحل تولید انبوه قرار دارد و در ماه ژانویه عرضه می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH