برای خرید و فروش ارز دیجیتال از کدام صرافی ها استفاده کنیم؟

نخستین قدم جهت ورود به عرصه ارزهای دیجیتال و خرید و فروش رمز ارزها، آشنایی با مفاهیم اولیه ارز دیجیتال مانند صرافی های دیجیتال است. بصورت کلی دو دسته معامله جهت خرید و فروش ارزهای دیجیتال بوسیله صرافی های ارزهای دیجیتال در دسترس کاربران است که اولی عبارت است از معامله بوسیله ارزهای فیات مثل دلار آمریکا، یورو و … و دسته دوم عبارت است از معامله ارزهای دیجیتال بوسیله دیگر ارزهای دیجیتال است (مبادله ارزهای دیجیتال به یکدیگر). در این مطلب قصد داریم تا بهترین صرافی های ارز دیجیتال را به شما معرفی کنیم تا بتوانید به هر کدام از روش های بالا رمز ارزهای خود را مبادله کنید.

صرافی Binance

این صرافی ارز دیجیتال یکی از بزرگترین صرافی های موجود در سرتاسر دنیا است که در آن می توانید چیزی در حدود 130 ارز دیجیتال مختلف را معامله کنید. در کنار این تنوع بالا، کارمزد پایین تراکنش ها در این صرافی ارز دیجیتال باعث شده تا بایننس به یکی از محبوب ترین صرافی های ارز دیجیتال در سراسر دنیا بدل گردد. البته در زمان مبادله با بایننس و خرید ارز دیجیتال از این صرافی، شما باید بهای ارز دیجیتالی که قصد خرید آن را دارید را تنها بوسیله ارزهای دیجیتال بپردازید و در واقع تنها امکان مبادله ارزهای دیجیتال با یکدگیر در بایننس فراهم است.

صرافی Coinbase

کوین بیس یکی از برترین و محبوب ترین صرافی های ارز دیجیتال در دنیا به شمار می رود و کاربران بسیاری این صرافی را برای انجام مبادلات خود انتخاب می کنند. در حقیقت دلیل این انتخاب کاربران استفاده آسان و راحت از امکانات این صرافی است. کوین بیس در واقع یک کارگزاری است که شما در آن به جای خرید ارزهای دیجیتال از دیگر کاربران، ارزهای مد نظر خود را بطور مستقیم از این صرافی دیجیتال می خرید. علاوه بر این کارمزد تراکنش ها در کوین بیس در صورت خرید بوسیله حساب های بانکی 1.49% و در صورت خرید بوسیله کارت های اعتباری 3.99% است.

صرافی Localbitcoins

صرافی ارز دیجیتال لوکال بیت کوینز در واقع یک مارکت بین المللی برای خرید و فروش ارز دیجیتال بیت کوین است که علاوه بر اینکه از ارزهای فیات پشتیبانی به عمل آورده است، بلکه به وسیله این صرافی کاربران می توانند ملیت خریدار یا فروشنده مد نظر خود را نیز انتخاب کنند. از جمله ویژگی های لوکال بیت کوینز میتوان به پشتیبانی از ریال ایران و همچنین امکان خرید ارزهای دیجیتال لوسیله کارت های عضو شبکه شتاب اشاره کرد.

صرافی Coinmama

کوین ماما نیز یکی دیگر از کارگزاری های ارزهای دیجیتال به شمار می رود که به دلیل سادگی استفاده از خدمات آن، بسیار مناسب کاربران مبتدی است. علاوه بر این در این کارگزاری که یک صرافی ارز دیجیتال نیز است میتوان بوسیله کارت های اعتباری خرید کرد. همچنین کوین ماما امکان خرید و فروش بیت کوین، اتریوم، ریپل و لایت کوین را برای کاربران خود فراهم آورده است. قابل توجه است که در صورت خرید از کوین ماما بوسیله کارت های اعتباری باید به نسبت کوین بیس کارمزد بیشتری بپردازید و این مبلغ حدود 5٪ خواهد بود.

صرافی Kraken

کرکن یکی از صرافی های ارز دیجیتال آمریکایی است که از سال 2011 فعالیت خود را شروع کرده و در حال حاضر نیز یکی از محبوب ترین صرافی های دیجیتال در سرتاسر دنیا به شمار می رود. کرکن از جهت کارمزد تراکنش ها، طبق حجم معاملات 30 روزه کاربران محاسبات را انجام می دهد و از این جهت به نسبت دیگر صرافی های ارز دیجیتال قیمت هایی منصفانه تر دارد. یک از قابلیت هایی که انحصاراً توسط کرکن به کاربران ارائه می شود این است که امکان مبادله حاشیه ای (مارجین) با حداکثر پنج برابر توان برای کاربران فراهم شده است. از این رو در زمان انجام معاملات حاشیه ای در صرافی ارز دیجیتال کرکن، کاربران واجد شرایط این قابلیت را خواهند داشت تا سقف پانصد هزار دلار وام خرید ارز دیجیتال دریافت کنند.

صرافی Alfacashier

این صرافی ارز دیجیتال امکان خرید رمز ارزهایی مثل بیت کوین، اتریوم، ریپل و … را برای کاربران خود فراهم کرده است. از جمله ویژگی های این صرافی ارز دیجیتال میتوان به پشتیبانی از پرفکت مانی اشاره کرد. علاوه بر این در این صرافی می توانید ارزهای دیجیتال مختلفی را بخرید و امکانات این صرافی تنها محدود به یک ارز دیجیتال بخصوص نمی شود. از جمله نقاط ضعف این صرافی دیجیتال هم میتوان به سرعت پایین تراکنش ها به نسبت سایر صرافی های ارز دیجیتال اشاره کرد.

صرافی Bittrex

برای آن دسته از کاربران بازار ارزهای دیجیتال که مقوله امنیت برای آنها بسیار حائز اهمیت است، صرافی ارز دیجیتال بیترکس یکی از بهترین گزینه ها به شمار می آید. علاوه بر این، بیترکس یکی از پر سرعت ترین صرافی های ارز دیجیتال در سرتاسر دنیا به شمار می رود. در حقیقت همین ویژگی های اساسی است که بیترکس را به یکی از برترین گزینه های پیش روی کاربران بدل کرده است. صرافی ارز دیجیتال بیترکس از حدود 250 ارز دیجیتال گوناگون پشتیبانی می کند و ضمناً رابط کاربری ساده ای نیز دارد. از نکات منفی این صرافی ارز دیجیتال نیز میتوان به عدم پذیرش ارزهای فیات در زمان ثبت معاملات اشاره کرد و این به این معنی است که کاربران تنها می توانند از بیترکس تنها جهت تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر استفاده کنند.

صرافی BitMex

صرافی ارز دیجیتال بیت مکس جزء نخستین صرافی های دیجیتال در سرتاسر دنیا به حساب می آید که در این زمینه فعالیت خود را شروع کرده است. نکته ای که در مورد بیت مکس وجود دارد این است که بیت مکس فقط به شرطی به کاربران امکان استفاده از خدمات وب سایت خود را می دهد که کاربر تنها بخواهد بیت کوین را به دیگر ارز های دیجیتال تبدیل کند یا بر عکس.

صرافی KuCoin

کوکوین یکی از صرافی های ارز دیجیتال شناخته شده است که سابقه فعالیت آن به پیش از تاسیس صرافی دیجیتال شناخته شده کوین بیس بر می گردد. از جمله قابلیت های کوکوین میتوان به پشتیبانی این صرافی دیجیتال از بیشتر ارزهای دیجیتال اشاره کرد. جدا از این کوکوین کارمزد تراکنش های خود را بسیار پایین در نظر گرفته و از این جهت یک صرافی دیجیتال محبوب در میان کاربران به شمار می رود.

صرافیChangelly

صرافی ارز دیجیتال چنجلی دارای یکی از بهترین نرخ‌ کارمزد تراکنش ها در میان صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال به شمار می رود. علاوه بر این کاربران میتوانند در این وب سایت نسبت به تبدیل بیشتر از بیست ارز دیجیتال شناخته شده اقدام کنند. چنجلی همچنین رابط کاربری ساده ای دارد و این موضوع در کنار دیگر ویژگی ها، آن را به یکی از محبوب ترین صرافی های ارز دیجیتال در سرتاسر دنیا بدل کرده است.

کدام صرافی ارز دیجیتال را انتخاب کنیم؟

همواره این نکته را در نظر داشته باشید که جهت انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال، نباید تنها میزان کارمزد پایین صرافی دیجیتال را مد نظر قرار داد و در کنار این عامل، باید فاکتورهای های دیگر را هم در نظر گرفت. از جمله این فاکتورها میتوانیم به این اشاره کنیم که دقت کنید که صرافی ارز دیجیتال مد نظر شما امکان فعالیت کاربرانی با آی ایران را فراهم کرده باشد. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشید صرافی مد نظر خود را انتخاب کنید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

1 در مورد “برای خرید و فروش ارز دیجیتال از کدام صرافی ها استفاده کنیم؟”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH