ایلان ماسک به‌دنبال فروش کمپانی تسلا به اپل بوده است

بر اساس گزارشات اخیر ظاهرا کمپانی اپل مشغول کار روی اتومبیل شخصی خود است؛ محصولی که احتمالا ظرف مدت 4 الی 5 سال آینده به بازار عرضه می‌شود. این اقدام برای شرکتی که قبلا هرگز خودرویی را تولید نکرده است؛ بسیار چشمگیر به‌نظر می‌رسد. در واقع ظاهرا اپل در مقطعی از زمان می‌توانست این‌کار را به شکلی بسیار آسان‌تر انجام دهد. ایلان ماسک؛ مدیرعامل شرکت تسلا در کتاب زندگی‌نامه خود که توسط اشلی ونس نوشته شده است؛ تائید کرده که وی در مقطعی از زمان به‌دنبال فروش شرکت تسلا به اپل بوده است.

بر اساس محتوای بیوگرافی چند سال پیش ایلان ماسک در تلاش برای فروش کمپانی تسلا با 10 درصد ارزش فعلی این شرکت (به گفته خود وی) به اپل مراجعه کرده بود. با این‌حال ظاهرا تیم کوک به این موضوع علاقه‌مند نبوده و حتی در جلسه کاری مربوطه نیز حاضر نشده است. اما با توجه به شرایط امروزی به‌نظر می‌رسد که تیم کوک حداقل بایستی این ایده را مورد بررسی قرار می‌داد.

به هرحال شرکت تسلا در زمینه ساخت اتومبیل از دانش کافی برخوردار بوده و کلیه امکانات و کارمندان لازم برای کمک به تحقق این امر را در اختیار دارد. بعلاوه زیبایی ظاهری خودروهای ساخت این شرکت کاملا مطابق با استانداردهای اپل است. با این‌حال مشخص نیست که چرا اپل حتی ایده خرید شرکت تسلا را بررسی نکرده است. شاید در آن مقطع زمانی غول کوپرتینویی از برنامه‌های خود در حوزه خودرو اطمینان نداشته است. همچنین اپل احتمالا تصور کرده که اجرای این‌کار توسط خود این شرکت احتمالا ارزان‌تر تمام خواهد شد.

همچنین کتاب زندگی‌نامه ایلان ماسک خاطرنشان می‌کند که وی و لری پیج؛ مدیرعامل شرکت آلفابت به توافقی برای فروش تسلا به آلفابت دست یافتند؛ اما این معامله نهایتا فسخ شد. خریداری تسلا توسط اپل حقیقتا رویداد جالبی به‌شمار می‌رفت؛ اما اپل برای تصمیم خود احتمالا دلیلی قانع‌کننده داشته است.

1 در مورد “ایلان ماسک به‌دنبال فروش کمپانی تسلا به اپل بوده است”

  1. مینو زارعی

    عجیب قیمه هارو ریختن تو ماستا
    سامسونگ هم از لوازم خانگی رسیده به دیجیتال
    تسلا هم کم کم همه چی میسازه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH