محبوب‌ترین برند‌ها و پرفروش‌ترین گوشی بازار ایران معرفی شدند

انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی، با پایان سال 2020، آماری از فروش گوشی‌های تلفن همراه طی سال میلادی گذشته در بازار ایران ارائه داد. بر اساس این آمار در 12 ماه گذشته 15.6 میلیون دستگاه موبایل از طریق دو رویه تجاری و مسافری وارد بازار ایران شده است، در طی همین مدت 14.85 میلیون دستگاه توسط مردم خریداری شده و در حال حاضر فعال است.

سامسونگ همانند چند سال گذشته به عنوان محبوب‌ترین برند بازار تلفن همراه ایرانی شناخته شد، طی 12 ماه گذشته سامسونگ 51 درصد بازار تلفن همراه کشور را در دست داشت، در این مدت 4 میلیون و 839 هزار دستگاه تلفن همراه برند سامسونگ در بازار به فروش رسیده، پس از سامسونگ برند شیائومی با فروش یک میلیون و 788 هزار دستگاه در رتبه دوم قرار گرفت.

نوکیا و هوآوی هم رتبه سوم و چهارم فروش بازار در ایران را به دست آوردند، هرکدام از این برندها حدود یک میلیون تلفن همراه در ایران به فروش رساندند، و در مجموع 11 درصد بازار را در اختیار دارند.

اما پرفروش‌ترین گوشی بازار ایران، مدل میان‌رده سامسونگ A10s است که بیش از یک و نیم میلیون نسخه فروش داشته است، گلکسی A10s حدود 28 درصد فروش کل سامسونگ طی 12 ماه گذشته را به خود اختصاص داده است.

گلکسی A10s از گوشی‌های به صرفه و ارزان قیمت بازار ایران محسوب می‌شود و فروش بالای این گوشی نشان از قدرت خرید پایین مردم دارد، این گوشی دارای نمایشگر 6.2 اینچی IPS، اندروید 9، پردازنده Helio P22، رم در دو نسخه 2 و 3 گیگابایت، دوربین دوگانه (13+2 مگاپیکسل)، دوربین سلفی 8 مگاپیکسل و باتری 4 هزار میلی‌آمپر‌ساعتی است.

1 در مورد “محبوب‌ترین برند‌ها و پرفروش‌ترین گوشی بازار ایران معرفی شدند”

  1. ملت به شیاومی اعتماد ندارن وگرنه با پول این گوشی میشه گوشی بهتری از برند شیاومی و هوواوی خرید

    1
    1

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH