کمپانی اریکسون در صورت تداوم ممنوعیت‌ها علیه هواوی فعالیت در سوئد را متوقف می‌کند

روند توسعه شبکه 5G در جهان به‌دلیل شرایط خاص کمپانی هواوی تا حدودی پیچیده شده است. کمپانی‌های هواوی، اریکسون و نوکیا 3 تامین‌کننده اصلی تجهیزات 5G در جهان به‌شمار می‌روند. از زمان اعمال ممنوعیت‌ها علیه هواوی توسط چندین کشور مختلف معادلات بازی دستخوش تغییر شده و توازن بازار برهم خورده است. بدیهی است که شرکت‌های نوکیا و اریکسون نسبت به هواوی دست بالا را در اختیار دارند. البته این برتری از کیفیت بالاتر محصولات تولیدی کمپانی‌های فوق ناشی نمی‌شود؛ بلکه مدیون ممنوعیت‌های اعمال شده علیه هواوی است. مدیرعامل شرکت اریکسون همواره نارضایتی خود را از این وضعیت ابراز نموده است.

بر اساس گزارش نشریه سوئدی “Daily News” مدیرعامل شرکت اریکسون اعلام کرده که در صورت تداوم ممنوعیت‌ها علیه هواوی، اریکسون کشور سوئد را ترک خواهد کرد. واقعا عجیب است که تصور کنیم اریکسون به‌دلیل ممنوعیت‌های اعمال شده علیه هواوی خواهان ترک کشور زادگاه خود است. از آن زمان به بعد کشور سوئد استفاده از تجهیزات ساخت هواوی در توسعه شبکه 5G خود را ممنوع اعلام نموده است. کمپانی اریکسون نگران است که به سرنوشت مشابهی در کشور چین دچار شود؛ بنابراین پیرامون موقعیت ناعادلانه‌ای که هواوی در آن گرفتار شده به شکل کاملا جدی صحبت می‌کند.

نشریه “Daily News” اعلام کرد که بورخه ایخولم؛ مدیرعامل اریکسون طی یک پیام متنی به آنا هالبرگ؛ وزیر بازرگانی سوئد گفته که شرکت متبوع وی سوئد را ترک خواهد کرد؛ مگر آنکه دولت سوئد شکایات خود علیه شرکت‌های هواوی و ZTE را پس بگیرد.

سوئد می‌گوید که قادر به لغو ممنوعیت‌ها علیه هواوی نیست

آنا هالبرگ در پاسخ اعلام کرده که دولت قادر به لغو ممنوعیت‌ها علیه نیست؛ زیرا دبیرخانه موقت اداره پست و ارتباطات از راه دور سوئد بر اساس توصیه‌های امنیتی و نیروهای دفاع ملی چنین تصمیمی را اتخاذ کرده است.

مدیرعامل اریکسون برای بازار چین اهمیت زیادی قائل می‌شود. وی همچنین از مشارکت هواوی و دیگر بازیگران مهم برای ثبت یک دادخواست حقوقی علیه این ممنوعیت‌ها استقبال می‌کند. اطلاعات عمومی نشان می‌دهند که اریکسون برای کمک به هواوی در روند دادخواهی و لغو ممنوعیت‌های دولت سوئد علیه هواوی وکلایی را استخدام نموده است.

بورخه ایخولم همچنین اعلام کرد: “ما با چندین موسسه حقوقی در سوئد گفتگو کرده‌ایم؛ اما هیچ‌کدام از آن‌ها حاضر به همکاری با هواوی نیستند. این‌جا افراد ترسو زیاد هستند”.

2 در مورد “کمپانی اریکسون در صورت تداوم ممنوعیت‌ها علیه هواوی فعالیت در سوئد را متوقف می‌کند”

  1. جوجه اردک متوسط

    مشکلات اینا سر چیه مشکلات ما سر چی ?‍♂️?‍♂️
    تفاوت سطح رفاه رو میشه از همین فهمید

  2. جعفر پرنده

    چه اوضاع پیچیده ایه
    بنظرم باید رئیس سازمان ملل رو یه ایرانی بزارن که قشنگ همه مشکلات جهانی حل بشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH