کامپیوتر مک آینده اپل با تراشه 12 هسته‌ای معرفی خواهد شد

در سال 2020 شاهد عرضه تراشه 5 نانومتری M1 شرکت اپل مجهز به 8 هسته پردازشی بودیم. بنابراین انتظار می‌رود که در سال جدید غول کوپرتینویی تعداد هسته‌های پردازشی تراشه سفارشی خود را افزایش دهد. اکنون چند ماهیست که منابع مختلف به انتشار اخباری پیرامون کامپیوتر مک مجهز به تراشه 12 هسته‌ای اپل می‌پردازند. با این‌حال متاسفانه چنین محصولی هنوز به بازار عرضه نشده است. در این میان یک شخص خبرچین قویا بر این باور است که کاربران به منظور مشاهده کامپیوتر مک جدید و قدرتمند اپل لازم نیست مدت زیادی منتظر بمانند؛ چرا که این محصول احتمالا در ماه مارس معرفی خواهد شد.

بر اساس گزارشات پیشین کامپیوتر مک مجهز به نیمه‌هادی جدید اپل از شاسی بازطراحی شده و نمایشگر 14.1 اینچی بهره خواهد برد

یک حساب‌کاربری توئیتری با شناسه LeaksApplePro به زمان عرضه احتمالی دستگاه مک مجهز به نیمه‌هادی جدید اپل اشاره نموده است. با این‌حال صرفنظر از تعداد هسته‌های پردازشی تراشه مورد استفاده در این دستگاه به هیچ‌گونه جزئیات دیگری اشاره نشده است. به‌عنوان مثال بر اساس گزارش منتشر شده توسط یک تحلیل‌گر مشهور با نام مینگ چی‌کو، مدل‌های بازطراحی شده مک‌بوک پرو مجهز به نمایشگرهای 14.1 و 16 اینچی در 3 ماهه دوم سال 2021 عرضه خواهند شد. همچنین هر 2 دستگاه فوق از تراشه سفارشی جدید اپل بهره‌برداری خواهند کرد.


مک‌بوک پرو جدید 14.1 اینچی احتمالا از نیمه‌هادی سفارشی اپل با 12 هسته پردازشی استفاده خواهد کرد؛ در حالی‌که مک‌بوک پرو 16 اینچی مجهز به یک تراشه 16 هسته‌ای خواهد بود. از آنجا که مک‌بوک پرو 16 اینچی از فضای داخلی بیش‌تری جهت به‌کارگیری یک سیستم خنک‌کننده قدرتمندتر برخوردار است؛ لذا استفاده از یک نیمه‌هادی قدرتمندتر به‌عنوان بخشی از سخت‌افزار داخلی دستگاه کاملا منطقی به‌نظر می‌رسد.

متاسفانه شخص خبرچین در خصوص نام احتمالی تراشه جدید به هیچ‌گونه جزئیاتی اشاره نکرده است. با این‌حال گزارشات پیشین نشان دادند که تراشه جدید M2 اپل در سال 2021 روانه بازار خواهد شد. اما این تراشه برای سری بازطراحی شده آی‌مک اپل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

یک گزارش جدید ادعا می‌کند که تراشه 5 نانومتری کلاس دسکتاپی با نام A14T برای مدل جدید آی‌مک طراحی شده است. از آنجا که در این زمینه گزارشات ضد و نقیضی منتشر شده است؛ لذا به‌نظر می‌رسد که مک‌بوک پرو 14.1 اینچی جدید از نیمه‌هادی اپلی موسوم به M2 بهره‌برداری خواهد کرد. با این‌حال در مقطع کنونی توصیه می‌شود تا به صحت و سقم این اطلاعات با دیده تردید نگاه کنید. تراشه 12 هسته‌ای احتمالا شامل 8 هسته با کارآیی بالا و 4 هسته با تمرکز بر مقوله بهره‌وری انرژی خواهد بود.

با توجه به عملکرد تراشه M1 مشاهده کارآیی نیمه‌هادی جدید اپل با 12 هسته پردازشی یقینا امری هیجان‌انگیز خواهد بود. در عین‌حال به‌نظر می‌رسد که افزایش تعداد هسته‌های پردازشی کارآمد بر شارژدهی باتری دستگاه تاثیر منفی می‌گذارد. بنابراین بایستی ببینیم که اپل برای حل این مشکل از چه راهکاری استفاده خواهد کرد. البته با گذشت زمان به‌تدریج حقایق بیش‌تری آشکار خواهند شد.

3 در مورد “کامپیوتر مک آینده اپل با تراشه 12 هسته‌ای معرفی خواهد شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH