سامسونگ از تلویزیون‌های جدید میکرو LED و Neo QLED سال 2021 خود رونمایی کرد

امروز و در جریان برگزاری رویداد CES 2021 کمپانی سامسونگ از تلویزیون‌های جدید سری 2021 خود رونمایی کرد. این محصولات شامل مدل‌های Neo QLED و میکرو LED سامسونگ هستند.

در این مراسم سامسونگ از مدل‌های پرچم‌دار QN900A با رزولوشن 8K و QN90A با رزولوشن 4K رونمایی کرد. این 2 مدل جزو خانواده‌ای موسوم به Neo QLED طبقه‌بندی می‌شوند. Neo QLED ترکیبی از ‌فناوری جدید نورپردازی پس‌زمینه و تکنولوژی مدرن پردازش تصویر است. پنل‌های Neo QLED از فناوری نور پس‌زمینه مینی LED استفاده می‌کنند. این فناوری از المان‌های LED مستقل با اندازه بسیار کوچکتر در پشت نمایشگر بهره می‌گیرد. بدین‌ترتیب امکان تمرکز نور روی یک ناحیه بسیار کوچکتر فراهم می‌شود. در نتیجه اندازه مناطق نوری در آرایه کامل سیستم نورپردازی محلی تا حدود زیادی کاهش یافته و امکان اجرای نورپردازی محلی بسیار دقیق‌تر فراهم می‌شود. این موضوع نهایتا موجب افزایش نرخ کنتراست خواهد شد. سامسونگ به تعداد مناطق نورپردازی در تلویزیون‌های جدید خود اشاره نکرده است. بنابراین اکنون صرفا می‌دانیم که این تلویزیون‌ها در مقایسه با مدل‌های QLED سنتی عملکرد به‌مراتب بهتری دارند.

همچنین تلویزیون‌های Neo QLED مجهز به پردازنده تصویری جدیدی با نام Neo Quantum Processor هستند. این پردازنده به منظور ارتقاء مقیاس سیگنال ورودی تا رزولوشن اصلی پنل از 16 مدل شبکه عصبی آموزش‌دیده با فناوری‌های هوش مصنوعی و یادگیری عمیق استفاده خواهد کرد.

تلویزیون‌های Neo QLED سال 2021 سامسونگ از مشخصه‌های دیگری نظیر حواشی باریکتر، جعبه Slim One Connect جدید برای مدیریت کابل‌ها، سیستم صوتی جدید با قابلیتی ردیابی اشیاء و بهینه‌سازی فضایی برخوردار هستند. برنامه Samsung Health همراه با مربی شخصی، حالات بازی 21:9 و 32:9، مشخصه AMD FreeSync Premium Pro، گوگل Duo و پکیج آفیس 365 سایر امکانات جدید این تلویزیون‌ها را تشکیل می‌دهند.

همچنین سامسونگ از 2 مدل جدید مجهز به فناوری میکرو LED رونمایی کرد. این محصولات در 2 اندازه مختلف 110 و 99 اینچی عرضه شده و به‌عنوان تلویزیون‌های سنتی با پلتفرم Smart TV سامسونگ در دسترس مشتریان قرار خواهند گرفت. این تلویزیون‌ها دارای رزولوشن 4K بوده و با قابلیت‌هایی نظیر تقسیم 4×4 صفحه‌نمایش و سیستم صوتی 5.1 کاناله روانه بازار می‌شوند.

میکرو LED نوعی فناوری نمایشگر با سیستم نورپردازی بومی (Self-emitting) است. با این‌حال پنل‌های میکرو LED برخلاف نمایشگرهای اولد دارای ماهیت اورگانیک نبوده و پیکسل‌های آن‌ها با گذشت زمان تخریب نمی‌شوند. همچنین این پنل‌ها می‌توانند به سطوح نوری بسیار بالاتری در خروجی دست پیدا کنند. اگرچه در حال حاضر استفاده از این فناوری برای مصرف‌کنندگان بسیار گران تمام می‌شود؛ به همین دلیل این نمایشگرها پیش‌تر به‌صورت المان‌های مجزا در کنار یکدیگر مونتاژ شده و در ابعاد موردنظر مشاغل به آن‌ها فروخته می‌شدند.

با این‌حال مدل‌های عرضه شده توسط سامسونگ در سال 2021 برای نخستین بار پنل‌های میکرو LED را در قالب تلویزیون‌های استاندارد مستقیما در دسترس مصرف‌کنندگان قرار می‌دهند. با این‌حال قیمت‌گذاری آن‌ها کماکان سرسام‌آور خواهد بود (بر اساس پیش‌بینی‌ها ارزان‌ترین مدل با برچسب قیمتی بالغ بر 10 هزار دلاری عرضه خواهد شد). اما مشتریان در صورت برخورداری از توان مالی کافی هم‌اکنون می‌توانند نسبت به خریداری این تلویزیون‌ها اقدام نمایند.

همچنین سامسونگ از مدل‌های به‌روزرسانی شده در تلویزیون‌های طیف Lifestyle خود نیز رونمایی کرد. اکنون نسخه 2021 تلویزیون Frame در مقایسه با مدل نسل قبلی 50 درصد باریکتر است. قاب قابل اتصال در 5 رنگ و 2 طرح مختلف عرضه می‌شود. کاربران به منظور دسترسی به بیش از 1400 قطعه هنری جهت نمایش در تلویزیون می‌توانند نسبت به خریداری اشتراک از فروشگاه Art Store اقدام نمایند.

سامسونگ همچنین اهداف خود در راستای تحقق “سیاره سبز” را اعلام کرد. این برنامه‌ها شامل کاهش میزان انتشار کربن توسط کمپانی، بهبود بهره‌وری انرژی، رونمایی از بسته‌بندی‌های بادوام و عرضه یک کنترل از راه دور جدید با منبع انرژی خورشیدی هستند. باتری این ریموت کنترل از طریق منبع روشنایی داخلی، خارجی یا کابل USB قابل شارژ خواهد بود. بدنه ریموت خورشیدی نیز از جنس پلاستیک بازیافتی تولید شده است.

1 در مورد “سامسونگ از تلویزیون‌های جدید میکرو LED و Neo QLED سال 2021 خود رونمایی کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH