اتریوم به لحاظ ارزش بازار در فهرست 100 دارایی برتر جهان قرار گرفت

رشد قیمت اخیر اتریوم موجب شد تا این رمزارز به‌همراه بیت‌کوین در فهرست انحصاری بزرگترین عوامل تکان‌دهنده و محرک جهان قرار گیرد. افزایش 13 درصدی قیمت اتریوم طی مدت 24 ساعت گذشته موجب شد تا ارزش بازار این ارز دیجیتالی برای نخستین بار به فهرست 100 دارایی قابل معامله برتر منتقل شود.

امروز جایگاه اتریوم در فهرست مذکور 12 پله دیگر ارتقاء یافت و اکنون این رمزارز در جایگاه 88 فهرست قرار گرفته است. بدین‌ترتیب اتریوم در حد فاصل شرکت دارویی آمریکایی Bristol-Myers Squibb (رتبه 89) و شرکت آبمیوه‌سازی Anheuser-Busch (رتبه 87) قرار گرفته است.

قیمت اتریوم با رشد 62 درصدی طی مدت تنها 7 روز ابتدایی سال 2021 امروز برای نخستین بار از ژانویه سال 2018 به بعد از مرز قیمتی 1200 دلاری نیز فراتر رفت. به‌نظر می‌رسد که این رمزارز آماده است تا از رکورد بالاترین قیمت تاریخ خود در روز 13 ژانویه 2018 نیز پیشی بگیرد. افزایش قیمت اتریوم طی سال جاری میلادی به‌معنای رشد 53 میلیارد دلاری ارزش بازار این ارز دیجیتالی است. چنین رشدی باعث شد تا ارزش بازار اتریوم از برخی نمادهای مالی نظیر Wells Fargo، AstraZeneca، Philip Morris، Morgan Stanley و Citigroup پیشی بگیرد.

بیت‌کوین تنها رمزارز دیگر حاضر در فهرست 100 دارایی قابل معامله برتر به‌شمار رفته و جهش رتبه چشمگیری را تجربه نموده است. در واقع قیمت بازار این ارز دیجیتالی از برندها و شرکت‌هایی نظیر ویزا، برکشایر هاتاوی، علی‌بابا و اخیرا Tencent پیشی گرفته و در نتیجه بیت‌کوین به رتبه 10 فهرست منتقل شده است. طلا با ارزش بازار برآورد شده 12.19 تریلیون دلاری و حاشیه 10 تریلیون دلاری در رتبه نخست فهرست قرار گرفته است. شرکت اپل نزدیکترین رقیب طلا بوده و جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است.

به‌طور مشابه وبسایت Coinmarketcap.com نیز در وهله نخست به ارزیابی ارزش شرکت‌های تجاری در سراسر جهان پرداخته و سپس آن‌ها را بر اساس ارزش بازار در یک فهرست مرتب می‌‌کند. صفحه “دارایی‌های برتر بر اساس ارزش بازار” در وبسایت مذکور به مرتب‌سازی نام کمپانی‌ها، فلزات گرانبها، صندوق‌های ETF و رمزارزها بر اساس ارزش آن‌ها در بازار پرداخته و آن‌ها را در قالب یک فهرست سازمان‌دهی می‌کند.

با این‌حال دارایی‌های مختلف لزوما به‌طور مستقیم با یکدیگر قابل مقایسه نیستند. ارزش بازار به‌طور سنتی از طریق ضرب قیمت سهام در کل تعداد آن محاسبه می‌شود. اما در خصوص رمزارزها ارزش بازار از طریق ضرب کردن قیمت هر کوین در کل میزان عرضه محاسبه می‌شود. همچنین ارزش بازار فلزات گرانبها نیز با ضرب کردن قیمت در توناژ هریک از آن‌ها قابل محاسبه است. لذا در این حوزه صرفا نوعی برآورد انجام می‌شود.

اتریوم برای پیشی گرفتن از بیت‌کوین در زمینه ارزش بازار بایستی رشد قیمتی 5 برابری را تجربه نموده و ارزش آن به 6100 دلار برسد (همچنین بیت‌کوین نیز بایستی قیمت فعلی خود را حفظ نماید. البته در این میان تفاوت‌های تغییر عرضه در زمان‌های مختلف نیز نادیده گرفته شده است).

2 در مورد “اتریوم به لحاظ ارزش بازار در فهرست 100 دارایی برتر جهان قرار گرفت”

  1. اتریوم از بیتکوین بهتره واسه سرمایه گذاری
    نوسان قیمتی کمتری داره
    و محدودیت بیت کوین رو نداره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH