مراقب خرید و فروش ارزهای دیجیتال در نوبیتکس باشید!

تب خرید و فروش ارزهای دیجیتال همچون بیت کوین در کشور و سطح جهان بسیار بالاست. افزایش قیمت رمزارزها سبب شده توجه زیادی به سمت آن‌ها جلب شود و بسیاری به چشم یک سرمایه‌گذاری موفق به این پول‌های نوین نگاه کنند.

پیش از این در یک مقاله به چند صرافی آنلاین برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال در کشور اشاره کردیم که یکی از آن‌ها نوبیتکس بود، یک صرافی P2P که کاربران همچون کارگزاری بورس، ارزهای پشتیبانی شده را به یکدیگر می‌فروشند. از آنجایی که بیش از یک سال است در نوبیتکس فعالیت دارم، تقریبا با خم و چم کار کردن در آن آشنا بودم و علی‌رغم ضعف‌های ریز و درشتی که دارد، به واسطه کاربران زیاد و خرید و فروش سریع، فعالیتم را حفظ کرده و بیشتر به قصد سرمایه گذاری، با مبالغ خرد معاملاتی را انجام می‌دادم. فعالیت من در نوبیتکس هم با رعایت تمام قوانین اعلامی آن‌ها، ارسال عکس احراز هویت و تایید شدن در سطح کاربری ۲ انجام شده بود.

با افزایش ترافیک سایت و کاربران، نوبیتکس با مشکلاتی روبه‌رو شده بود که بیشتر از همه در بخش پشتیبانی نمود داشت، اما هیچ‌کدام در حدی نبود که بخواهد حداقل برای من به عنوان یک عضو نسبتا قدیمی، مشکلی جدی محسوب شود تا آنکه چندی پیش با یک ایراد بزرگ و البته ضعف بزرگ‌تر که پشتیبانی ضعیف و عدم ارزش‌گذاری برای مشتری بود، روبه‌رو شدم و به همین خاطر، این تجربه را با شما بازگو می‌کنم تا هم به عنوان مشتری احتمالی از آن باخبر شوید و هم نوبیتکس به عنوان مجری امر، با این ضعف آشنا شده و تلاش در برطرف کردنش داشته باشد. البته خودم که دیگر فعالیت در آن را به خاطر عدم احترام به مشتری به لقایش بخشیدم و دیگر ریسک استفاده از دارایی‌ام در چنین پلتفرم غیرپاسخگویی را نمی‌پذیرم.

چرا من دیگر در نوبیتکس فعالیت نمی‌کنم؟

ماجرا از آن جایی شروع شد که احتیاج فوری به مقدار کمی اتریوم داشتم و پس از خریدم در نوبیتکس، با پیغام محدود بودن حسابم جهت برداشت آن مواجه شدم. وقتی هم تصمیم گرفتم این مشکل را از پشتیبانی آنلاین بپرسم، به‌قدری صف پرسش طولانی بود که نتوانستم منتظر بمانم و پیغامم به عنوان یک تیکت ثبت شد، ولی هیچ جوابی هم برایش نیامد.

این پروسه فردای آن روز برای انتقال بیت کوینم تکرار شد، دوباره از پشتیبانی آنلاین سوال پرسیدم، نزدیک به ۱۰۰ نفر در صف انتظار بودند و با بیش از ۳۰ دقیقه انتظار بالاخره یک نفر پاسخ داد. وی در پاسخ به سوال من مبنی بر محدود شدن برداشتم گفت: “درخواست میزنم براتون تا بررسی بشه. درخواستتون در مورد این خطا در لیست بررسی قرار گرفت و به محض پایان بررسی نتیجه از طریق ایمیل اطلاع رسانی میشه. حداکثر زمان انتظار برای دریافت ایمیل دو ساعت هست”

مدت زمان مذکور گذشت و هیچ ایمیلی ارسال نشد، مجدد پیگیری کردم تا سرانجام راس ساعت ۱۵:۳۸ دقیقه ظهر و ۵ ساعت بعد از پیگیری اولیه من، پیغام زیر ایمیل شد.

کاربر گرامی، به دلیل ملاحظات امنیتی برداشت رمز ارز شما محدود شده است و جهت حفظ امنیت داراییتان و اطمینان از اینکه خودتان قصد برداشت دارید نیاز به برقراری تماس تصویری هست. لازم به ذکر است در این مدت شما میتوانید از حساب کاربری خود جهت خرید و فروش رمز ارز، واریز و برداشت ریالی و همچنین واریز رمز ارز استفاده نمایید.
لطفا جهت برقراری تماس تصویری، بدون مراجعه به پشتیبانی آنلاین سایت، در تاریخ: ۱۳۹۹/۱۰/۱6 راس ساعت: 16:00 از طریق لینک https://meet.jit.si/BentAlignmentsSpoilSilently برای ورود به اپلیکیشن جیتسی میت و ورود به تماس تصویری، لطفا گزینه جوین میتینگ را بزنید تا تماس برقرار گردد.

نکته جالب در این ایمیل، درخواست برقراری تماس تنها ۲۲ دقیقه پس از ارسال بوده است! امری که قاعدتا بسیاری از افراد در چنین مدت زمان کوتاهی قادر به مشاهده ایمیل و تنظیم زمان بندی برای حضور در این تماس تصویری اجباری نیستند. همچنین نوبیتکس از طریق اپلیکیشن یا نسخه وب برنامه‌ای به نام جیتسی می‌خواهد تا شما با آن‌ها ارتباط بگیرید، اپلیکیشنی که در گوگل پلی دارای امتیاز نازل ۳.۳ بوده و نظرات منفی زیادی درباره‌اش ثبت شده است.

از آنجایی که ایمیل را بعد از ساعت ۱۶ دیدم، مجبور شدم دوباره پروسه ارتباط با پشتیبانی آنلاین و منتظر ماندن در صف طولانی انتظار را تکرار کنم! جالب است بدانید که حتی باکس ارتباط با پشتیبانی هم ایراد دارد، به‌طوری که برای تایپ متن در بار نخست و توضیح مشکل خود، به دفعات مطلب شما پاک شده و یک روند اعصاب خرد کن دارد، برای همین به ناچار متن را در جایی دیگر نوشته و آنجا کپی کردم. دوباره مشکلم را شرح دادم و در ساعت ۱۷ خواستم که تا حد امکان خیلی سریع یک وقت بدهند.

این بار هم همان پروسه بد قبلی و در ساعتی بدتر اتفاق افتاد! یعنی ساعت ۱۲:۰۵ دقیقه نیمه شب، برای ۱۲:۴۰ دقیقه شب زمان مکالمه داده شد تا بتوانم در دادگاه یک طرفه حاضر شوم و از حق و دارایی خودم دفاع کنم! از آنجایی که در این ساعت از شبانه روز به‌طور معمول انسان‌های عادی خواب هستند، من هم غفلت کرده و خوابیده بودم تا فردا پروسه وقت گیری برای بار سوم تکرار شود!

با توجه به دو تجربه تلخ قبلی، این بار پس از اعلام به پشتیبانی، ایمیل را بارها چک کردم تا توانستم قبل از زمان مربوطه، افتخار صحبت با پشتیبانی به‌صورت تصویری را به‌دست بیاورم. راس ساعت تماس گرفتم و تقریبا با ۲ دقیقه تاخیر یک خانم در حالی‌که من روی مکالمه تصویری بودم و آن طرف به جز صدا هیچ مشخصاتی نداشت، پشت خط ظاهر شد. ابتدا اعلام کرد صبر کنید و سپس بر روی خط آمد و دلیل محدود شدن من در برداشت را تغییرات آی‌پی در اتصال به نوبیتکس عنوان کرد! امری که از نظر فنی و حتی امنیتی یک مشکل محسوب نمی‌شود، چرا که احتمال بوجود آمدن چنین پروسه‌ای بسیار عادی بوده و قاعدتا با عوض شدن سرویس دهنده اینترنت و حتی خاموش و روشن کردن مودم هم برای هر کاربری بوجود می‌آید.

پس از اعلام این مشکل، اپراتور شروع به پرسیدن سوالاتی کرد. ابتدا شماره ملی، سپس زمان واریز آخرین مبلغ و بعد از آن به سراغ انگیزه من از خرید ارزهای دیجیتال رفت! امری که به طور قطع برای اکثر افراد شخصی بوده و قاعدتا تا وقتی که کاربر هیچ یک از قوانین جاری کشور و حتی پلتفرم را نقض نکرده، به آن‌ها ارتباطی پیدا نمی‌کند. با بی میلی پاسخ دادم و در پایان اپراتور مربوطه گفت که دقت داشته باشید حسابتان را نباید به شخص دیگری بدهید و این کار خلاف محسوب شده و مسئولیتش با شماست! گزینه‌ای که با توجه به پرسش‌های قبلی، دیدن چهره بنده و حتی بررسی تراکنش‌ها به خوبی مشهود بود اما ظاهرا طبق یک پروتکل ثابت، آن را بیان می‌کرد.

با این حال از اپراتور مربوطه خواستم که با توجه به برطرف شدن این تردید که بنده شخص دیگری نیستم یا استفاده غیر مجازی ندارم، محدودیت حسابم را سریعا بردارند که اعلام شد این امر ۲۴ تا ۷۲ ساعت پس از واریز آخرین وجه انجام خواهد شد! یعنی یک صبر دوباره آن هم برای یک مشتری که مدت زیادی فعالیت داشته، مجدد احراز هویت کرده و به سوالات مرتبط و نامرتبط آن‌ها پاسخ داده است! در واقع اصل عدم احترام به مشتری در بند بند موارد فوق مشاهده می‌شود و به من ثابت کرد که هیچ اعتمادی به چنین پلتفرمی نمی‌توانم بکنم. به ناچار و با گفتن اینکه بالاخره زور دست شماست، مکالمه را پایان دادم و منتظر ماندم.

تا حداکثر زمان اعلام شده توسط نوبیتکس، چندین بار تلاش کردم تا برداشت را انجام دهم که هر بار با اعلام محدودیت در برداشت روبه‌رو شدم. این زمان ۷۲ ساعته هم به پایان رسید و همچنان حسابم محدود ماند. مجدد دست به کار شدم و با بیش از ۴۰ دقیقه انتظار در صف پاسخگویی مشتریان، موفق به صحبت با پشتیبانی آنلاین شدم. طبق معمول شرح ماوقع دادم و پس از صبری چند دقیقه‌ای، عملیات غیرممکن به نتیجه رسید و محدودیت حسابم برداشته شد، امری که به احتمال زیاد اگر باز هم پیگیری نمی‌کردم، انجام نمی‌شد.

سرانجام این محدودیت ناخواسته با پیگیری فراوان و اعصاب خردی بسیار من به عنوان یک کاربر که هیچ عمل خلافی هم انجام نداده بودم، برطرف شد اما سوالات مهمی در این بین مطرح می‌شود که اصلا چرا فقط برداشت کوین از حساب من محدود شده بود؟ چرا امکان واریز پول و معاملات تمام ارزها به‌درستی فعال بود؟ اگر بر فرض اکانت من به مشکل امنیتی برخورد کرده، باید تا برطرف شدن آن تمام بخش‌ها بسته می‌شد نه آنکه فقط قسمت‌هایی که به نفع نوبیتکس است باز بماند اما قسمتی که مربوط به حقوق مشتری است، محدود شود!

اصلا چرا در صورت بروز مشکل، نوبیتکس در حد ارسال یک ایمیل یا پیغام، به کاربر خودش این محدودیت را اعلام نمی‌کند؟ آیا نباید یک تماس ساده با کاربر خودشان بگیرند و به جای نگاه از بالا به پایین و اجبار وی به تماس در زمان مشخص شده با آن‌ها، خودشان در صدد برطرف ساختن مشکل مشتری بربیایند؟ چرا پشتیبانی تا این حد ضعیف، طولانی و غیر مطمئن عمل می‌کند؟ چرا سوالاتی پرسیده می‌شود که ارتباطی به آن‌ها ندارد؟ چرا کاربر برای دریافت حق و حقوق بدیهی خودش، تا این حد مجبور به پیگیری مداوم و طاقت فرسا است؟

در اینکه سو استفاده برخی از افراد جهت مقاصدی چون پولشویی و یا فیشینگ، صرافی‌های آنلاین را نسبت به معاملات حساس کرده است، شکی وجود ندارد اما هیچ‌کدام توجیهی بر چنین رفتاری نیست. جواب تمام سوالات بالا هم یک چیز است، مشتری بسیار زیاد، درآمد میلیاردی این پلتفرم از کاربران و اهمیت نداشتن پاسخگویی به آن‌ها که باعث شده نارضایتی و از دست رفتن درصدی از مشتریان هم برایشان اهمیت نداشته باشد. در واقع نوبیتکس به اندازه‌ای که کاربرانش افزایش پیدا کرده، در بخش پشتیبانی و حتی قواعد ارتباط با آن‌ها رشد نکرده و همین امر حداقل من را مجاب کرد که دیگر فعالیتی در این پلتفرم نداشته باشم. اگر شما هم روزی بدون هیچ اعلامی محدود شدید، پس از به پا کردن کفش‌های آهنین و ذهنی پولادین برای پیگیری، بدانید که مشغول به فعالیت در پلتفرمی هستید که از شما کارمزد می‌گیرد اما خودش را موظف به پاسخگویی صحیح و برخورد محترمانه با مشتریانش نمی‌داند.

به‌روز رسانی ۲۱ دی ماه ۱۳۹۹: مدیر پشتیبانی نوبیتکس در طی تماسی که گرفتند، ضمن پذیرش اکثر مشکلات فوق، دلیل این امر را رشد ناگهانی بازار کریپتو و سخت بودن پروسه پشتیبانی در بازار تخصصی همچون رمز ارزها عنوان کردند. برخورد حرفه‌ای و منطقی ایشان قابل ستایش است و می‌توان امید داشت که ایرادات را بتوانند با مدیریت صحیح، تا حد زیادی کمرنگ‌تر کنند.

147 در مورد “مراقب خرید و فروش ارزهای دیجیتال در نوبیتکس باشید!”

  1. سلام
    همه نظرات رو خوندم وبا بیشتر انها موافقم واما نظر شخصی بنده:پشتیبانی بسیار ضعیف و واقعا افتضاح در حدی که از جزئیات پلتفرمشون بی اطلاع هستن
    باگ زیاد و سرعت بسیار پایین سرورها
    تشکیل کندل های عجیب و غریب و بعضی ها غیر ممکن مثل تشکیل یک کندل بسیار قدرتمند اینگلفینگ نزولی در دل یک کندل نزولی دیگر!!!! اردرهای صرفا نمایشی بطوری که بارها شدو قیمت بنده رو تاچ کرده اما سفارش خرید واسم ثبت نشد
    تغییر ناگخانی و شگفتی ساز بعضی از کندل ها بطور باور نکردنی
    درصدهای چرت و مزخرف بطوری که بالعینه دیده با افزایش قیمت درصد کاهش پیدا کرد!!!!
    فقط نمیدونم این سیر سهوی و بخاطر نوپا بودن صرافی هستش یا این اتفاقات عمدی هستن.

  2. دقیقا درسته
    واقعا دزدن و حروم لقمهباعث ضرر چند میلیونی من شدن با این کار مسخرشون
    که محدود میکنن حساب رو

  3. محمد گیتی زاده

    پیاز داغش رو زیاد کردی!
    اصلا چنین چیزی تا حالا برای هیچیک از ما دوستان رخ نداده.
    بازدید سایت گرفتن به چه قیمتی؟

    26
    3
    1. مجتبی مسکینی

      برای ما که رخ داد! دلیلی هم نداره اعتبار خودمون رو بخوایم بدون دلیل زیر سوال ببریم! همه چیز با سند و مدرک هست که خیلی‌هاش در همین متن موجوده
      جالبه که خود مدیر نوبیتکس قبول داشتن مشکلات رو اما شما میگین نیست!
      موفق باشید

      2
      26
  4. من چند ساله با صرافی نوبیتکس کار میکنم تا به امروز هیچ مشکلی در معامله هام نداشتم .کد معرف ثبت نام ******
    ممنون میشم با این کد معرف ثبت نام کنید

    13
    2
  5. جالبه هیچ جای سایت نوبیتکس ادرس محل دفترشون ذکر نشده! من که نتونستم پیداش کنم.

    تا اینجای کار صرافی *********** سرویس هاش از همه راضی کننده تر بوده برای من.

    2
    8
  6. علیرضا دربندی

    از تحریریه سایت هم عذرخواهی میکنم چون وقتی حرف مفت و بی اساس میبینم از کوره در میرم ولی مولینکس فقط برای خرید ترون و تتر خوبه اونم با اما و اگر

    1
    3
  7. علیرضا دربندی

    و مجدد بابت اون دوستی که گفته دست و پاتو که نیستن عرض کنم دوست عزیز نون به نرخ روز خوردن نتیجه نداده و نخواهد داد یعنی چون چند نفر یا حتی ۸۰٪ اعضا گفتن سایت موردی نداره سایت مجازه که حق ۲۰ ٪ بقیه رو پایمال کنه و اون افراد هم چون مجبور نبودن نباید پیگیر حق خودشون باشن و به لحاظ گفته شما میتونن برن بِچَرَن چون با میل خودشون اومدن حقشون بوده که سایت کارشون رو ببره و همینی که هست البته این دست افراد مطمئنا باید نسبت به میانگین کارکردشون توی سایت جواب بگیرن

    1
    5
  8. علیرضا دربندی

    ببینید دوستانی که میگن این صرافی جا داره تا بهتر بشه باید این موضوع رو در نظر داشته باشند که تمامی اون محدودیت های برداشت اکثرا روی بیت کوین و اتریوم بوده و در زمانی اجازه برداشت رو نداشتین که ارز. به صورت پیک صعودی چند روزه اوج گرفته و اگر شرکت بخواد ارز رو با شما پرداخت کنه متحمل ضرر میشه و از اونجایی که قوانین ترید و تجارت ارزهای مجازی حاکم بر سایت صرفاً برای مشتری هست نه آقایون پشت میز صرافی پس بله عزیز من و شما موظف به جبران خسارت آقایون هستیم چون کارمون گیر کرده دست یه عده انسان شریف که شب میرن خونه و اون پولو بدون هیچ گونه عذاب وجدان خرج ریز و درشتی منزل میکنن و من و شما هم به اجبار باید تا صبح بیدار بشینیم تا شاید بتونیم درصدی از سود رفته به جیب ایشون رو جبران کنیم ولی از تحریریه این سایت خواهشمندم این مطالب رو درج کنن تا حداقل کمتر افرادی مال باخته بشن

    1
    9
  9. علیرضا دربندی

    من الان حدود دو ساله با این صرافی کار میکنم ولی فقط و فقط برای خرید بعضی ارزها و به محض ورود به والت منتقل میکنم جای دیگه به عبارتی فقط واسه تبدیل به ریال و از ریال خوبه اونم نه توی همه ارزها من الان چند ماهه حدود ۳۰۰۰ دلار از طریق قراردادهایی که داشتم بعد از عوض کردن آدرس والت ها واریز شده به آدرس قبلی ده مرتبه بهشون هش معامله و عکس دادم بازم میرم واسه پیگیری میگه ما هیچ مورد ثبت شده ای از شما نداریم دوباره مدارک بفرست منم فعلا گذاشتم تا به موقع درست یه حال اساسی به شرکتش بدم چون پشتیبانی که میخوای انگار ارث پدرشون ندادی کلا جواب دادن وظیفه ای هست که ازش پول میگیری خوب اگه دوست نداری یا اون روز پ ر ی و د ی بکش کنار که حال بقیه رو خراب نکنی کار کسی هم گم و گور نشه

    1
    6
  10. اتفاقا من هر دفعه رفتم پشتیبانی آنلاینش خیلی خوب بود و پاسخگو بودند. کسایی هم که نمیدونن نوبیتکس خوبه یا نه برن تو سایت یا اپ نوبیتکس ثبت نام کنن امتحان کنن. اگر هم تو نوبیتکس فعالیت دارید بهتره که تو کانال تلگرام نوبیتکس هم عضو شید چونکه همه ی اطلاع رسانی ها و نظرسنجی ها اونجا برگزار میشه. در این مورد اتریوم هم که گفتید اتفاقا پیامش در کانال تلگرام نوبیتکس هست و اطلاع رسانی کردند که چند روزی به دلیل شلوغی اتریوم خرید و فروشش اختلال داره.

    1
    3
  11. اگر فکر میکنید که نوبیتکس دزده دست و پاتون رو که توش نبستن این همه صرافی هست برید همونجا

    6
    5
  12. من بدی ازش ندیدم سهل انگاری خودتون در عدم چک کردن ایمیل رو گردن صرافی به این بزرگی نندازید . در رابطه با محدود شدن برداشت ارز هم من تحقیق کردم از طرف پلیس فتا محدود میشه که به منظور جلوگیری از خارج کردن ارز و سرمایه هنگفت و پولشوییه .پشتیبانیشم انلاینه در لحظه به یه کارشناش وصل میشه

    13
    2
  13. دزدن. خیلی دزدن. همیشه دزد بودن و دزد خواهند بود. تو یه سایت صرافی خارجی بی نام کار کنین بهتر از با نام و نشان دزد ایرانی نوبیتکس هست.

    2
    5
  14. مجیدصحرایی

    با سلام خدمت شما دوستان عزیز
    چنانچه کسی از نوبیتکس شکایت داره با من تماس بگیرد. با یک سرچ ساده می توانید اطلاعات مربوط به بنده را از اینترنت بگیریدفعالیت این شرکت غیر قانونی بوده و قابل ابطال است.***********

    3
    2
  15. سلام من پس از واریز پنج میلیون مبلغ چهار میلیون آنرا باختم و یک میلیون آنرا بیرون کشیدم به خاطر اینکه تمام مشکلاتی که دوستان در دیدگاه خودشون دادند درست است و با زیاد شدن معامله فقط کارمزد کم میکردند و با پلتفرم خودشون که نمیشد تحلیل کرد مجبور بودم روی تریدینگ ویو تحلیل کنم و اونجا میزدم با هم اختلاف زمانی زیادی داشت و ما خرید می‌زدیم ثبت نمیشد مجبور بودیم قیمت بازار انتخاب میکردیم و بالا میداد و نمودار جهانی بالا می‌رفت این هنوز به پایین رفتن ادامه میداد…..من پیشنهاد دارم اصلا مثل من ریسک معامله در چنین پلتفرمی نکنید

    6
    5
  16. بیشتر نظرات را خواندم
    من 2/5 تا 3 سال هست با نوبیتکس کار می کنم
    مشکلاتی که شما می گید رادیدم
    ولی باز هم نوبیتکس جزء بهترین های ایرانی هست
    مشکلات بخاطر کمبود نقدینگی
    و هوشمند بودن معامله گران ایرانی هست
    (وقتی بازار جهانی پامپ شده خوب معامله گران ایرانی این را میدونند و در قله خریدار نیست برای ریزش هم همینطوره)
    و نکته دیگه اگه صرافی سود نکنه که باید درشو ببنده بره ما هم مجبور میشیم با صرافی کار کنیم که اعتبار نداره
    سطح من در نوبیتکس 2 هست و مشکل واریز و برداشت ندارم ولی هر کسی را که معرفی می کنم سطح یک میشه و نمیزاره معامله بزرگ بکنند برا همین بدرد کسایی که تازه به نوبیتکس وارد میشند
    نمیخوره
    بعضی وقتا هم کند میشه و نمیشه داخلش معامله زد که مربوط به سرور ضعیفشون میشه(بخاطر معامله گرای زیادی هست که از نوبیتکس استفاده میکنند این مشکل در بورس ایران هم هست) من تا این مشکل را درست نکنند دیگه داخلش معامله نمیزنم از جایگزین استفاده می کنم

    2
    15
  17. دوستان ایم پیام و برای عزیزانی که با هزار زحمت پول در میارن و میخوان تو این روزگار حداقل های زندگیشونو سروسامان بدن مینویسم بهیچ وجه از نوبیتکس خرید نکنید یا حساب باز نکنید ۵۰۰ هزارتومان هم که بریزید دیگه صاحبش نیستید و حتی اگر بخواید کارها کنید رسما دارین به یه مجموعه کلاه بردار سود میدید آنقدر واضح دزدی میکنن که حتی مبتدی ترین آدم ها درین زمینه هم میفهمند

    8
    5
  18. متاسفانه برای من هم مسجل شده که نوبیتکس قیمت سازی میکنه و اخیرا به صورت علنی و بسیار واضح . سقف سود‌گذاشتند که قیمت موقع افزایش از بک‌حدی بالاتر نره، در عوض موقع ریزش کاملا پله های پایین آوردن و انجام نشدن معاملات باعث ضرر بیشتر میشه. و هی هم تاکید دارند که که قیمت را بازار مشخص میکنه ‘ من میخوام بدونم کدوم بازاری هست که وقتی چند ساعت سیر صعودی داره موقعی که رکورد قیمت هفته رو هم رد میکنه و باز هم سیر صعودی داره یکدفعه حدود ۵ میلیون قسم ریال رو کم میکنه و اینقدر نگه میندازه تا سیر نزولی پیدا بشه و باز از اون رقم شروع بشه٫ به هر حال دیگه از حد گذروندن .

  19. ایا شما دنبال دیدگاه برای جی هستید
    چون فکر نکنم جرعت انتشار مطلب و بخاهید
    اصلاح کنید اموری را حق گو باش راستگو
    و درستکار
    نه کلاهبرداری از مردم و شریک گلاهبرداران این شرکتها با قیمتهایی که متفاوت است از قیمت جهانی

  20. متاسفانه این شرکتها از ابات تتر تا بقیه
    سودهای کلاتی بجیب میزنن
    من خودم تو یگماه ۱۲۰م از سرمایه ۲۴۵ م خودرل لز دست دادم
    این شرکتها هم تو خربد هم‌تو فروش
    و حتی اختلاف هزار تومن تو قیمت تتر

    کارمزدی که عملا میزنن
    اگر‌وقتی ارزی میخرید نگاه کنید
    حتی تا سه درصد اختلاف قیمت دارد
    و با اینگه مقرر بوده رمز ارزها بوجود امدن ان
    هزییه کم بوده
    عملا صرافها با قیمت های محتالف۔بالا پایین کردن قیمت تتر
    انهم با اختلاف پانصد تا هزار تومن
    عملا هرجی سود هست بدون ریالی زیان
    میبرند
    این شرکتها عملا بدلیل نا اگاهی مشتری

    کلاه سر مشتزی گذاشته
    و طماع هستند
    سودهای انها
    روزاته بالاب صد میلیادر تومن است
    خدمات انها و مشتب بانی هم در حد صفر

    بعلواه کارمزد نرخ خرید و فروش
    و تفاوت ققم
    tشما دروغ گو هستید من اولین باره نظر میدم
    خود صاحب این پرتال هم شریگ دزد و رفیق قافله است۔و ترسو کهدجرعت انتشار مطلب صحیح را ندلرد
    یعنی یک کلاهبردار

    1
    2
  21. متاسفانه این شرکتها از ابات تتر تا بقیه
    سودهای کلاتی بجیب میزنن
    من خودم تو یگماه ۱۲۰م از سرمایه ۲۴۵ م خودرل لز دست دادم
    این شرکتها هم تو خربد هم‌تو فروش
    و حتی اختلاف هزار تومن تو قیمت تتر

    کارمزدی که عملا میزنن
    اگر‌وقتی ارزی میخرید نگاه کنید
    حتی تا سه درصد اختلاف قیمت دارد
    و با اینگه مقرر بوده رمز ارزها بوجود امدن ان
    هزییه کم بوده
    عملا صرافها با قیمت های محتالف۔بالا پایین کردن قیمت تتر
    انهم با اختلاف پانصد تا هزار تومن
    عملا هرجی سود هست بدون ریالی زیان
    میبرند
    این شرکتها عملا بدلیل نا اگاهی مشتری

    کلاه سر مشتزی گذاشته
    و طماع هستند
    سودهای انها
    روزاته بالاب صد میلیادر تومن است
    خدمات انها و مشتب بانی هم در حد صفر

    بعلواه کارمزد نرخ خرید و فروش
    و تفاوت ققمت

    2
    1
  22. من نمیدونم چطور میگین پشتیبانی نداره!دیشب مطلب رو خوندم.پشتیبانی جواب منو داد .هن با سوال هم با ایمیل.من که تا حالا باهاش کار کردم مشکلی نبوده.حتی واریزیشون هم مدت زمانش خیلی کمتر از چیزیه که خودشون اعلام کردن

    5
    18
  23. سلام امروز عصر هنگام ریزش ارزها بنده مثل خیلیهاخواستم از موقعیت استفاده کنم وتا قیمتها پایینن خرید کنم که متاسفانه تویکربع تلاش من هنگام خرید پیام ارور میداد .جالبه هر وقتی توضررارزی خواستم بفروشم بدون لحظه ای مکس واروری فروخته شده

    2
    12
  24. عین این قضیه رو من همین الان تو کریپتولند باهاش درگیرم.دوهفته س محدودیت برداشت دارم.هیچکس هم پاسخگو نیست.

    2
    7
  25. دوستان و عزیزان همدرد. نوبیتکس یک صرافی به تمام معنا کلاهبردار هست و تمامی سود پول من وشما را بهر طریق ممکن به نفع خودش جمع می‌کنه من حوصله توضیحات را که نوبیتکس چقدر بواسطه این کلک بازیهایی که تک تک دوستان اشاره کردند به سرم آورد وسرمایه۳۰۰ ملیونیم را تا نصف پایین آورده و به جیب خودش زده را ندارم بدم فقط میتونم بگم خدا ازتون نگذره از خون سگ حرومترتون باشه بی همه چیزا

    7
    23
    1. مشکل نوبیتکس نیست… طمعکار ضرر میکنه.حد سود و ضرر نداشته باشی همینه.خودمم الان توضررم ولی من خواب بودم قیمتها افتاد.به نوبیتکس ربطی نداره

      3
      7
    1. من خودم یکی از اون گردن کلفتاشم ! الانم تو یه جای مطمئن قایم شدم دست هیچکس بهم نمیرسه!

  26. بهزاد اسدی

    تخلف و کلاهبرداری صدها میلیاردی نوبیتکس !!!!
    کافیست در لحظه پامپ رمز ارزها (که حجم چند ده میلیاردی خریدار بوجود می آید) قیمت صرافی نوبیتکس را با نرخ جهانی ( بایننس بعنوان مثال) مقایسه کنید بیش از 5 درصد اختلاف !!!!!!

    در این لحظه 1400/02/18 ساعت 2300 اتریم کلاسیک در بایننس 132 دلار و در صرافی نوبیتکس 141 دلار لیست و معامله میشود یعنی 6 درصد قیمت بیشتر و بخاطر محدودیت واریز و برداشت رمز ارز تنها وارد کننده عمده و فروشنده بزرگ خود صرافی است و بجز 0/03 کارمزد از این اختلاف نرخ سود میلیاردی به جیب میزند و بد بخت معامله گر ایرانی که تمام سود خود را به سایت باخته است
    در لحظه دامپ (ریزش بازار ) که همه برای فروش هجوم می آورند قیمت نزدیک قیمت جهانی میشود

    یعنی هر چه اعضای سایت تلاش میکنند سود در نهایت به جیب نوبیتکس میرود. اقدامی که در هیچ صرافی بین المللی با این اختلاف نرخ وجود ندارد

    1
    25
  27. من که کل زندگیم و سرمایه تو بورس ایران از دست رفت و دیگه هیچ جوره به هیچ سایت ایرانی اطمینان نمیکنم

    1
    24
  28. نوبیتکس تازه تاسیس هست نهایتش دو سه ساله، چرا با صرافی های خارجی که این همه سابقه دارن مقایسش میکنین
    هنوز خیلی جا برای پیشرفت داره
    چرا وقتایی که مشکلتون حل کرده یا به سودی رسیدین نمیگین
    برای من به شخصه هم مشکل بوده گاهی هم عالی بوده
    ولی نباید از حق بگذریم

    34
    29
  29. بهزاد - یک تریدر خسته!

    این پلتفرم های داخلی هیچکدام در بلند مدت قابل اعتماد نیستند و حتی ای نماد ندارند و مورد تایید هیچ سازمانی نیستند حتی اگر مورد تایید هم باشند با یک قانون گذاری بد یا فشار نهاد های خود مختار مجبور به فرار و کلاهبرداری میشوند

    پیشنهاد من استفاده از پلتفرمی مثل رابکس یا هر روش دیگری است که در لحظه خرید تمام ارز را به کیف پول بیرون از سایت منتقل کنید و در سایتهای خارجی مثل بایننس و کوینکس ترید کنید یا برای سرمایه گذاری بلند مدت در ولت های معتبر مثل تراست و بلو ولت و… نگهداری کنید.

    موففق باشید

    1
    16
  30. سلام
    من یه سوال دارم از حضور شما دوستان عزیز
    با توجه به مشکلاتی که در نوبیتکس ایجاد شده
    الان بهترین صرافی از نظر شما دوستان و مدیر سایت چیه !؟

    23
  31. الان در کمال تعجب دیدم موجودی من صفر شده.
    تاریخچه رو نگاه میکنم همه چی سر جاشه اما موجودی رو صفر نشون میده، چه تو اپ چه تو سایت.
    مطمئنا دیگه از این صرافی استفاده نخواهم کرد.

    5
    18
  32. سلام من تازگی با این صرافی اشنا شدم، مشکلات زیاد داره. چندین بار وسط معامله سیستم قطع شد(هنگ کرد و دیگه لاگین نمیشه) و سرنوشت پول من تا باز شدن مجدد سیستم نامعلوم… (این اتفاق چندین بار تکرار شده) ممکنه به همین راحتی تا وصل مجدد سرورشون سرمایه من از بین بره، پشتیبانی هم که خودتون میدونید توی ایران بی معنیه، به محض اتصال مجدد بسرعت سرمایم رو خارج میکنم

    1
    14
  33. سلام من الان حدود یک ماه که با نوبیتکس کار میکنم و خدارو شکر هیچ مشکلی نداره قبلا قطعی زیاد داشت ولی الان واقعا عالی شده فعلا که نوبیتکس عالی

    29
    19
  34. دوستان من بقیه ی پیام ها رو هم مطالعه کردم و کاملا برام آشکار شد که نوبیتکس در حال دست بردن در قیمت هاست .

    دوستانی که پیام قبلی بنده مبنی بر تغییر قیمت ناگهانی در نمودار رو خواندند این رو هم در جریان باشن که اینجانب با پشتیبانی سایت تماس گرفتم و قبول کردن که نمودار تغییر کرده و برگشتن بهم گفتن خطا در نمودار بوده و باید به جدول قیمتها نگاه میکردین

    من اینجا یه سوالی داشتم از دوستان برنامه نویس و متخصص ؛
    جدول تابع نمودار هست یا نمودار تابع جدول؟

    اگر کسی برنامه نویس کامپیوتر هم نباشه و فقط به اندازه ی 5 کلاس سواد داشته باشه کاملا میدونه که اول چارت یا همون جدول خرید و فروش شکل میگیره و بعد نمودار متناسب باهاش شکل میگیره

    نوبیتکس بازاری انحصای برای خودش بوجود آورده که هر روز هم تعداد کاربرانش دارن زیاد و زیادتر میشن و هر روز هم بیشتر از دیروز در حال دست بردن در قیمتها و جداول و چارت ها میباشد مراقب باشید

    با تشکر از وبسایت آی تی رسان

    2
    23
  35. دوستان من خودم مدتی هست که در نوبیتکس معامله میکنم و یه اتفاق جالبی امروز برام افتاد که نه قصد تخریب این شرکت رو دارم و نه قصد بالا رفتنش رو و صرفا اتفاقی که امروز برام افتاد و منو یجورایی از این شرکت سرخورده کرد بازگو میکنم براتون :
    امروز به تاریخ 11 اردیبهشت ماه 1400 در سیستم معاملاتی نوبیتکس برام رخ داد .
    من نزدیک های ساعت 5 و نیم بعد از ظهر بود که سه تا دستور خرید دوج کوین به قیمت های 7300 و 7400 و 7700 برای خرید گذاشتم و همون موقع هم قیمت دوج کوین بین 8300 و 8400 بود .
    خلاصه شمعی ساعت 5 تا 6 بسته شد و شمعی ساعت 6 تا 7 باز شد .
    وسطای شکل گرفتن شمعی بود که یهو قیمت در کسری از ثانیه اومد پایین و به 7290 تومان رسید و بلافاصله برگشت رو 8300 تومان

    اینجانب هم که خوشحال شده بودم که به قیمت مورد نظرم تونستم خرید بکنم و حالا میتونم بفروشم با قیمت بلاتر ، داشبوردم رو چک کردم اما هیچ دوج کوینی به حساب من افزوده نشده بود و اصلا معامله ای صورت نگرفته بود !!!
    یعنی قیمت ناگهان از 8300 تا 7290 پایین اومده بود اما اینجانب نتونسته بودم اصلا در هیچ یک از قیمت های بالا که تقریبا رو هرکدوم 1/5 میلیون تومان گذاشته بودم خرید کنم !!

    من فکر کردم اولش خطایی رخ داده ولی هرچی بیشتر میگشتم میدیدم که اصلا تراکنشی صورت نگرفته و این در صورتی بود که نمودار شمعی پایین اومدن قیمت دوج کوین تا 7290 تومان رو نشون میداد !

    جالب تر این بود که دقیقا دو ساعت بعد نمودار ساعت 6 تا 7 عصر روز 1 می 2021 یا همون 11 اردیبهشت 1400 از یک شمعی سبز رنگ با سایه بلند پایین به یک شمعی قرمز با سایه کوتاه تغییر پیدا کرد !!!!

    شاید حرفهای من رو هیچ کس باور نکنه ولی دوست خودم که فعال بازار بود ، با اینکه خودش توی قیمتی که من گذاشته بودم خرید نگذاشته بود ولی حرف من رو تصدیق کرد و گفت که اصلا شمعی ساعت 6 تا 7 شب عوض شده !! اونم دو ساعت بعد !!!!
    یعنی شمعی ساعت 9 تا 10 شب که داشت شکل میگرفت ، شمعی دو ساعت قبل به صورت ناگهانی تغییر کرده بود و به یه شمعی قرمز رنگ با سایه کوتاه تر تبدیل شده بود و کف قیمتیش شده بود 8050 !!!!

    یعنی یه شمعی سبز رنگ با کف 7290 و سقف 8300 ،، تبدیل شده بود به یک شمعی با کف 8050 و سقف 8460 !!!

    دوستان تا اینجای کار شاید بعضیا یا خود نوبیتکس برگرده بگه خب تغییر قیمت توی جداول خرید و فروش رو نگاه میکردی و اینی که من میگم صرفا یه ایرادی تو نمودار بوده که پیش اومده و بعدا رفع شده اما من میگم ابزار اصلی تمام معامله گران برای تحلیل و خرید و فروش تو بازار نموداره و اصلا خود تغییر اعداد خرید و فروش تو جداول هستن که نمودار رو شکل میدن و این نمودار نیست که مقادریر جداول خرید و فروش رو تعیین میکنه
    درواقع نمودار تابع مقادیر خرید و فروشی که انجام میشه هست و نه تعیین کننده روند اونها !
    بنظر من که خطای ایجاد شده عمدی بوده ولی علت رو نمیدونم
    اگر قرار باشه ابزار اصلی ((که تازه امکان خطاش غیر از اینکه عمدی باشه هیچ دلیل دیگه ای نمیتونه باشه)) به مشکل بخوره پس یعنی شرکت نوبیتکس میتونه به راحتی شمعی های روزهای گذشته رو تغییر بده و عوض کنه و به راحتی روی تحلیل معامله گران هم تاثییر بزاره .

    از اون گذشته تعداد معامله گران زیادی در این سیستم در حال معامله هستن و همچین کاری شاید به چشم خیلیاشون نیاد چون خیلیهاشون اصلا نمودارها رو چک نمیکنن و خیلی هاشون هم اصلا بلد نیستن نمودارهارو بخونن ولی کسایی که نمودار خوانی و تحلیل بلدن میفهمن من چی دارم میگم و همچین تغییر قیمتی وقتی در نمودار ثبت میشه پس یعنی حتما قبلش در جداول خرید و فروش یکسری عملیات ها انجام شده (حتی اگر کسری از ثانیه باشه) و نمودار اونها رو ثبت کرده . منتها شرکت به دلایلی تصمیم گرفته که تراکنش های انجام شده رو مخفی کنه و برای این کار حتی دست به تغییر شمعی ساعت 6 تا 7 زده .

    با تشکر از وبسایت آی تی رسان

    2
    25
    1. کاملا موافقم با حرفتان
      متاسفانه نوبیتکس با دستکاری قیمت ها باعث بوجود آمدن کندلهای عجیب و غریبی میشه که با بازارهای جهانی هیچ مشابهتی نداره در ضمن تایم فریم هم زیر یکساعت نمیذاره تا کسی متوجه کلاهبرداریشون نشه

      2
      7
  36. سلام . یک کلام ختم کلام .
    بیخودترین و آشغال ترین صرافی ارز دیجیتال ، نوبیتکس هست و بسیار عملکرد ضعیفی داره . بیشتر اوقات هم وقتی سفارشی را میخوای لغو کنی و زنانی که در صعود است با پیغام خطا مواجه میشوی و اجازه پیدا نمیکنی تا لغو کنی و بیشتر بفروشی . متاسفانه این مورد بارها تکرار شده حتی با سریعترین مودم و مرورگرها .در کل اگر دقت کنید اکثر مواقع نمودارهای ارزهای دیجیتال در سایت نوبیتکس با اندکی تفاوت ، بسیار به هم شباهت دارند و این به آن معنی هست که کنترل بازار در نوبیتکس صد در صد در دست مدیران و سرمایه گزاران سایت هست و هیچ ارتباطی با مشتریان ندارد و تمامش یک بازی هست .

    5
    26
  37. درود بر شما دوست عزیز. واقعا نمیدونم چی بگم توی کشوری زندگی می‌کنیم که انگار همه کم کم دیگه انسانیت و احترام و خیلی چیزا ذو فراموش کردن. الان نوبیتکس اسم در کرده داره میتازونه. ملت بدبخت ما هم که از پلتفرم های خارجی رانده شدن توی این پلتفرم های آشغال داخلی گیر افتادن. خدا نکنه هم که مشتریش شون زیاد بشه که دیگه هیچ کس جلو دارسون نیست. هر غلطی دوس دارن میکنن. و اما من یه مشکلی دارم با نوبیتکس که جالبه. یعنی در واقع باگ این پلتفرمه. تمام کیف پول ها رو دارم غیر از دوج کوین. 60 بار با پشتیبانی هم تماس گرفتم میگو همچین چیزی ممکن نیست عکس فرستادم بازم میگن ممکن نیست. نمیدونم چی باید بگم واقعا. با تشکر از شما

    1
    13
  38. چرا احراز هویت اینقدر طولانی شده ،بیش از ده روز هست در قسمت احراز هویت بانکی مانده،،دیگه داره کلافه می شیم ،،کسی هم جوابگو نیست

    1
    21
  39. متاسفانه چون با دنیا در ارتباط نیستیم و تحریم هستیم، باعث شده که مجبور باشیم با نسخه های بی کیفیت نرم افزارهای جهانی کار کنیم
    خدا باعث بانی این اوضاع رو لعنت کنه
    خارج از ایران چقدر راحت کار میکنن
    سطح دو کاربری هم که خداروشکر بسته شد خخ.

    1
    20
  40. سلام اینکه یه صرافی ایرانی مثل نوبیتکس این مشکل رو داره که قابلیت ارسال تیکت توی پلتفرم خود نوبیتکس نیست خیلی بده و باید با یه پلتفرم واسط این کار انجام بشه !
    همچنین باید خدمت شما عرض کنم که تاخیر در پاسخ گویی میتونه به دلیل ترافیک کاری باشد .
    بنده از نوبیتکس استفاده میکنم و صرافی کریپتولند !
    صرافی های ایرانی به دلیل فیشینگ و موارد خلاف که هیچ قانون درستی راجبش نیست مجبور به انجام این کار هستند !
    پیشنهاد بنده این هست اگه مبلغ بالا دارید حتما در صرافی خارجی و یا در کیف پول شخصی نگه داری کنید ارزتان را …
    و فقط برای تبدیل ارز به ریال از صرافی های ایرانی استفاده نمایید !
    بزرگ ترین مشکل نوبیتکس هم آپ اندروید این سایت میباشد که برخی وقت ها دارای باگ های فراوان میشود !
    پایدار نبودن سرور ها و عدم آپتایم هم یکی از مشکلات این صرافی هست !
    با تشکر

    2
    9
  41. سلام من از ۱۰روز پیش تو مرحله ثبت نام تو احراز هویت وبانک گیر کردم هیچ کسی هم جوابگو نیست تلفن جواب نمیدند ایمیل هم جواب نمیده معلوم نیست چه خبره

    2
    18
    1. با این شرایط خوب چرا اصرار دارید که با این صرافی کار کنید؟

      واقعا برام جالب هست. من از اولین برخوردشون در خصوص ارتقا سطح کاربری فهمیدم که نباید بهشون اعتماد کرد و یک ریال دستشون داد.

      1
      13
  42. یه سوال ساده رو نمیتونن جواب بدن، یه هفته هستش از پشتیبانی سوال میپرسم هیشکی جواب نمیده!!!

    11
  43. منم دقیقا همین مشکا رو در محدوده زمانی شما داشتم …من فقط برای تبدیل ریال به ارز دیجیتال به نوبیتکس رفته بودم اما مشکلات دقیقا مشابه شما رو بوجود اوردند زمانی که میخواستم ارزم رو انتقال بدم به بایننس/….. سرویس دهی بایننس واقعا ضعیفه درآمد عالی دارند اما خدمات رو گسترش نمیدن……. البته یک مورد رو منطقی میگن مشکوک شدن به آی پی و فقز عدم برداشت ارز طبیعیه چون فقط برداشت ارز قابل پیگیری نیست

    13
  44. منم همین مشکل و دارم زنگ میرنم بعد ۵۰ نفر تماس برقرار میشه قطع میکنن پشتیبانی آنلاینم هم تماس برقرار نمیشه نویتکسم بستا شده نمیتونم داخلش برم روانیم کردن

    1
    7

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH