یکی از مالکان بیت‌کوین هنگام انتقال پول به کیف خود مبلغ 100 هزار دلار را از دست داد

یکی از کاربران فعال در وبسایت Reddit هنگام تلاش برای انتقال پول از یک کیف دیجیتالی به کامپیوتر جدید متوجه دسترس‌پذیری کلیدهای خصوصی بدون تائید کلمه‌عبور شد.

این کاربر با انتشار پیامی به آن‌دسته از دارندگان بیت‌کوین با اعتمادبه‌نفس بیش از حد هشدار داد که پس از مفقودی کلمه‌عبور کیف پول رمزارز خود جانب احتیاط را رعایت نمایند. یکی از مالکان بیت‌کوین با نام Onnar ضمن انتشار پستی اعلام کرد که هنگام تلاش برای انتقال پول از کیف دیجیتالی به کامپیوتر جدیدا خریداری شده خود طی ایام تعطیلات مبلغ 2.6 بیت‌کوین (بر اساس قیمت بیت‌کوین در زمان انتشار خبر تقریبا برابر با 96400 دلار) را از دست داده است. این کاربر ادعا کرد که بدون بررسی مجدد ذخیره‌سازی کلمه‌عبور (که برای دسترسی به کلیدهای خصوصی موردنیاز است) در برنامه مدیریت پسورد اقدام به فرمت هارد درایو سیستم قدیمی خود نموده است.

این کاربر گفت: “من به منظور دریافت کلمه‌عبور خود به برنامه مدیریت پسورد مراجعه کردم؛ اما در آن‌جا از کلمه‌عبور هیچ اثری نبود. از کلمه‌عبور مخصوص بیت‌کوین هیچ نشانی قابل رویت نیست. من برای مدت 30 دقیقه به بررسی مجدد موضوع پرداختم؛ اما موفق به یافتن آن نشدم.”

این کاربر خود را به‌عنوان مقصر 100 درصدی چنین خطایی معرفی می‌کند؛ زیرا وی پیش از فرمت نمودن هارد دیسک خود امکان رمزگشایی فایل‌ها را تائید نکرده است. Onnar تصور می‌کرد که پسورد در برنامه مدیریت کلمه‌عبور کپی شده است؛ اما این ذخیره‌سازی به‌طور خودکار انجام نشده بود. این کاربر در اظهارات خود خاطرنشان کرد: “من طی مدت 1.5 هفته گذشته کلیه فایل‌ها و یادداشت‌های باقیمانده روی هارد دیسک خود را بررسی کردم؛ اما کماکان موفق به کشف پسورد خود نشدم.”

بسیاری از کاربران وبسایت Reddit از طریق طرح داستان‌هایی پیرامون اشتباهات خود در زمینه رمزارزها با شرایط فردی موسوم به Onnar ابراز همدردی کردند. یکی از کاربران با شناسه notmattdamon1 اعلام کرد که وی مقدار بسیار کمتری بیت‌کوین را با روشی مشابه از دست داده و تا هفته‌ها بابت این موضوع عصبانی بوده است. سایر کاربران به منظور جلوگیری از بروز حوادث مشابه در آینده به توصیه‌های مطرح شده توجه کردند. یکی از کاربران با شناسه bjman22 اعلام کرد: “استاندارد فعلی به استفاده از یک کیف سخت‌افزاری و نوشتن کلمه‌عبور آن روی کاغذ علاوه بر هارد دیسک کامپیوتر تاکید دارد. رمزنگاری کلمه‌عبور داخل یک فایل کامپیوتری بنا بر دلایل محکم و متعدد ایده استانداردی به‌شمار نمی‌رود.”

متاسفانه اشتباهات در زمینه رمزارزها نسبتا شایع هستند. سال گذشته یکی از منتقدان بیت‌کوین و طلا با نام پیتر شیف اعلام کرد که پس از اشتباه گرفتن پین کیف پول با کلمه‌عبور رمزارزهای سرمایه گذاری شده خود را از دست داده است. دقیقا پیش از فرا رسیدن ایام تعطیلات یکی از کاربران کیف پول Chainlink تصادفا مبلغ 50 هزار دلار را از طریق یک لینک برای یک قرارداد هوشمندانه فاقد قابلیت پشتیبانی از توکن واریز کرد. با این‌حال وی پس از پرداخت مبلغ 11 هزار دلار به انجمن رمزنگاری از طریق صفحه اهداء Aavegotchi موفق شد 20 درصد از زیان‌های وارد شده به خود را جبران نماید.

2 در مورد “یکی از مالکان بیت‌کوین هنگام انتقال پول به کیف خود مبلغ 100 هزار دلار را از دست داد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH