آی‌پد مینی نسل آینده اپل مجهز به یک نمایشگر 8.4 اینچی خواهد بود

در دوران فاجعه‌بار سال 2020 و به لطف شیوع فراگیر ویروس کرونا کمپانی اپل شاهد افزایش میزان فروش تبلت‌های خود بود. در سال مالی 2020 غول کوپرتینویی موفق به فروش دستگاه‌های آی‌پد با ارزش 23.72 میلیارد دلار شد و به سودآوری سالیانه 11.5 درصدی دست یافت. برخی کارمندان کماکان ناچار به دورکاری از داخل منازل هستند و کودکان نیز برای آموزش در منازل و استفاده از روش‌های آموزش از راه دور به تبلت‌ها روی آورده‌اند. بعلاوه آی‌پدها گزینه‌های سرگرمی متنوعی را در اختیار گروه‌های سنی مختلف از کاربران ارائه می‌دهند.

بر اساس اعلام وبسایت Mac Otakara شرکت اپل قصد دارد تا در ماه مارس امسال از آی‌پد مینی نسل ششم رونمایی کند. این سایت ژاپنی به منابع خبری خود در زنجیره تامین اپل استناد نموده است. بزرگترین پیشرفت این محصول به نمایشگر بزرگتر 8.4 اینچی آن مربوط می‌شود. این در حالیست که کلیه مدل‌های نسل پیشین آی‌پد مینی مجهز به نمایشگر 7.9 اینچی هستند. آی‌پد مینی جدید برخلاف آی‌پد ایر نسل چهارم کماکان از فناوری تاچ آی‌دی یکپارچه با دکمه هوم در حاشیه تحتانی نمایشگر استفاده خواهد کرد. در جدیدترین نسل آی‌پد ایر حسگر اثرانگشت با دکمه پاور تبلت ادغام شده است. استفاده از قاب باریکتر همانند آی‌پد ایر نسل سوم (2019) یکی دیگر از تغییرات احتمالی در نسل ششم آی‌پد مینی به‌شمار می‌رود.

آی‌پد مینی 2021 جایگزین مدل فوق یعنی آی‌پد مینی 2019 خواهد شد

گزارش جدید وبسایت Mac Otakara حاوی یادداشتی است که پیش‌تر و در ماه مه توسط یک شخص تحلیل‌گر با نام مینگ چی‌کو به مخاطبان موسسه TF International ارسال شده است. ارتباط مینگ چی‌کو با شرکت اپل به اندازه‌ای نزدیک است که وی قادر به پیش‌بینی دقیق وقایع احتمالی 3 سال آینده کمپانی خواهد بود. این تحلیل‌گر 8 ماه پیش اعلام کرد که آی‌پد مینی 2021 اپل از یک نمایشگر 9 اینچی با فناوری مینی LED بهره خواهد برد. توان پردازشی این محصول از طریق تراشه فعلی A14 Bionic اپل تامین می‌شود. این تراشه پیش‌تر در سری 2020 آی‌پد ایر و گوشی‌های خانواده آی‌فون 12 مورد بهره‌برداری قرار گرفت. تراشه A14 بر پایه فرآیند 5 نانومتری کمپانی TSMC تولید شده است. تعداد ترانزیستورهای به‌کارگیری شده در این تراشه جهش چشمگیری داشته و از 8.5 میلیارد به 11.8 میلیارد واحد رسیده است. این موضوع موجب افزایش توان پردازشی و بهره‌وری انرژی تراشه خواهد شد.

در ماه مارس 2019 شرکت اپل برای نخستین بار پس از سال 2015 تبلت آی‌پد مینی خود را به‌روزرسانی کرد. آی‌پد مینی نسل پنجم مجهز به تراشه 7 نانومتری A12 Bionic شامل 6.9 میلیارد عدد ترانزیستور است. کمپانی قابلیت پشتیبانی از اپل پنسیل نسل اول را به این دستگاه اضافه کرد.

2 در مورد “آی‌پد مینی نسل آینده اپل مجهز به یک نمایشگر 8.4 اینچی خواهد بود”

  1. ۸ اینچی دیگه نمیشه باهاش به راحتی فیلم دید
    از حالت وایت خارج میشه
    واسه نوت برداری و کتاب خوانی خوبه

  2. کپی تب اس سامسونگه
    یا این همه تبلیغات تهش همون طرحای سامسونگو کپی میزنن
    بعد به چینیا میگن دزد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH