همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری و شهرداری تهران برای گسترش تولید موتورسیکلت برقی!

ستار هاشمی، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در آیین امضای تفاهم‌نامه تولید و گسترش موتورسیکلت‌های برقی با شهرداری تهران به لزوم هوشمند سازی در حوزه حمل و نقل شهری تاکید کرد. هاشمی در این مراسم خطاب به خودروسازهای داخلی گفت: شرکت‌های خودروسازی داخلی باید به حوزه هوشمند سازی وسایل نقلیه ورود پیدا کنند، اگر این اتفاق نیفتد در آینده جایگاهی در بازار نخواهند داشت.

وی ادامه داد: مسئله هوشمند سازی و تولید وسایل حمل و نقل هوشمند یک موضوع جدی است، در حال حاضر استارتاپ‌های زیادی به این حوزه وارد شده‌اند و خودرو سازان داخلی هم اگر می‌خواهند رهبر آینده بازار خودرو کشور باشند، باید به این حوزه ورود کنند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در این مراسم در مورد تولید موتور سیکلت‌های برقی اعلام کرد: تصور مردم از موتور برقی همان اسکوتر است، از شهرداری تقاضا دارم تا یک نمایشگاه در این حوزه برپا کند تا تصور عمومی تغییر کند. ما در حوزه تولید موتورسیکلت برقی مشکل باطری‌های پایه لیتیومی را داشتیم اما در این حوزه پیشرفت داشته‌ایم.

ستاری ادامه داد: در تهران بیش از 12 درصد آلایندگی مربوط به موتورسیکلت است، باید به سمت برقی کردن موتور سیکلت‌ها حرکت کنیم، ایده حذف باتری و ارایه تسهیلات برای خرید آن که مطرح شده می‌تواند به رقابتی کردن قیمت موتور برقی با موتورهای بنزینی کمک کند. همچنین وضع قوانین جدید برای موتورسیکلت‌های برقی مانند محدودیت طرح ترافیک به توسعه این پلتفرم کمک خواهد کرد.

به گفته معاون رئیس جمهوری، موضوع برقی سازی وسایل نقلیه به طور جدی توسط مراکز نوآوری حمل و نقل پیشرفته پیگیری می‌شود و از ماژول تا موتور را می‌توانیم بسازیم.

این صحبت‌ها در حالی مطرح شده است که در سال جاری هزینه برق برای مصرف کنندگان افزایش پیدا کرده و در هفته گذشته به دلیل شدت مصرف برق و گاز، برق بخش عمده‌ای از تهران برای ساعاتی قطع شد. همگام با صرف هزینه‌های بی‌شمار برای توسعه تولید وسایل نقلیه برقی، باید به تامین انرژی مورد نیاز و هزینه‌های مصرفی برق نیز توجه داشت تا با مشکل تامین برق مورد نیاز برای حمل و نقل برقی مواجه نشویم.

2 در مورد “همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری و شهرداری تهران برای گسترش تولید موتورسیکلت برقی!”

  1. ایران واقعا لازم داره هم موتور برقی و هم ماشین برقی
    تهران که داره توی آلودگی رسما نابود میشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH