دولت دونالد ترامپ کمپانی شیائومی را به لیست سیاه ایالات‌متحده منتقل کرد

دولت دونالد ترامپ کمپانی شیائومی را به‌عنوان یک شرکت نظامی و کومونیستی چینی معرفی نموده است. بدین‌ترتیب به واسطه فرمان اجرایی صادر شده از جانب دولت ترامپ نام این کمپانی به لیست سیاه ایالات‌متحده منتقل شده و کلیه شرکت‌های سرمایه‌گذاری اوراق بهادار و سازمان‌های مالی آمریکایی از ماه نوامبر مجاز به سرمایه‌گذاری منابع در کمپانی‌های نظامی و کمونیستی چین نخواهند بود.

در این فرمان اجرایی خاطرنشان شده که چین با فروش اوراق بهادار به سرمایه‌گذاران آمریکایی که در مبادلات عمومی سهام در داخل و خارج از ایالات‌متحده فعالیت می‌کنند؛ هزینه‌های موردنیاز جهت توسعه و نوسازی ارتش خود را از طریق سرمایه‌گذاران آمریکایی تامین می‌کند.

دولت آمریکا امیدوار است تا با معرفی نمودن شیائومی (این کمپانی اکنون سومین تولیدکننده بزرگ اسمارت‌فون در جهان به‌شمار می‌رود) به‌عنوان یک شرکت نظامی کمپانی‌های آمریکایی را به خروج سرمایه‌های خود از شیائومی تا نوامبر سال 2021 وادار نماید. ظاهرا در این فهرست نام شیائومی در کنار سایر شرکت‌های صنعتی، فعالان حوزه هوا و فضا، کمپانی‌های تولیدکننده مواد شیمیایی و تجهیزات مخابراتی قرار نمی‌گیرد.

در این فهرست نام هواوی نیز به چشم می‌خورد؛ اما دلیل چنین پدیده‌ای احتمالا این است که هواوی تولیدکننده تجهیزات زیرساختی مخابراتی در مقیاس کلان محسوب می‌شود. با توجه به اینکه تا آغاز به کار دولت بایدن کمتر از 1 هفته زمان باقی‌مانده است؛ لذا احتمال لغو این دستور وجود دارد. بعید است که با سر کار آمدن دولت جدید در ایالات‌متحده تمامی تنش‌های موجود در روابط میان چین و آمریکا به‌طور کامل برطرف شوند؛ اما به‌نظر می‌رسد که با آغاز فعالیت دولت بایدن کمپانی‌های چینی تولیدکننده اسمارت‌فون بار دیگر می‌توانند حضور در بازار ایالات‌متحده را تجربه نمایند؛ بازاری که هم‌اکنون با محصولات ساخت شرکت‌های سامسونگ و اپل به درجه اشباع رسیده است.

3 در مورد “دولت دونالد ترامپ کمپانی شیائومی را به لیست سیاه ایالات‌متحده منتقل کرد”

  1. ایول،به این میگن یک خبر خوب و فوق العاده مسرت بخش
    دوستان از من نصیحت همین الان گوشیهاتون بفروشین تا دیر نشده
    این تازه اولشه،یادمه مدیر شیافومی چقدر هواوی به خاطر تحریم طعنه میزد حالا نوبت خودت تا ته بخوری

    4
    1
  2. ازش ترسیدن ولی این تحریم تاثیری روشون نمیزاره
    به سرعت دارن از کیفیت اپل و سامسونگ رد میشن

    2
    2

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH