سامسونگ به‌دنبال عرضه تراشه‌های اگزینوس برای کامپیوترها در آینده‌ است

سامسونگ با عرضه تراشه‌های سری اگزینوس خود برای کاربردهای محاسباتی متفاوت موجب شده تا کاربران منتظر مشاهده واکنش این کمپانی کره‌ای نسبت به معرفی تراشه 5 نانومتری M1 اپل برای کامپیوترهای مک باشند. اگرچه تراشه‌های بومی سامسونگ در خانواده اسمارت‌فون‌های این شرکت به‌کار گرفته شده و سایر تولیدکنندگان نیز از آن‌ها استفاده می‌کنند؛ اما ظاهرا وقت آن فرا رسیده که سامسونگ از این تراشه‌ها در سایر حوزه‌ها نیز بهره‌برداری نماید. بر اساس اعلام یک شخص خبرچین به‌نظر می‌رسد که نخستین کامپیوترهای مجهز به تراشه‌های اگزینوس احتمالا به‌زودی روانه بازار خواهند شد.

به لطف همکاری دوجانبه کمپانی‌های سامسونگ و AMD تراشه‌های اگزینوسی آینده احتمالا مجهز به پردازنده گرافیکی ساخت AMD خواهند بود

انتشار اخبار پیرامون تصمیم سامسونگ جهت عرضه تراشه‌های اگزینوسی برای سایر دستگاه‌های محاسباتی موضوع چندان جدیدی نیست. با این‌حال نرخ انتشار چنین اخباری در مقایسه با انتظارات کاربران به‌مراتب کمتر بوده است. ییک خبرچین دیگر نیز خاطرنشان کرده که سامسونگ به‌دنبال عرضه تراشه‌های ARM مبتنی بر پلتفرم اگزینوس 1000 برای کامپیوترهای شخصی ویندوزی است. این تراشه اکنون به‌طور رسمی تحت‌عنوان اگزینوس 2100 شناخته شده و نخستین تراشه 5 نانومتری پرچم‌دار کمپانی و رقیب مستقیم تراشه اسنپ‌دراگون 888 به‌شمار می‌رود.

سامسونگ احتمالا اسمارت‌فون‌های گلکسی آینده خود را بدون آداپتور شارژر به بازار عرضه خواهد کرد

اکنون کاربری با نام مستعار The Galox در حساب‌کاربری توئیتری خود اعلام کرده که وی بی‌صبرانه منتظر عرضه تراشه‌های اگزینوس برای کامپیوترها است. وی در اظهارات خود صریحا اعلام نکرده که این تراشه‌های مبتنی بر معماری ARM در وهله نخست برای نوت‌بوک‌ها عرضه خواهند شد. کماکان با توجه به اینکه بهره‌وری انرژی این تراشه‌ها به بهبود چشمگیر میزان شارژدهی باتری کمک می‌کند؛ لذا به‌نظر می‌رسد که نوت‌بوک‌ها بهترین گزینه برای بهره‌برداری از تراشه‌های فوق به‌شمار می‌روند. اطلاعات پیش‌تر لو رفته نشان داد که سامسونگ مشغول تست یک تراشه جدید مجهز به GPU طراحی شده توسط AMD بوده است. همچنین این نیمه‌هادی در تست بنچمارک بر تراشه اسنپ‌دراگون 865 غلبه نموده است.

این پدیده نشان می‌دهد که کمپانی مشغول کار روی تراشه‌ای مجهز به پردازنده گرافیکی ساخت شرکت AMD است؛ اما عرضه چنین محصولی در آینده نزدیک امری بعید به‌نظر می‌رسد. بر اساس اعلام سامسونگ این کمپانی مشغول همکاری با AMD است؛ بنابراین کارشناسان امیدوارند که طی ماه‌های آینده جزئیات مثبتی در این زمینه منتشر شود. در حالی‌که غول کره‌ای کماکان به روند توسعه تراشه جدید خود ادامه می‌دهد؛ کمپانی کوالکام نیز بیکار نخواهد نشست. گزارش اخیرا منتشر شده به وجود یک تراشه اسنپ‌دراگون جدید اشاره دارد. این تراشه مشخصا به منظور رقابت با تراشه M1 اپل ساخته شده است.

در حال حاضر هر 2 نیمه‌هادی کماکان دارای ماهیتی ناشناخته هستند؛ اما با توجه به معرفی احتمالی این تراشه‌ها در 3 ماهه چهارم سال 2021 انتظار می‌رود که طی دوره 3 ماهه آتی جزئیات بیش‌تری در رابطه با آن‌ها مشخص شود.

2 در مورد “سامسونگ به‌دنبال عرضه تراشه‌های اگزینوس برای کامپیوترها در آینده‌ است”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH