اقدام عجیب و متهورانه نینتندو

Nintendo_Iphone_0

شرکت ژاپنی نینتندو که به ساخت کنسول‌های بازی مشهور است قصد دارد تا به بازار تولید نرم‌افزار برای تلفن‌های همراه هوشمند وارد شود. در این میان اقدام عجیب و متهورانه نینتندو، می‌تواند یک ریسک بزرگ برای این شرکت باشد.

نینتندو چندان به شرایط تولید نرم‌افزار و وضعیت حاکم بر این بازار آشنا نیست و همین امر می‌تواند ورود به این محیط جدید را برای این غول سخت‌افزاری در عرصه بازی، دشوار و پرخطر سازد. نینتندو قصد دارد تا نرم‌افزارهای خود را برای تبلت‌ها تلفن‌های همراه هوشمند تولید کند و استفاده از این نرم‌افزارها، در شرایط آفلاین ممکن نخواهد بود و تنها هنگامی‌که به اینترنت متصل هستید می‌توانید به این نرم‌افزارها و خدمات قابل‌ارائه توسط آن‌ها دسترسی داشته باشید.

نخستین نرم‌افزار تولیدی توسط این شرکت به دارندگان کنسول بازی همراه نینتندو سری دی اس اجازه می‌دهد تا این دستگاه را به‌عنوان یک ابزار اتصال به شبکه، به تلفن همراه هوشمند خود متصل سازند و بتوانند از امکاناتی که هنوز جزئیات آن منتشرنشده است بهره‌مند شوند.

این امکان قرار است تنها در بازار مصرف ایالات‌متحده عرضه گردد و هنوز برنامه‌ای برای عرضه آن در سایر نقاط جهان وجود ندارد. بسیاری از منتقدین و تحلیل‌گران صنایع فناوری اطلاعات معتقدند که این اقدام نینتندو، تنها به جهت  جبران آسیب‌هایی است که این کمپانی بزرگ، از فروش ضعیف کنسول نسل هشتمی خود یعنی wii U خورده است. نینتندو چندی پیش اعلام کرده بود که با کسری فروش نزدیک به 7 میلیون دستگاه از این مدل روبرو شده است و همین امر موجب نگرانی شدید این شرکت و مسئولان آن شده است.

در این میان بسیاری از افراد ازجمله خود من از این‌که این شرکت برای تولید نرم‌افزارهای بازی اقدام نکرده است، ناامید شده‌اند. این شرکت می‌تواند به‌سادگی و با پورت کردن عناوین محبوبی مانند سوپر ماریو و سری زلدا بر روی پلتفرم‌هایی مانند iOS و اندروید، به سود بالایی دست یابد ولی هنوز نسخه رسمی این عناوین توسط نینتندو، بر روی پلتفرم‌های یادشده عرضه نشده‌اند زیرا مسئولان این غول ژاپنی معتقدند که بازی برای کنسول ساخته‌شده است و موبایل برای کاربری دیگر.

به‌این‌ترتیب باید منتظر بازخورد عمومی نسبت به امکانات این محصول باقی ماند تا ببینیم که سرانجام نینتندو تا چه حد می‌تواند در بازار نرم‌افزارهای موبایل نیز موفق باشد و آیا قصد باقی ماندن در این بازار پرسود را دارد یا تنها به تولی مواردی محدود و مرتبت به کنسول‌های خود اکتفا خواهد نمود. نرم‌افزار یادشده قرار است که سه‌شنبه پیش رو در آمریکا به عرضه عمومی برسد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH