دومین واکسن کرونا ایرانی مجوز آزمایش انسانی را دریافت کرد

موسسه واکسن سازی رازی موفق به دریافت مجوز آزمایش بالینی واکسن کرونا شد، این واکسن که با نام رازی کوو پارس شناخته می‌شود با تلاش دانشمندان و محققان موسسه رازی تولید شده و به مرحله آزمایش انسانی رسیده است. به این منظور تفاهم نامه همکاری مشترک میان موسسه رازی و دانشگاه علوم پزشکی ایران به امضا رسید.

بر اساس این تفاهم نامه موسسه واکسن سازی رازی با همکاری محققان دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) فرایند کارآزمایی بالینی یا تست انسانی واکسن کرونا رازی کوو پارس را انجام خواهند داد. اولین آزمایش این واکسن تا سه هفته دیگر انجام خواهد شد.

دکتر حسین فلاح مهرآبادی، معاون تحقیقات و فناوری موسسه رازی در این مورد اعلام کرد: در فرایند تولید این واکسن، مطالعات حیوانی بر روی سه حیوان جونده، خرگوش و مطالعات تکمیلی بر روی میمون انجام شده است. پس آماده سازی مستندات در موسسه رازی و ارسال آن به سازمان غذا و دارو، مجوز لازم توسط کمیته ملی اخلاق صادر شد. تزریق این واکسن تا سه هفته دیگر آغاز می‌شود، حدود 4 تا 5 ماه برای انجام فاز یک و دو آزمایش بالینی زمان نیاز است و پس از آن در صورت دریافت تائیدیه، تولید انبوه آغاز می‌شود.

همچنین دکتر علی اسحاقی، رئیس موسسه رازی نیز اعلام کرد: واکسن رازی کوو پارس یک واکسن مستقل است و صرفا توسط محققان موسسه رازی به مرحله تولید رسیده، با آغاز مراحل ثبت نام از داوطلبان تزریق واکسن، فرایند آن توسط دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان رسول اکرم انجام خواهد شد و امید داریم تا سه هفته دیگر مرحله آزمایش بالینی را آغاز کنیم.

3 در مورد “دومین واکسن کرونا ایرانی مجوز آزمایش انسانی را دریافت کرد”

  1. تا اینا مجوز استفاده عمومی بگیرن کلا کرونا ریشه کن شده
    یا همه گرفتن یا واکسن خارجیو از بازار آزاد گرفتن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH