معرفی هفت تا از بهترین کتاب‌ها برای خودشناسی

کتاب‌های بسیاری هستند که به شما برای شناخت بهتر خودتان و درک پتانسیل بالایی که دارید کمک می‌کنند. در این مقاله از آی‌تی‌رسان به معرفی ۷ تا از این کتاب‌های تاثیرگذار در زمینه خودشناسی می‌پردازیم.

کتاب‌های خودشناسی و انگیزشی خوب به شما این امکان را می‌دهند که مسائل را از زوایای مختلفی ببینید و همچنین به شما کمک می‌کند که خودتان را باور داشته باشید و بدانید که توانایی موفق‌شدن در هر کاری را دارید. بنابرین از خواندن این کتاب‌های جذاب غافل نشوید.

هوش هیجانی اثر دانیل گلمن

این لیست را با کتاب بسیار زیبا و تاثیر گذار از دانیل گلمن شروع می‌کنیم. گلمن کتاب‌های دیگری هم دارد که در زمینه انگیزشی و خودشناسی نوشته شدند. این کتاب به شما کمک می کند خودتان و همچنین افراد دور و برتان را بهتر بشناسید. بسیاری از محققین بر این باورند که این کتاب معنای تازه‌ای به واژه هوشیاری داده‌ است که فکر می‌کنم به خوبی میزان تاثیرگذاری این کتاب را مشخص می‌کند.

"بهترین

۱۰۱ داستان شفابخش اثر جورج ویلیامز برنز

بدیهی است که این کتاب برای روان درمانگرها مانند یک گنجینه طلاست ولی باید گفت این اثر برای تمام کسانی که به دنبال یافتن خودشان و پاسخ به سوالات وجودی خود هستند، توصیه می‌شود. این کتاب که شامل ۱۰۱ داستان الهام بخش، افسانه و استعاره‌های زیباست، قابل استفاده برای رفع طیف وسیعی از مشکلات است. همچنین این اثر به افراد کمک می‌کند قدرت و انرژی پنهان در وجود خود را کشف کنند. هر کسی باید یک بار شانس خواندن این کتاب زیبا را به خود هدیه دهد.

بهترین کتاب‌های خودشناسی، ۱۰۱ داستان شفابخش
بهترین کتاب‌های خودشناسی، ۱۰۱ داستان شفابخش

هوش اجتماعی اثر دانیل گلمن

دومین اثر از دانیل گلمن در این لیست کتاب هوش اجتماعی است. این کتاب یک پدیده عظیم بین‌المللی بود که توانست بیش از یک سال در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز قرار بگیرد و بیش از پنج میلیون نسخه در جهان فروش داشته باشد. به نوعی می‌توان گفت این اثر در ادامه و به دنباله کتاب هوش هیجانی نوشته شده است. اگر دوست دارید شناخت بهتری نسبت به خود و به خصوص دیگران پیدا کنید حتماً سری به این کتاب بزنید.

بهترین کتاب‌های خودشناسی، هوش اجتماعی
بهترین کتاب‌های خودشناسی، هوش اجتماعی

شهامت رهابودن اثر گای فینلی

یک کتاب فوق‌العاده زیبا که به گفته‌ پگی مک کال نویسنده پرفروش نیویورک تایمز، هر کس که می‌خواهد از بنده عقاید و رفتارهای محدودکننده خود رهایی یابد، باید این کتاب را بخواند. این توصیه به خوبی محتوای این کتاب را توصیف می‌کند، کتابی برای رهایی از رفتارهای مخرب. معجزه این کتاب را دست کم نگیرید.

بهترین کتاب‌های خودشناسی، شهامت رها‌کردن
بهترین کتاب‌های خودشناسی، شهامت رهاکردن

فتح خوشبختی اثر تیم فیلیپس

به جرات می‌توان گفت این کتاب دستورالعمل مناسب برای رسیدن به یک زندگی خوب است. ابتدا نویسنده به ذکر دلایل اصلی ناراحتی می‌پردازد و در قسمت دوم دلایل اصلی رسیدن به یک زندگی سعادتمندانه را توضیح می‌دهد. حقیقتاً این کتاب ارزش خوانده شدن را دارد.


علم شادکامی اثر استفان کلاین

دو روزنامه نگار علمی با کمک آخرین پژوهش‌های علمی در زمینه مغز به کاوش در ذات شادکامی می‌پردازند. مطمئناً از خواندن این کتاب پشیمان نخواهید شد. این کتاب فقط برای طرفداران کتب علمی نیست بلکه خواندن آن برای عموم بسیار راحت است.

 

ذهن چگونه کار می‌کند اثر استیون پینکر

استیون پینکر یکی از برجسته‌ترین دانشمندان علوم شناختی در جهان، توضیح می‌دهد که ذهن چیست، چگونه تکامل یافته و چگونه به ما اجازه می‌دهد ببینیم، بشنویم، حس‌کنیم، بخندیم و تعامل کنیم. به دلیل وجود حجم زیادی از اطلاعات علمی سنگین، شاید خواندن این کتاب خیلی راحت نباشد اما برای کمک به خودشناسی بسیار کارآمد است و ارزش تلاش‌کردن را دارد.

2 در مورد “معرفی هفت تا از بهترین کتاب‌ها برای خودشناسی”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH