وزیر ارتباطات: چاره اصلی کار آزاد کردن فضا برای مردم است!

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شب گذشته در برنامه تیتر امشب شبکه خبر در مورد مزایای فضای مجازی و تفاوت این فضا با تلویزیون مواردی را بازگو کرد. جهرمی در مورد برتری‌های فضای مجازی نسبت به تلویزیون ایران گفت: مردم چند شب پیش در فضای مجازی در مورد به صدا درآمدن آژیر هشدار در برخی مناطق و پرواز یک هواپیما صحبت می‌کردند، من در همان لحظه تلویزیون را روشن کردن و تمام شبکه‌ها را گشتم، هیچ شبکه‌ای در مورد این اتفاق صحبت نمی‌کرد، پس از حدود 3 ساعت اولین اخبار در مورد به صدا در آمدن آژیر خطر در تهران اعلام شد.

وی ادامه داد: ساختار فضای مجازی متفاوت است، این فضا به اخبار سرعت می‌بخشد، این راهش نیست که با بستن شبکه‌های اجتماعی جلوی توسعه را بگیریم، راهش این است که محتوای مناسب ایجاد کنیم و عملکردمان را متناسب با این فضا پیش ببریم. اگر مانند گذشته به این فضا نگاه کنیم، پیشرفت نخواهیم کرد.

جهرمی با اشاره به استقبال مردم از گزارش عادل فردوسی‌پور در صفحه AFC گفت: مدتی پیش یک گزارش ورزشی در فضای مجازی پخش شد، مردم دوست داشتند تا این گزارش را در شبکه داخلی خودمان و با گزارش مجری محبوبشان تماشا کنند اما این اتفاق رخ نداد، مردم برای مشاهده این گزارش از ترافیک خارجی استفاده کردند در صورتی که می‌شد با تصمیم درست، این ترافیک داخلی باشد.

وزیر ارتباطات در مورد پهنای باند گفت: با بستن پهنای باند که نمی‌شود به نتیجه دلخواه رسید، گاهی چاره کار آزاد کردن فضاست، ما نمی‌توانیم به مردم بگوییم که چه مصرف کنند، مصرف مردم به ذائقه افراد باز می‌گردد، پهنای باند یک مسئله دستوری نیست و نمی‌توان به کسی زور کرد که چه چیزی مصرف کند.

آذری جهرمی با اشاره به کم کاری صدا و سیما در حوزه فرهنگ سازی گفت: سازمان‌هایی هستند که باید فرهنگ سازی کنند، اما به جای فرهنگ سازی بودجه را صرف انتقاد می‌کنند. نگاه افزایش باند بدون در نظر گرفتن ضوابط فرهنگی ذهنیت اشتباهی است، باید جنس فرهنگ سازی را تغییر دهیم، دیگر نمی‌توان جامعه را با مکانیزم صدا و سیما پیش برد، صدا و سیما باید خودش را آپدیت کند.

3 در مورد “وزیر ارتباطات: چاره اصلی کار آزاد کردن فضا برای مردم است!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH