10 تلفن همراهی که توانستند دنیا را تغییر دهند

هر تلفن همراهی که ما امروز استفاده می‌کنیم، از گوشی‌های ساده گرفته تا پیشرفته‌ترین آن‌ها، اکثرا ادامه‌دهنده مدل‌های قبلی خود بوده‌ و همگی با نیت خاصی تولیدشده‌اند.

در این مطلب در نظر داریم به معرفی خلاصه 10 گوشی‌ای بپردازیم که توانستند دنیا را تغییر دهند. برخی از آن‌ها با معرفی ویژگی‌های جدید برای کاربران، برخی با همه‌گیر شدن سریع و …

البته ممکن است این لیست تمام و کمال نباشد، اما مهم‌ترین ویژگی این تلفن‌ها «اولین» بودن آن‌هاست.

 1- اولین موتورولا: starTac

startac

از زمانی که یادمان می‌آید، موتورولا در حال تولید گوشی تلفن همراه بود! در سال 1983 این کمپانی اولین تلفن همراهش را وارد بازار کرد؛ اما تا اوایل دهه 1990 که تلفن‌ها هنوز به‌قدر کافی ارزان و البته سبک نشده بودند نتوانست نگاه‌ها را به خود جلب کند. این گوشی که Dynatac نام داشت وزن بسیار بالا (1200 گرم) و البته قیمت سرسام‌آوری (4000 دلار)  داشت.

اما گوشی موردنظر ما، StarTac. طراحی این گوشی برای اولین بار به صورت بازشو صورت گرفته بود که در در زمان خود یک نوآوری محسوب می‌شد. این گوشی به مدت ۷ سال (از 1996) به‌طور مداوم توسط این شرکت به بازار عرضه گردید. استارتک از مدل قبلی خود بسیار سبک‌تر بود و قابلیت ذخیره 99 مخاطب و ۴ ساعت مکالمه را داشت.

2- اولین Qwerty: نوکیا 9000 (1996)

nokia 9000

دومین دستگاه ما، از سوی کمپانی فنلاندی نوکیا، یکی دیگر از تولیدکنندگان اولیه تلفن همراه که چندی پیش غزل خداحافظی را برای هوادارانش خواند، است. این گوشی یکی از اولین تولیدات نوکیا بود و می‌توان آن را اولین اسمارت فون معرفی‌شده دانست.

این گوشی اگرچه دارای امکانات بسیار زیادی همچون ارسال ایمیل و وبگردی بود، اما مهم‌ترین ویژگی آن ارائه یک کیبورد کامل به کاربرانش بود! این گوشی قبل از اولین تولید شرکت بلک‌بری تولید و به بازار عرضه شد. استفاده‌کنندگان از این گوشی می‌توانستند به‌راحتی به تایپ اس ام اس بپردازند.

3- هرکسی داشت… نوکیا 5110 (1998)

5110

نوکیا 5110 (یا 5190) را می‌توان یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های تاریخ دانست! این گوشی همه‌جا بود و هرکسی یکی با خود حمل می‌کرد. این تلفن همراه محبوب یکی از ساده‌ترین تولیدات نوکیا در زمان خود محصوب می شد. به‌هیچ‌وجه خراب نمی‌شد، کار کردن با آن به‌شدت ساده و راحت بود و مهم‌تر از همه باتری‌ای داشت که می‌شد به‌راحتی یک هفته بر روی آن حساب باز کرد!

همین ویژگی ها باعث شد تا این دستگاه محبوب به لیست ما اضافه شود. 5110 قیمت پایینی داشت و به دلیل تولید انبوه به‌راحتی قابل تهیه بود. کمی فکر کنید، اگر شما نوکیا 3210 و یا 3310 نداشتید، حتما گوشی شما 5110 بوده است!

4- گوشی دوربین‌دار: شارپ J-SH04

sharp

اولین افرادی که توانستند عکس گرفتن را با گوشی خود تجربه کنند، ژاپنی‌ها بودند. آنها می توانستند با این گوشی عکس‌هایی باکیفیت 0.1 مگا پیکسل را ذخیره کنند. اولین دوربین باکیفیت حداقل یک مگا پیکسل، سه سال بعدازاین گوشی به بازار عرضه شد.

البته ذکر این نکته ضروری است که اولین گوشی دوربین‌دار، مدل Sanyo SCH-V200 بود که قبل از مدل شارپ به بازار عرضه شد؛ اما این تلفن همراه با چیزی که ما امروز فکر می‌کنیم کاملا متفاوت بود! V200 دوربین داشت، اما دقیقا با دوربین آن هیچ کاری نمی‌شد انجام داد!

5- اسمارت فون: BlackBerry 6210

blackberry

بدون شک، این کمپانی نقش بسزایی در تولید گوشی‌های هوشمند داشته است. شاید انتخاب اولین مدل بلک‌بری که توانست بازار را به تسخیر خود درآورد کمی سخت باشد، اما باکمی بررسی ما به مدل 6210 رسیدیم.

بلک‌بری برای اولین بار نبود که تلفن همراهی باقابلیت‌هایی چون ارسال ایمیل و یا کیبورد فیزیکی را روانه بازار می‌کرد، اما مدل 6210 اولین دستگاهی که بود که تمامی این امکانات را یکجا در اختیار کاربران قرار می‌داد.

در این گوشی برای اولین باز از میکروفون و بلندگوی داخلی برای مکالمه استفاده شد.( در مدل قبلی این گوشی یعنی 5810 برای مکالمه باید حتما از هدست استفاده می‌شد.)

6- باریک‌ترین گوشی: Motorola Razr V3

motorolla

بدون شک این گوشی را همه شما به خاطر دارید!

چند سال قبل از اینکه مردم در صف‌هایی طویل منتظر خرید آیفون بمانند، برای خرید این گوشی صفهای زیادی را تشکیل دادند. این صف‌ها شامل هزاران نفر می‌شد. شاید در زمان عرضه این گوشی همگان فکر می‌کردند که موتورولا در حال اشتباه بزرگی است، اما به‌زودی مشخص شد که این کمپانی در این زمینه هیچ اشتباهی نکرده است.

این گوشی هیچ امکان ویژه و یا عجیبی نداشت. می‌توان باریک بودن و تولید در چندرنگ زیبا و ویژه را به‌عنوان ویژگی‌های این تلفن همراه برشمرد.

7- تاچ اسکرین: LG KE850 PRADA

lg

نسل اول گوشی پرادا! در این تلفن همراه برای اولین بار از صفحه‌نمایش لمسی خازنی استفاده شد. امروزه تقریبا تمامی تلفن‌های همراه مجهز به این نوع صفحه‌نمایش هستند. در مدل خازنی شما برای کار با گوشی به قلم نیازی ندارید.

این مدل صفحه‌نمایش از نسل قبلی خود روشن‌تر بوده و از قابلیت چند لمسی نیز پشتیبانی می‌کند.

8- اسمارت فونی جدید: Apple Iphone

iphone

آیفون اولین گوشی هوشمند، شیشه‌ای و یا با امکانات خاصی نبود؛ اما اپل سعی داشت تمامی امکانات موجود را در قالبی جدید به کاربرانش عرضه کند. اگرچه امروز آن امکانات خیلی چنگی به دل نمی زند و یا حتی از دید برخی استاندارد هم نبوده باشد، اما اولین مدل سری آیفون توانست در بازار اسمارت فون ها سری میان سرها بلند کند. این گوشی ابتدا فقط توسط یک اپراتور و تنها در ایالات‌متحده آمریکا عرضه شد.

9-      اولین گوشی اندرویدی: T-Mobile G1

tmobile_g1_white

وقتی به عقب بازمی‌گردیم، خیلی سخت می‌توان باور کرد که T-Mobile G1 که توسط کمپانی تایوانی HTC ساخته‌شده بود، اولین گوشی است که با سیستم‌عامل اندروید وارد بازار شد. این گوشی دارای طراحی جعبه مانند بود و امکانات محدودی را نیز به کاربرش ارائه می‌داد؛ اما اگر با این گوشی کارکرده باشید، شاید به‌هیچ‌وجه نتوانید باور کنید که این همان اندرویدی است که امروزه بر روی پرچم‌داران کمپانی‌های معروف به کار گرفته می‌شود. بعد از مدتی اندروید توسط گوگل جان گرفت و تبدیل به چیزی شد که امروز می‌بینیم!

10-  یک گوشی همه‌کاره: Samsung Galaxy S 3

Galaxy-S3-Download-Complete-Notification

از میان تمامی سری کهکشانی سامسونگ که تا به امروز تولیدشده است، کهکشان سوم سامسونگ به دلایلی این لیست را کامل می‌کند. یک تلفن همراه قدرتمند با ویژگی‌های بسیار عالی که بعدها توسط S4 و S5 تکمیل شد. این گوشی توانست با امکاناتی که در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد به یکی از اصلی‌ترین رقبای آیفون تبدیل شود.

شرکت سامسونگ توانست با تولید انبوه این گوشی، عرضه گسترده جهانی و بازاریابی قوی، این گوشی را به اولین گوشی هوشمند بسیاری از کاربران معرفی کند.

14 در مورد “10 تلفن همراهی که توانستند دنیا را تغییر دهند”

  1. باید G2 رو هم اضافه میکردید .اولین گوشی بود که حاشیه صفحه نمایش خیلی کم شده بود و برای اولین بار دکمه های فیزیکی به پشت گوشی منتقل شد .

  2. اس3 در یک کلام فوق العاده است … وقتی به گذشته حدود 2 پیش فکر می کنم … واقعا خیلی خیلی دنیای موبایل با معرفی اس3 و طراحی فوق العاده سامسونگ تغییر کرد .. و لذت واقعی تلفن هوشمند اون زمان با اس3 حس می شد … با اینکه اس5 معرفی شده .. و اس5 یکی از بهترین گوشی های تولید شده توسط سامسونگ هستش … وقتی به اس3 نگاه می کنم و بهش فکر می کنم … قلبم به تپش می افته .. با خودم می گم ، گوشی زیبا و پر کاربرد

  3. باید شرکت های که توانستند تکنلوژی رو متحول کردند رو میزاشتند و اپل هم اول چون اپل همیشه پیشتاز استفاده از تکنلوژی های نو بوده مانند خانواده ی ایفون که استفاده از یک تکنلوژی جدید باعث استفاده ی بقیه ی شرکت ها و جا افتادن آن میشد.

  4. یازدهمی هم lg g3 خواهد بود.
    به دلیل صفحه نمایشQHD
    و حاشیه های بسیار باریک و در عین حال،ضد آب بودن
    طراحی بسیار زیبا و …..

    1. s2 بیشتر کپی از ایفون بود
      و همیچنین تولید و فروش s3 خیلی بیشتر از s2 بوده پس حق s3 هست که در این ردیف قرار داشته باشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH