سرمایه‌گذاری 3.6 میلیارد دلاری شرکت‌های اپل و کیا برای تولید خودروی برقی

گزارش جدید یک رسانه خبری کره‌ای با نام DongA ادعا می‌کند که شرکت‌های اپل و کیا در شرف دستیابی به توافقی هستند که بر اساس آن اپل برای تولید خودروی برقی آینده خود مبلغ 3.6 میلیارد دلار (4 تریلیون وون کره) را در کمپانی خودروسازی کیا سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

اپل برای تولید تجهیزات آمریکایی در کشور گرجستان شرکت زیرمجموعه گروه هیوندای موسوم به KIA را هدف گرفته است. اپل امیدوار است تا از طریق این سرمایه‌گذاری تولید خودروهای برقی با برآورد اولیه سالیانه 100 هزار دستگاه را تا سال 2024 آغاز نماید. در ادامه این رقم می‌تواند به 400 هزار دستگاه در سال نیز افزایش پیدا کند.

دست‌اندرکاران صنعتی ادعا می‌کنند که اپل برای ورود به بازار خودرو به سوی انتخاب هیوندای به‌عنوان شریک اصلی گرایش پیدا کرده است؛ چرا که این گروه خودروسازی پلتفرم مخصوص خودروی برقی موسوم به E-GMP را در اختیار دارد. تجهیزات تولید این پلتفرم در ایالات‌متحده مستقر شده‌اند و بر اساس گزارشات قادر به آغاز فرآیند تولید خودرو تا سال 2024 خواهند بود.

ظاهرا شرکت کیا بر پروسه تولید و مونتاژ نظارت خواهد داشت؛ در حالی‌که اپل فرآیندهای مربوط به تولید سخت‌افزار، نرم‌افزار و رابط کاربری سیستم خودران، فناوری‌های باتری، نیمه‌هادی‌ها و قالب طراحی را کنترل خواهد کرد.

کمپانی‌های اپل و هیوندای اکنون مدت‌هاست که با یکدیگر همکاری می‌کنند. در ابتدا هیوندای این موضوع را به‌صورت ضمنی تائید کرد؛ اما بعدها از اظهارات خود عقب‌نشینی نمود. بر اساس گزارشات اخیر اکنون مدیران هیوندای مشغول بررسی این موضوع هستند که آیا می‌خواهند با اپل وارد معامله شوند یا خیر. با این‌حال دست‌اندرکاران داخلی ادعا می‌کنند که هیوندای برای آغاز این همکاری به‌طور کامل آمادگی داشته و این همکاری را به‌عنوان فرصتی برای جلب توجه و رضایت کاربران وفادار اپل در سراسر جهان قلمداد می‌کند.

2 در مورد “سرمایه‌گذاری 3.6 میلیارد دلاری شرکت‌های اپل و کیا برای تولید خودروی برقی”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH