همه آن چیزی که تا به امروز از اسمارت‌فون اکسپریا 5 III سونی می‌دانیم

شرکت سونی علیرغم وضعیت مالی تردید برانگیز واحد تلفن‌همراه خود کماکان به تولید اسمارت‌فون‌های سری اکسپریا ادامه می‌دهد. اما این موضوع در واقع خبر خوشایندی به‌شمار می‌رود؛ چرا که جدیدترین دستگاه‌های اکسپریا حقیقتا قابل تحسین هستند.

عرضه اسمارت‌فون اکسپریا 1 به منزله شروعی جدید و البته بسیار ضروری برای سری اکسپریا بود و اکنون در بررسی‌های انجام شده گوشی‌های اکسپریا به بالاترین سطوح امتیازی نزدیک شده‌اند. اما اینکه آیا هندست‌های فوق متعاقبا فروش مطلوبی را تجربه خواهند کرد یا خیر؛ موضوع دیگری است.

 

با این وجود سونی نه‌تنها از جنگ نمایشگرهای ناچ‌دار جسورانه عبور کرد و به‌سراغ استفاده از نمایشگرهای سینمایی با نسبت ابعاد 21:9 رفت؛ اما کماکان به روند افزودن نرم‌افزارهای حرفه‌ای و برتر به گوشی‌های خود ادامه می‌دهد. کمپانی ژاپنی با عرضه اسمارت‌فون اکسپریا 5 آتش پرچم‌داران جمع‌وجور را به نوعی شعله‌ور کرد. این هندست و مدل جانشین آن با نام اکسپریا 5 II علیرغم قیمت‌گذاری بالاتر خود با استقبال مثبت از جانب جامعه کاربران مواجه شدند.

بی‌تردید اکسپریا 5 II یک هندست فوق‌العاده به‌شمار می‌رفت؛ اما فناوری همواره ماهیتی پویا داشته و مدل جانشین این اسمارت‌فون نیز در آینده‌ای نزدیک روانه بازار خواهد شد. در ادامه به بررسی کلیه جزئیات منتشر شده پیرامون اسمارت‌فون اکسپریا 5 III می‌پردازیم:

  • قیمت‌گذاری

اکسپریا 5 II عمدتا به‌دلیل قیمت‌گذاری بالاتر خود مورد انتقاد قرار گرفت. برچسب قیمتی 950 دلاری برای یک پرچم‌دار جمع‌وجور بیش از اندازه گران به‌نظر می‌رسد؛ خصوصا در موقعیت فعلی که گوشی آی‌فون 12 مینی با قیمت‌گذاری 699 دلار به فروش می‌رسد. متاسفانه عرضه اسمارت‌فون اکسپریا 5 III با قیمت‌گذاری ارزان‌تر نسبت به مدل نسل گذشته امری دور از انتظار به‌نظر می‌رسد. بنابراین چنان‌چه مایل به خریداری این محصول جادویی سونی هستید؛ در این‌صورت بهتر است پس‌انداز کردن را از هم‌اکنون آغاز نمایید.

  • زمان عرضه

شرکت سونی معمولا گوشی‌های جدید اکسپریا 5 خود را در ماه سپتامبر معرفی می‌کند. امسال نیز برای عدم ادامه چنین رویه‌ای هیچ دلیل خاصی وجود ندارد. بر اساس پیش‌بینی‌ها اسمارت‌فون اکسپریا 5 III تقریبا در اواسط ماه سپتامبر سال 2021 به‌طور رسمی معرفی خواهد شد. فروش این هندست نیز از حدود 1 ماه بعد کلید خواهد خورد.

 

  • مشخصات اکسپریا 5 III سونی
  • نمایشگر 6.1 اینچی HDR OLED با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نسبت ابعاد 21:9
  • پردازنده 8 هسته‌ای اسنپ‌دراگون 888
  • 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌داخلی
  • پشتیبانی از شبکه 5G
  • اسکنر اثرانگشت در قسمت جانبی بدنه گوشی
  • باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی
  • گواهی حفاظتی IP65 یا IP68 در برابر نفوذ آب یا گردوغبار

تا موعد معرفی اسمارت‌فون اکسپریا 5 III کماکان زمان زیادی باقیمانده است. بنابراین در حال حاضر پیرامون این هندست و مشخصات آن جزئیات محدودی قابل دسترس است. با این‌حال سونی همواره استفاده از به‌روزترین سخت‌افزارها در اسمارت‌فون‌های جدید خود را مدنظر قرار داده و از هم‌اکنون می‌توان در خصوص مشخصات اکسپریا 5 III به گمانه‌زنی پرداخت. این هندست احتمالا از ابعادی مشابه مدل‌های نسل پیشین یعنی 6.22×2.68×0.31 اینچ برخوردار خواهد بود. از جنبه تراشه نیز مدل‌های اکسپریا 5 از پلتفرم‌هایی مشابه با همتایان خود در سری اکسپریا 1 بهره می‌گیرند. لذا می‌توان حدس زد که اکسپریا 5 III با تراشه اسنپ‌دراگون 888 روانه بازار خواهد شد. در خصوص ظرفیت حافظه نیز انتظار می‌رود که این هندست با همان پیکره‌بندی 8/128 گیگابایتی مدل نسل قبلی در دسترس مشتریان قرار گیرد.

  • طراحی و نمایشگر

بی‌تردید سونی به استفاده از نمایشگری با نسبت ابعاد 21:9 کماکان وفادار خواهد ماند؛ مشخصه‌ای که به‌کارگیری آن در گوشی‌های اکسپریا به یک رویه سنتی تبدیل شده است. بر اساس برخی شایعات اکسپریا 5 III از حفره‌ای جهت استقرار دوربین سلفی در قسمت جلویی دستگاه بهره خواهد برد؛ اما کارشناسان معتقدند که سونی کماکان از همان الگوی طراحی متعادل همه‌جانبه خود موسوم به Omni-balance استفاده خواهد کرد؛ موضوعی که ظاهرا کمپانی ژاپنی به آن افتخار می‌کند.


در بخش نمایشگر نیز سونی احتمالا از پنل 6.1 اینچی HDR OLED با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی 120 هرتزی بهره‌برداری خواهد کرد. این پنل فوق‌العاده کارآمد بوده و اعمال تغییرات چشمگیر در آن ابدا ضروری به‌نظر نمی‌رسد؛ چرا که در مقطع کنونی شرایط رقابتی حاکم بر بازار با محوریت این نرخ نوسازی شکل گرفته است. همچنین اکسپریا 5 III احتمالا از زبان طراحی شیشه و فلز استفاده می‌کند.

  • سیستم دوربین

اکسپریا 5 III همانند مدل‌های نسل گذشته خود احتمالا سیستم دوربین اکسپریا 1 III را به ارث خواهد برد. بر اساس اعلام منابع خبری ژاپنی سونی پیش‌تر یک لنز پریسکوپی را به سیستم دوربین اصلی در قسمت پشتی اکسپریا 1 III اضافه کرد؛ لذا انتظار می‌رود که اکسپریا 5 III نیز مجهز به یک لنز با قابلیت زوم بالا باشد. در حال حاضر فهرست مشخصات سنسورهای دوربین به‌طور دقیق اعلام نشده است؛ اما دوربین زوم جدید احتمالا از قابلیت زوم اپتیکال حداقل 5 برابری برخوردار خواهد بود (اگرچه بهره‌گیری از قابلیت زوم 10 برابری نیز چندان دور از انتظار نخواهد بود). نهایتا در کنار این دوربین احتمالا شاهد استقرار یک حسگر TOF، دوربین اصلی و احتمالا یک لنز فوق‌عریض خواهیم بود.

  • باتری

سونی در خصوص باتری اسمارت‌فون اکسپریا 5 II دست به اقدامی فوق‌العاده زد و ظرفیت باتری را به 4000 میلی‌آمپرساعت افزایش داد. جهت یادآوری جالب است بدانید که ورژن اولیه اکسپریا 5 مجهز به یک باتری 3140 میلی‌آمپرساعتی بود. کمپانی ژاپنی به لطف استفاده از الگوی طراحی نوآورانه مادربرد دوگانه در اکسپریا 5 II موفق به افزایش 25 درصدی ظرفیت باتری نسبت به مدل اولیه اکسپریا 5 شد. در حال حاضر با توجه به عدم تغییر اندازه گوشی افزایش ظرفیت باتری اکسپریا 5 III امری بسیار دشوار به‌نظر می‌رسد. بدین‌ترتیب به احتمال فراوان این هندست از همان باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی موجود در مدل نسل قبلی بهره‌برداری خواهد کرد.

3 در مورد “همه آن چیزی که تا به امروز از اسمارت‌فون اکسپریا 5 III سونی می‌دانیم”

    1. داداش تو برو همون شیاومی اسباب بازی خودتو بگیر با دوربین های الکی ۴۸ و ۶۴ سونی مال هرکسی نیست اگه در جریان باشید در نسل قبلی با اون باتری ۴۰۰۰ تو تست جی اس ام ارنا ۱۰۲ ساعت حالت فایو جی و ۱۱۰ ساعت حالت فورجی گرفت مثل شیاومی ک نیست ک خود سازنده ش نمیدونه کدوم اسمش پرچمداره یا میانرده یا مثل سامسونگ انقدر مدل زده بیرون مثل ایرانخودرو موتورو و اتاق عوض میکنه بعد ۸ سال هنوز سونی زد وانم کار میکنه دوربینشم تا گوشی ۱۰ تومانی هم کیفیتشو ندارن

  1. باتری ۴۰۰۰ صفحه نمایش اچ دی ار
    چجوری روشون میشه گوشی پرچم دارو با این مشخصات تولید میکنن
    ?‍♂️?‍♂️?‍♂️

    1
    1

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH