نخستین ورژن از سیستم‌عامل اندروید 12 گوگل به‌زودی منتشر خواهد شد

شرکت گوگل تصمیم دارد تا جهت انتشار ورژن‌های اولیه سیستم‌عامل جدید اندروید 12 برای توسعه‌دهندگان از برنامه زمانی سال گذشته تبعیت نماید. اکنون مشخص شده که اپلیکیشن Android Beta Feedback نیز طی روز گذشته به‌روزرسانی شده است.

در سال 2019 شرکت گوگل برنامه Android Beta Feedback برای سیستم‌عامل اندروید 10 را منتشر کرد. این اپلیکیشن به کاربران امکان می‌دهد تا بدون نیاز به مراجعه به وبسایت ردیابی باگ‌ها مشکلات و نواقص مشاهده شده توسط خود را گزارش دهند. این اپلیکیشن در صورت نصب نسخه بتای پیش‌نمایشی توسعه‌دهندگان به‌صورت خودکار بر روی دستگاه نمایان خواهد شد. سال گذشته و در جریان تست سیستم‌عامل اندروید 11 نیز کلاینت مشابهی ارائه شده بود.

کاربرانی که اپلیکیشن Android Beta Feedback را بر روی اسمارت‌فون‌های خود ذخیره نموده‌اند؛ روز گذشته به‌روزرسانی جدیدی با شناسه 2.15-betterbug.external_20201211_RC02 را دریافت کردند. منابع خبری گزارش می‌دهند که این رویداد صریحا از انتشار قریب‌الوقوع نسخه پیش‌نمایشی توسعه‌دهندگان اندروید 12 حکایت دارد.

نسخه توسعه‌دهندگان اندروید 11 در ماه فوریه سال گذشته منتشر شد؛ بنابراین ورژن پیش‌نمایشی توسعه‌دهندگان اندروید 12 نیز بایستی طی روزهای آتی منتشر شود. به‌نظر می‌رسد که کمپانی به منظور بهبود فرآیند ارائه بازخورد امکانات جدیدی را به اپلیکیشن Android Beta Feedback اضافه نموده است؛ اما این برنامه هنوز قابل استفاده نیست.

گوگل با انتشار اندروید 12 از مشخصه تم‌های رنگی در سراسر محیط سیستم‌عامل رونمایی خواهد کرد

شرکت گوگل در تدارک انتشار ورژن جدید سیستم‌عامل موبایلی خود موسوم به اندروید 12 است. در عین‌حال علاقه‌مندان مشغول کشف کلیه امکانات جدیدی هستند که با انتشار اندروید 12 احتمالا در دسترس کاربران قرار می‌گیرند. این‌بار وبسایت 9to5Google اطلاعات جدیدی را با سایرین به اشتراک گذاشته است. بر اساس اعلام این منبع خبری کمپانی گوگل بر روی تم‌های رنگی بومی اندروید کار می‌کند. این مشخصه امکان انتخاب یک رنگ اصلی و یک رنگ ثانویه توسط کاربران را فراهم نموده و این رنگ‌های منتخب در طراحی ظاهری کل سیستم منعکس خواهند شد.

عناصر رابط کاربری از جمله هشدارها و قسمت تنظیمات سریع مطابق با تم منتخب کاربر مجددا رنگ‌آمیزی خواهند شد. اپلیکیشن‌های متفرقه نیز از تم‌های رنگی پشتیبانی خواهند کرد. بدین‌ترتیب رابط کاربری اصلی و اینترفیس برنامه هر 2 از قالب رنگی مشابهی استفاده می‌کنند.

این قابلیت نشان‌دهنده پیشرفتی چشمگیر نسبت به سیستم‌عامل‌های اندروید 10 و اندروید 11 است. در این پلتفرم‌ها رابط کاربری سیستم و برنامه‌ها صرفا از قابلیت تغییر وضعیت میان تم‌های تاریک و روشن برخوردار هستند. تولیدکنندگان اسمارت‌فون‌های اندرویدی غالبا تم‌های متفاوتی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند؛ اما در اندروید 12 این قابلیت به شکل فوری و در سطح سیستمی قابل دسترس خواهد بود.

گوگل با انتشار اندروید 12 مجددا از یک مشخصه سودمند بهره‌برداری خواهد کرد

بر اساس اعلام منابع خبری شرکت گوگل در ورژن آینده سیستم‌عامل اندروید مجددا به سراغ استفاده از مشخصه‌ای خواهد رفت که پیش‌تر به شکلی فعالانه تست شده و بایستی همراه با سیستم‌عامل اندروید 11 ارائه می‌شد. توسعه‌دهندگان گوگل از این مشخصه تحت‌عنوان Columbus یاد می‌کنند.

این مشخصه امکان اجرای چند عمل مختلف از طریق 2 نوبت ضربه زدن به قسمت پشتی اسمارت‌فون را فراهم می‌کند. این فرآیند با روشی تقریبا مشابه روشن نمودن نمایشگر گوشی از طریق ضربه زدن روی آن اجرا می‌شود. به‌صورت پیش‌فرض با 2 نوبت ضربه زدن روی پنل پشتی گوشی دستیار صوتی گوگل اسیستنت اجرا خواهد شد؛ اما کاربران قادر به جایگزینی این عمل با تقریبا هرگونه اقدام دیگر نظیر خاموش کردن آلارم، راه‌اندازی دوربین، توقف پخش ویدیو و قطع صدا حین برقراری تماس دریافتی خواهند بود.

بنابراین مشخصه Columbus در اندروید 12 صرفا قادر به اجرای برخی فرامین خاص نظیر فراخوانی دستیار گوگل اسیستنت، تهیه اسکرین‌شات، مکث یا ادامه پخش ویدیو، بازگشایی اعلان‌ها یا منوی اپلیکیشن‌های پس‌زمینه خواهد بود. به منظور جلوگیری از دریافت فشارهای تصادفی و یا تفسیر سایر اقدامات به‌عنوان دابل‌تپ، کاربران ابتدا بایستی نسبت به ثبت این ژست اقدام نمایند. همچنین کاربران با مراجعه به منوی تنظیمات اندروید می‌توانند مشخصه Columbus را به‌طور کامل غیرفعال کنند.

اندروید 12 مجهز به یک حالت اسپلیت اسکرین کاملا جدید خواهد بود

گوگل در تدارک ارائه نوآوری‌های جالب برای سیستم‌عامل اندروید 12 است. بدین‌ترتیب برخی توسعه‌دهندگان در کنار قابلیت‌هایی نظیر تسهیل فرآیند انتقال پسوردهای وای‌فای، حالت شبکه محدود شده و حالت اسرارآمیز هایبرنیشن موفق به کشف مشخصه جدیدی شده‌اند که برای کاربران اسمارت‌فون‌های مجهز به نمایشگرهای بزرگ مایه خرسندی خواهد بود. اکنون پیرامون حالت مولتی تسکینگ اسپلیت اسکرین بازطراحی شده صحبت می‌کنیم.

در این‌حالت کاربران قادر به نمایش 2 اپلیکیشن (و بعضا بیش‌تر) بر روی پنل نمایشگر و استفاده از آن‌ها به‌صورت همزمان هستند. چنین قابلیتی مشخصا در اسمارت‌فون‌های مجهز به نمایشگرهای بزرگ مفید واقع خواهد شد.

کاربران به منظور استفاده همزمان از چند برنامه ابتدا بایستی یکی از آن‌ها را اجرا نموده و سپس با مشاهده منوی اپلیکیشن‌های اخیر و انتخاب دومین برنامه حالت اسپلیت اسکرین را فعال‌سازی نمایند. استفاده از این ایده غالبا چندان آسان نبوده و تولیدکنندگانی نظیر سامسونگ، ال‌جی و مایکروسافت راهکارهای جایگزین خود را ارائه نموده‌اند.

بر اساس اعلام وبسایت 9to5Google غول جستجوگر در تدارک عرضه حالت اسپلیت اسکرین کاملا بازطراحی شده موسوم به App Pairs است. مشخصه App Pairs به کاربران امکان می‌دهد تا هنگام مرور برنامه‌های اخیر با چندین اپلیکیشن مختلف به‌عنوان یک برنامه واحد کار کنند. بنابراین کاربر می‌تواند 2 برنامه‌ای که غالبا همزمان با هم مورد استفاده قرار می‌گیرند را به یکدیگر متصل نماید. بدین‌ترتیب کاربر پس از کار با یک برنامه به آسانی قادر به اجرا یا فراخوانی برنامه دیگر خواهد بود. وبسایت 9to5Google به منظور نمایش نحوه کارکرد این مشخصه تصویری از طراحی احتمالی آن‌را منتشر کرده است (تصویر فوق).

2 در مورد “نخستین ورژن از سیستم‌عامل اندروید 12 گوگل به‌زودی منتشر خواهد شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH