شکایت از اپل، بازهم پای اندروید در میان است

Featured-Image

ظاهرا نام اپل علاوه بر محصولات نوآورانه، با دادگاه پیوند خورده است و در این میان در هر مورد شکایت اپل از دیگران یا شکایت از اپل، بازهم پای اندروید در میان است و این بار نیز یک نرم‌افزار، موجب چالش سنگین میان اپل و اندروید شده است.

ماجرای این شکایت، به نرم‌افزار iMessage بازمی‌گردد. در این نرم‌افزار، کاربران قرار بوده است تا امکان ارتباط میان پلتفرم‌های مختلف موبایل را داشته باشند ولی اپل چندان از این ماجرا راضی نبوده است زیرا برخی از پیام‌های ارسالی  از گوشی‌های اپل به مقصد اندروید، در طول راه ناپدید شده‌اند که ظاهرا علت این امر، شرکت اپل بوده است.

ظاهرا این امر به یک باگ در سیستم‌عامل اندروید بازمی‌گردد که البته بارها توسط کاربران به اپل گزارش‌شده است ولی این شرکت با خونسردی هرچه تمام تصمیم به نادیده گرفتن این گزارش‌ها گرفته است و نتیجه کار نیز به شکایت  از و روبرو شدن با یک پرونده قانونی دیگر منجر شده است.

جالب اینجاست که بیش‌تر قربانیان این مشکل را افرادی تشکیل می‌دهند که از جبهه اپل به سنگر رقیب این شرکت، یعنی اندروید مهاجرت کرده‌اند و سعی در استفاده از اکانت iMessage خود که پیش‌ازاین بر روی آیفون آن‌ها فعال بوده است داشته‌اند. همین امر نیز موجب شده است تا ماجرا بغرنج‌تر از سایر پرونده‌های موجود درباره شرکت اپل باشد.

نرم‌افزار iMessage در سال 2011 و برای نسخه پنجم از سیستم‌عامل iOS عرضه شد و مبانی ویژه‌ای را برای تسریع روند ارسال و دریافت پیام کوتاه داشت. این نرم‌افزار به‌جای استفاده از امکانات مخابراتی سیم‌کارت موجود بر روی دستگاه، به سراغ استفاده از شبکه وایرلس رفته بود و به همین دلیل نیز می‌توانست پیام‌ها را با سرعتی به‌مراتب بالاتر ارسال و دریافت نماید. این نرم‌افزار در سال 2014 به اوج محبوبیت دست‌یافته است و آمار نشان می‌دهد که این نرم‌افزار بر روی 80 درصد از تلفن‌های همراه هوشمند موجود در سراسر کره خاکی نصب‌شده است.

شرکت اپل هنوز درباره این شکایت و پرونده مربوطه عکس‌العملی نشان نداده است و حتی تلاش رسانه‌های مشغول در موارد مرتبط با فناوری اطلاعات، برای نظر این شرکت درباره این پرونده نیز به نتیجه نرسیده است و شرکت اپل از هرگونه نظر دادن دراین‌باره خودداری نموده است.

اپل به‌تازگی از چند پرونده خود خلاصی یافته بود ولی هنوز نفس راحتی از این خلاصی نکشیده بود که بار دیگر با یک پرونده دیگر روبرو شد. شرکت اپل این بار با مخاطبین دیگری روبرو است، مخاطبینی که زمانی مخاطب اپل بوده‌اند و هم‌اکنون دیگر دوستدار این شرکت نیستند و همین امر نیز موجب شده است تا ماجرا پیچیده‌تر از انتظار باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH