وان‌پلاس 9 پرو 5G از سنسورهای دوربین ساخت شرکت Hasselblad استفاده خواهد کرد

حدودا 2 ماه پس از انتشار تصاویر اولیه اختصاصی از ورژن معمولی اسمارت‌فون وان‌پلاس 9 اکنون یک فعال یوتیوبی با شناسه Dave2D تصاویر زنده از نمونه اولیه اسمارت‌فون وان‌پلاس 9 پرو را منتشر نموده است.

وان‌پلاس 9 پرو مجهز به دوربین‌هایی با برند Hasselblad خواهد بود

پیرو اطلاعات لو رفته پیشین وان‌پلاس 9 پرو از طراحی به‌روزرسانی شده ماژول دوربین بهره خواهد برد. این ماژول شامل یک سنسور اصلی، یک لنز فوق‌عریض و 2 دوربین دیگر است. به‌نظر می‌رسد که یکی از این دوربین‌ها از نوع تله‌فوتو بوده و از زوم اپتیکال 3.3 برابری پشتیبانی خواهد کرد. اگرچه این رقم تا حدودی عجیب به‌نظر می‌رسد؛ اما چنین موضوعی احتمالا از به‌کارگیری نرم‌افزارهای اولیه ناشی شده و در محصول نهایی احتمالا از لنزی با قابلیت بزرگنمایی 3 برابری استفاده خواهد شد.

ماهیت دوربین چهارم تا حدودی اسرارآمیزتر است. این دوربین احتمالا دارای یک حسگر تشخیص عمق، لنز ماکرو یا فیلتر رنگی خواهد بود. مازژول دوربین با وجود یک فلاش LED و المان دیگری که ظاهرا متعلق به سیستم فوکوس خودکار لیزری است؛ تکمیل خواهد شد. با این‌حال برند ماژول دوربین در وان‌پلاس 9 پرو 5G احتمالا جالب‌ترین مشخصه دوربین این هندست به‌شمار می‌رود.

در گذشته شرکت‌های نوکیا و سونی برای دوربین‌های اسمارت‌فونی خود با شرکت زایس (ZEISS) همکاری داشتند و هواوی نیز اکنون مدت‌هاست که از سنسورهای دوربین طراحی شده توسط شرکت لایکا استفاده می‌کند. به‌نظر می‌رسد که وان‌پلاس با همکاری کمپانی Hasselblad مشغول توسعه دوربین‌های اسمارت‌فونی نسل آینده خود است. 

خبر این همکاری توسط 2 شخص خبرچین با اسامی مکس جامبور و مکس وینباخ موردتائید قرار گرفته است. هر 2 شخص مذکور نسبت به چنین تحولی ابراز خرسندی نموده‌اند؛ اما بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که پیشرفت‌های اعمال شده در کیفیت خروجی دوربین تا چه اندازه چشمگیر بوده و آیا عملکرد دوربین‌های وان‌پلاس را در سطحی همتراز با سامسونگ یا سایر تولیدکنندگان قرار خواهد داد یا خیر.

وان‌پلاس نیز پیش‌تر تائید کرد که این شرکت چینی در زمینه عکاسی موبایلی سرمایه‌گذاری هنگفتی انجام داده است؛ اما دستاوردهای ناشی از همکاری با شرکت‌های زایس و لایکا در گذشته بسیار ناچیز بوده است.

وان‌پلاس 9 پرو 5G مجهز به یک نمایشگر 120 هرتزی با لبه‌های خمیده و حفره‌ای کروی‌شکل خواهد بود

با بررسی مدل اولیه وان‌پلاس 9 پرو 5G به وجود نمایشگری با لبه‌های خمیده و ظاهری متعارف پی خواهیم برد. این نمایشگر دارای حواشی باریک، چانه تحتانی ضخیم‌تر و حفره‌ای کروی‌شکل در گوشه فوقانی سمت چپ جهت استقرار دوربین سلفی است.

با توجه به تصاویر لو رفته نمایشگر این هندست از رزولوشن +QHD پشتیبانی نموده و به‌صورت استاندارد با نرخ نوسازی 120 هرتزی فعالیت می‌کند. با این‌حال کاربرانی که مایل به افزایش مدت شارژدهی باتری هندست خود به حداکثر میزان ممکن هستند نیز به یک گزینه پایه با نرخ نوسازی 60 هرتزی دسترسی خواهند داشت.

اطلاعات پیش‌تر لو رفته پیرامون شارژدهی باتری تائید می‌کنند که پرچم‌دار آینده وان‌پلاس از فناوری شارژ بی‌سیم 45 واتی و شارژ سیمی 65 واتی پشتیبانی خواهد کرد. متاسفانه در خصوص ظرفیت باتری هندست هیچ‌گونه جزئیاتی منتشر نشده است.

از جنبه مشخصات داخلی نیز اطلاعات برنامه Settings در نمونه اولیه وان‌پلاس 9 پرو نشان می‌دهد که این دستگاه مجهز به 256 گیگابایت حافظه‌داخلی همراه با 11 گیگابایت حافظه رم است. البته این رقم توسط نسخه ماقبل نهایی نرم‌افزار اعلام شده است و ظرفیت واقعی رم برابر با 12 گیگابایت خواهد بود. از جنبه تراشه نیز وان‌پلاس تائید کرده که به‌زودی یک هندست مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 888 را روانه بازار خواهد کرد. اکنون تقریبا با اطمینان می‌توان اعلام کرد که این دستگاه همان وان‌پلاس 9 پرو است.

تصویر وان‌پلاس 9 (سمت چپ) و وان‌پلاس 9 پرو (سمت راست)

تمامی این سخت‌افزارها داخل یک قاب به‌روزرسانی شده قرار گرفته و کمپانی کماکان از دکمه کشویی Alert Slider نیز بهره خواهد برد. اکنون این دکمه باریک‌تر از حد معمول به‌نظر می‌رسد. پرچم‌دار سال 2021 کمپانی دقیقا همانند وان‌پلاس 9 پرو دارای گواهی حفاظتی IP68 در برابر آبخوردگی و گردوغبار برخوردار خواهد بود.

قیمت‌گذاری و زمان عرضه وان‌پلاس 9 پرو

بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده هندست ممتاز وان‌پلاس 9 پرو طی ماه آینده معرفی خواهد شد. توان پردازشی ورژن استاندارد وان‌پلاس 9 نیز از طریق تراشه اسنپ‌دراگون 888 کوالکام تامین خواهد شد. همچنین پرچم‌دار مقرون‌به‌صرفه وان‌پلاس 9E نیز احتمالا از تراشه جدید اسنپ‌دراگون 870 بهره‌برداری خواهد کرد. فروش این هندست احتمالا مدت کوتاهی پس از برگزاری رویداد معرفی آن در اروپا آغاز خواهد شد. عرضه این هندست در ایالات‌متحده نیز احتمالا بر اساس جدول زمانی مشابهی اجرا می‌شود. این محصول احتمالا به هر 2 صورت آنلاک و تحت قرارداد با اپراتور T-Mobile در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. هنوز مشخص نیست که آیا ‌وان‌پلاس و ورایزن نیز همکاری‌های خود را گسترش خواهند داد یا خیر.

در خصوص قیمت‌گذاری این هندست جزئیات محدودی منتشر شده است؛ اما عرضه این هندست با قیمت‌گذاری پایه 899 دلاری سناریویی محتمل به‌نظر می‌رسد.

9

2 در مورد “وان‌پلاس 9 پرو 5G از سنسورهای دوربین ساخت شرکت Hasselblad استفاده خواهد کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH