سامسونگ به‌زودی از نخستین شارژر 65 واتی خود رونمایی خواهد کرد

شارژر 65 واتی آینده سامسونگ طی ماه گذشته گواهینامه سازمان نظارتی کشور کره را دریافت کرد. این موضوع شایعات مطرح شده پیرامون توسعه یک شارژر 65 واتی توسط غول کره‌ای و عرضه قریب‌الوقوع آن به بازار را موردتائید قرار داد.

امروز نیز شارژر جدید سامسونگ در وبسایت صدور گواهینامه TUV SUD رویت شد؛ اگرچه وبسایت مذکور به هیچ‌گونه اطلاعات جدیدی پیرامون این شارژر اشاره نمی‌کند. با این‌ وجود بر اساس فهرست اطلاعات مندرج در وبسایت گوشی‌های گلکسی آینده از فناوری شارژ 65 واتی پشتیبانی خواهند کرد.

 

این شارژر دارای شماره مدل EP-TA865 بوده و از حداکثر ولتاژ 20 ولت یا شدت جریان 3.25 آمپر پشتیبانی می‌کند. این ارقام بیانگر تفسیری دیگر از توان 65 واتی شارژر جدید هستند. با این وجود کاربران اسمارت‌فون‌های سری گلکسی S21 قادر به استفاده از شارژر 65 واتی آینده نیستند؛ زیرا حداکثر سرعت شارژ قابل پشتیبانی در مدل‌های گلکسی S21 و گلکسی S21 پلاس برابر با 25 وات و در گلکسی S21 اولترا نیز معادل 45 وات است. در واقع هیچ‌کدام از اسمارت‌فون‌های گلکسی قادر به استفاده از این شارژر نیستند؛ زیرا سامسونگ برای نخستین بار روی این فناوری کار می‌کند.

فناوری شارژ 65 واتی بدان معناست که شارژ کامل یک باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی تقریبا 39 دقیقه زمان خواهد برد. چنین سرعتی اگرچه خیره‌کننده به‌نظر می‌رسد؛ اما پیش‌تر در اسمارت‌فون‌های وان‌پلاس 8T، اوپو فایند ایکس 2 پرو و Reno Ace نیز مشاهده شده است. با این‌حال هنوز مشخص نیست که کدام گوشی سامسونگی ابتدا از فناوری شارژ 65 واتی بهره‌مند خواهد شد. در عین‌حال کاربران برای شارژ باتری کلیه اسمارت‌فون‌های پشتیبانی‌کننده از فناوری مذکور می‌توانند از شارژر 65 واتی جدید سامسونگ استفاده کنند.

به‌دنبال اقدام اپل کمپانی کره‌ای نیز تصمیم به حذف آداپتور شارژر از بسته‌بندی اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار سری گلکسی S21 خود گرفت. تغییر این رویکرد در آینده امری دور از انتظار به‌نظر می‌رسد. این موضوع نویدبخش تخصیص منابع سرمایه‌گذاری بیش‌تر برای ایجاد فناوری‌های شارژ نوآورانه خواهد بود.

در حال حاضر پیرامون قیمت‌گذاری شارژر 65 واتی آینده سامسونگ هیچ‌گونه جزئیاتی در دست نیست؛ اما با توجه به قیمت‌گذاری 50 دلاری شارژر 45 واتی گلکسی S21 اولترا می‌توان حدس زد که شارژر جدید کمی گران‌تر قیمت‌گذاری خواهد شد.

2 در مورد “سامسونگ به‌زودی از نخستین شارژر 65 واتی خود رونمایی خواهد کرد”

  1. اگه شارژر خیلی قوی باشه واسه گوشیایی مدل پایین نمیشه استفاده کرد؟؟؟
    باتریشونو خراب میکنه؟؟

  2. یعنی چی ؟ شارژری تولید میکنه که به گوشیای خودش نمیخوره؟
    ۱?‍♂️?‍♂️?‍♂️
    خل شدن ایا؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH