همکاری TSMC با اپل جهت تولید پنل‌های اولد برای دستگاه‌های واقعیت‌افزوده و واقعیت‌مجازی

گزارش اخیرا منتشر شده توسط وبسایت Nikkei Asia نشان می‌دهد که کمپانی‌های اپل و TSMC بر روی نمایشگرهای اولد پیشرفته‌ای کار می‌کنند که بر اساس شایعات برای دستگاه‌های واقعیت‌افزوده و واقعیت‌مجازی به‌کار گرفته می‌شوند. این سخت‌افزار هم‌اکنون مراحل تست در دفتر اپل واقع در پارک علمی لانگتن را پشت سر می‌گذارد. این مرکز در نزدیکی کارخانه تست TSMC در منطقه قرار دارد.

در این گزارش به چندین موضوع مهم اشاره شده است. اولین و مهم‌ترین نکته اینکه پنل‌های اولد با استفاده از تجهیزات فعلی ساخت تراشه کمپانی TSMC تولید خواهند شد و اجرای این فرآیند مستلزم سرمایه‌گذاری چشمگیر در زمینه تحقیق و توسعه نخواهد بود. ثانیا به منظور ارتقاء بهره‌وری و صرفه‌جویی در فضای داخلی، نمایشگرهای اولد مستقیما روی تراشه ادغام خواهند شد.

نهایتا بر اساس گزارشات منتشر شده شرکت اپل تعدادی از استعدادهای برتر شاغل در کمپانی تولیدکننده نمایشگر موسوم به AU Optronics را به خدمت گرفته و در زمینه ساخت نمایشگرهای 1 اینچی یاد شده با آن‌ها همکاری می‌کند. همچنین منبع خبری فوق از برنامه‌های اپل جهت توسعه نمایشگرهای میکرو LED برای اپل واچ‌ها، آی‌پدها و مک‌بوک‌های آینده با همکاری کمپانی Epistar پرده برداشته است.

1 در مورد “همکاری TSMC با اپل جهت تولید پنل‌های اولد برای دستگاه‌های واقعیت‌افزوده و واقعیت‌مجازی”

  1. سیاسیت اپل همیشه بر اساس محافظه کاری و عدم همکاری بوده
    اینکه با یه شرکت دیگه بخواد محصول مشترک بسازه عجیبه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH