پایان دادگاه اپل و موتورولا، بالاخره مجادله تمام شد

1-motogoogaplle

شرکت‌های اپل و گوگل که درگیری بسیار شدیدی بر سر یک ماجرای حقوقی داشتند، سرانجام توانستند به توافقاتی دست یابند و با پایان دادگاه اپل و موتورولا، بالاخره مجادله تمام شد.

نام هر دو شرکت در میان بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تلفن همراه هوشمند در جهان به چشم می‌خورد و هر دو گروه نیز در نوع و سطح خود، نوآوری‌های بسیار و متعددی را عرضه نموده‌اند ولی این درگیری به‌تدریج در حال آسیب رساندن به هردو شرکت بود. اپل با دادگاه‌های متعدد، تقریبا در جبهه مبارزه با تمامی شرکت‌های تولیدکننده موبایل قرارگرفته است و از سوی دیگر موتورولا، یک نام نوپا رد عرصه تلفن‌های همراه هوشمند است که در طول سال گذشته پیشرفت بسیار چشم‌گیری را تجربه کرده است.

دو شرکت در پایان این دادگاه خسته‌کننده تصمیم گرفتند تا از پرونده کناره‌گیری کنند و تمامی ادعاهای مطرح‌شده درباره استفاده از اختراعات را از دادگاه باز پس گرفتند و همین امر نیز آرامش را به ساحل هر دو کمپانی بازگردانده است، البته شرکت اپل تنها با خاتمه یکی از دادگاه‌های متعدد خود روبرو بوده است ولی موتورولا تقریبا از این زمینه خلاصی کامل یافته است.

جالب اینجاست که بدانید این دادگاه نیز در حقیقت امر، مابین دو شرکت گوگل و اپل در جریان بوده است، شرکت موتورولا به‌عنوان یکی از شرکت‌های زیرگروه گوگل، تقریبا عملکرد مستقلی را از خود ارائه می‌دهد ولی بازهم حقوق اصلی این شرکت متعلق به شرکت مادر، یعنی همان گوگل است.

در بیانیه مشترک اپل و گوگل، درباره این پرونده و باز پس گرفتن شکایات دو طرف، این‌چنین نوشته شده است: «علاوه بر بازپس‌گیری شکایات مربوط به این پرونده، اپل و گوگل تصمیم بر این گرفتند که در برخی از موارد فنی، با یکدیگر همکاری داشته باشند و در برخی از موارد شکل‌گیری اختراعات شاهد همکاری دو شرکت با یکدیگر خواهیم بود.»

جالب اینجاست که در پرونده بین سامسونگ و اپل، شرکت سامسونگ در اقدامی عجیب و غیرقابل‌پیش‌بینی، توپ را به زمین گوگل انداخته است و معتقد است که شرکت گوگل با تولید سیستم‌عامل اندروید موجب شده است تا اپل احساس کند که اختراعات این شرکت کپی شده‌اند و این نوع شباهت‌ها، تنها به سیستم‌عامل و ساختار آن بازمی‌گردد.

دادگاه موتورولا و اپل از سال 2010 و با شکایت موتورولا از اپل آغاز شد و تا به امروز ادامه داشته است، این موضوع موجب شده بود تا اپل نیز پرونده‌ای برعلیه موتورولا تنظیم کند و در سال 2011 از این شرکت بابت استفاده از اختراعات اپل شکایت کند. در این میان پس از چهار سال مجادله، سرانجام مسئولان دو شرکت تن به صلح دادند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH