اینترنت رایگان برای دانشجویان

بسته اینترنت 60 گیگابایتی به جای سامانه آموزشی رایگان برای دانشجویان

از زمان شیوع ویروس کرونا، زیرساخت‌ها و تامین هزینه‌ها برای مبحث آموزش مجازی به یکی از چالش‌های اصلی وزارت ارتباطات تبدیل شد، عرضه اپلیکیشن شاد با مصرف اینترنت رایگان، اولین اقدامی بود که با همکاری وزارت ارتباطات و آموزش و پرورش شکل گرفت و بسیاری از کلاس‌های درسی در این اپلیکیشن برگزار شد، در ادامه یک بسته 100 گیگابایتی به مصرف کنندگان اینترنت خانگی تعلق گرفت تا در اسفند و ایام عید بتوانند جهت آموزش مجازی یا استفاده‌های عمومی و تفریحی از آن استفاده کنند.

با آغاز سال تحصیلی جدید در مهر سال جاری، وزارت ارتباطات اعلام کرد که سامانه‌های آموزش مجازی دانشگاه‌ها برای دانشجویان رایگان می‌شود، به این ترتیب دانشگاه‌ها با ثبت نام در سایت مربوطه می‌توانستند جهت رایگان سازی سامانه آموزشی خود اقدام کنند تا دانشجویان بتوانند به طور رایگان در کلاس‌های درسی شرکت کرده و هزینه اینترنت پرداخت نکنند.

اما این روش مشکلات زیادی به همراه داشت، بسیاری از دانشگاه‌ها با استفاده از اپلیکیشن‌های ارتباطی کلاس‌های خود را برگزار می‌کردند و سامانه‌ای جامع برای آموزش مجازی نداشتند، از طرفی بسیاری از سامانه‌های آموزشی دانشگاه‌ها طبق وعده وزارت ارتباطات رایگان نشد و دانشجویان نسبت به کم‌کاری دانشگاه‌ها و وزارت ارتباطات در این موضوع اعتراض داشتند.

با پایان یافتن اولین نیم سال تحصیلی 99-00، وزارت ارتباطات برای جلوگیری از مشکلات گذشته راهکار جدیدی را در پیش گرفته است، طبق اعلام آذری جهرمی، با مشورت‌هایی که با وزارت علوم صورت گرفته، تصمیم بر آن شد که به جای رایگان کردن سامانه‌های آموزشی، به هر دانشجو یک بسته اینترنت 60 گیگابایتی رایگان جهت حضور در کلاس‌های آموزشی اهدا شود. این بسته بر روی اینترنت همراه و اینترنت خانگی (ADSL) قابل فعال شدن است، به این جهت دانشجویان و طلاب باید به سایت ictgifts.ir مراجعه کرده و نسبت به ثبت نام جهت دریافت بسته اینترنت 60 گیگابایت اقدام کنند، ضمنا مهلت ثبت نام در این سامانه دو هفته است و امکان تمدید نیز وجود ندارد.

11 در مورد “بسته اینترنت 60 گیگابایتی به جای سامانه آموزشی رایگان برای دانشجویان”

  1. سلام من پیام نور یکی از شهر های کوچک خراسان رضوی هستم ولی بعد از مراحل ثبت گفت چنین دانشجویی ثبت نیست ؟ثبت اعتراض بود بعضی چزارو نفهمیدم مثلا پیام نور که هستیم باید میزدم وزارت علوم؟ یا اینکه گفته بود اخرین سال ورود به این مقطع ؟منظورش اینه که وارد مثلا کارشناسی شدیم؟ لطفا یکی همین قسمت پاسخ راهنمایی کنه به 2020 زنگ زدم که میگه واسه تلفن همراه است

  2. یعنی واقعا فکری به حال دانشجو های مهاجر نکردن که کد ملی ندارن؟
    اون بنده خدا ها مگه آدم نیستن؟

    1
    1
  3. خبر مربوط به 26 بهمن 99 هست. قسمت معلم کار نمی کنه قسمت اساتید هم اعلام میکنه “پایان مهلت ثبت نام”
    بخش آخر هم که نوشته “دانشجویان و طلاب” … دانش آموزها هیچی !!!!؟ کد ملی دانش آموز رو هم که که میزنیم میگه : این کد ملی دانشجو نیست ………………..

    1
    1
  4. حالا بعضی از این سامانه ها هم به عنوان ترافیک خارجی حساب میشه چه برسه به داخلی ، بعد رایگان شه ؟! یکم فرا تر از انتظاره
    ولی بازم مرسی که به فکرمون هستن 3<

  5. چرا کلا رایگانش نکردن یا یه سامانه میزدن که توی اون سامانه نت مصرف نشه
    60 گیگ دو ماهه تمومه

    1
    2
  6. الان منی که نه نت adsl دارم نه خطی که بنامم باشه ودارم از گوشی دیگران استفاده میکنم تکلیفم چیه؟ فقط میخوان ماهارو ساکت کنن

    1
    5

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH