نزدیک ترین کویر به اصفهان

سفر به کویر یکی از جذاب‌ترین سفرهایی است که می‌توانید تجربه کنید. سفری همراه با تجربه‌های جدید که مسافران را در موقعیتی ویژه قرار می‌دهد. برای سفر کویری باید از قبل آمادگی داشته باشید. این مطلب به شما کمک می‌کند، با کویرهای اطراف اصفهان آشنا شوید و خودتان را برای سفری جذاب، در دل کویرهای مرکزی ایران آماده کنید. اگر می‌خواهید قبل از سفر به کویر سری به اصفهان بزنید، یک وعده خودتان را به غذاهای اصفهان مهمان کنید. از بین غذاهای اصفهانی، بریانی و خورش ماست گزینه‌های فوق‌العاده‌ای هستند که بهتر است در سفر به اصفهان تجربه کنید.

کویر ورزنه؛ بازدید از روستای تاریخی و تالاب گاوخونی

کویر ورزنه یکی از نزدیک‌ترین کویرها به شهر اصفهان به‌شمار می‌رود. ورزنه روستایی ا‌ست که بین دو استان اصفهان و یزد قرار گرفته و به لحاظ موقعیت جغرافیایی نزدیک به تالاب گاوخونی است. اگر از سمت اصفهان به سمت ورزنه حرکت کنید، 100 کیلومتر و اگر از سمت یزد راهی ورزنه شوید، 150 کیلومتر فاصله دارید. نکته جالب درمورد کویر ورزنه این است که اگر قصد تفریحات هیجان‌انگیز داشته باشید، این محیط مناسب‌ترین انتخاب برای شما است.

زیپ‌لاین، سافاری، شترسواری، رستوران، موتورهای چهار چرخ یک نفره و دو نفره، محیط مناسب برای کمپینگ و پاراگلایدر از جمله امکاناتی است که در این کویر برای مسافران مهیا کرده‌اند. فصل مناسب برای سفر به کویر، فصول سرد مانند پاییز و زمستان هستند. بنابراین اگر برای سفر به کویر ورزنه آماده می‌شوید، این موضوع را در نظر داشته باشید که باید لباس گرم و چادر مناسب برای شب‌های کویر همراه خود ببرید. اگر دنبال منطقه کویری اطراف اصفهان هستید، به‌غیر از کویر ورزنه یک انتخاب دیگر هم پیش‌روی شما است؛ کویر مصر شنیدن اسم آن هر مسافری را به اصفهان می‌کشاند.

کویر مصر؛ شگفت‌انگیز و رویایی

مصر یک کویر شگفت‌انگیز در استان اصفهان و در 45 کیلومتری شهر جندق است. این روستا حدودا 120 نفر جمعیت دارد و هنوز هم یکی از بکرترین مناطق ایران است. رمل‌های زیبای کویر مصر هر بیننده‌ای را به خودش جذب می‌کند. قدم زدن روی شن‌های روان این کویر تجربه‌ای است که هیچ‌گاه فراموش نمی‌کنید. اگر قصد دارید از شهرهای دیگر به کویر مصر سفر کنید، ابتدا باید به اصفهان بروید. اگر فاصله شما با اصفهان زیاد است، می‌توانید از طریق پرواز خودتان را به فرودگاه اصفهان برسانید و بعد از آن راهی جندق و کویر مصر شوید. دسترسی به کویر مصر با خودروی شخصی هم امکان‌پذیر است. اگر به سفرهای گروهی و همراه با تور هم علاقه دارید، تور کویر مصر را در سایت‌های معتبر جستجو کنید.

برای اقامت در کویر، هیجان‌انگیزترین روش کمپینگ است. اگر قصد دارید در محیط هتل یا مسافرخانه اقامت داشته باشید، نزدیکی کویر مصر چند هتل و اقامتگاه بوم‌گردی مناسب قرار دارد که می‌توانید قبل از سفر به‌صورت اینترنتی مکان اقامت‌تان را رزرو کنید.

شترسواری، موتورهای چهارچرخ و خودروهای آفرود از جمله تفریحات هیجان‌انگیز کویر مصر هستند. با اجاره خودروهای آفرود می‌توانید رانندگی در تپه‌ها و رمل‌های کویر مصر را تجربه کنید.

شب‌های کویری

از مهم‌ترین جاذبه‌های مناطق کویری به‌ویژه کویر مصر یا ورزنه، آسمان زیبای آن‌ها است. به خاطر فضای بکر کویر و تاریکی محض آن، هنگام غروب و شب با آسمانی پر از ستاره مواجه می‌شوید. این آسمان شگفت‌انگیز تصویر بی‌پایانی را به شما نشان می‌دهد. شب‌های کویر به لحاظ دما کاملا با وضعیت روز متفاوت هستند؛ به همین خاطر حتما لباس گرم و امکانات گرمایشی همراه داشته باشید.

نکات مهم در سفر به کویر

سفر به کویر، یک تجربه شگفت‌انگیز برای هر مسافری است؛ اما باید قبل از سفر با نکات مهمی آشنا شوید. سعی کنید در ساعات گرم روز در کویر پیاده‌روی نکنید. آب زیاد بنوشید و از مواد غذایی و نوشیدنی‌هایی استفاده کنید که الکترولیت‌های بدنتان را تامین کند. گرمازدگی از شایع‌ترین اختلال‌هایی است که امکان دارد در طول سفر به کویر برای مسافران پیش بیاید. پس قبل از سفر با علائم گرمازدگی آشنا شوید تا به محض بروز یکی از آن‌ها، بدنتان را در شرایط مناسب‌تری قرار دهید. در سفر کویری بهتر است با گروه همراه شوید و تا جایی که ممکن است از منطقه کمپینگ فاصله نگیرید.

هدلامپ و کفش مناسب همراه داشته باشید و کوله‌پشتی‌تان را با هوشیاری کامل ببندید تا وسایل کافی به سفر ببرید. اگر سفر هوایی دارید و قرار است از فرودگاه اصفهان به سمت کویر بروید، ساعت پرواز را طوری تنظیم کنید که در روز و روشنایی هوا به کویر برسید.

ایران کشوری چهار فصل با جاذبه‌های گردشگری فراوان است و کویرهای مرکزی آن از جمله جاذبه‌هایی هستند که طرفداران زیادی دارند. اگر زمان کافی برای مسافرت به کویر مرکزی ایران دارید، در طول این سفر، بازدید از شهر زیبای اصفهان و چشیدن غذاهای اصفهان را هم در برنامه خود داشته باشید. اصفهان شهری تاریخی همراه با جاذبه‌های گردشگری، طبیعی و شگفت‌انگیز است که سالانه گردشگران بسیاری برای بازدید به آن سفر می‌کنند.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

3 در مورد “نزدیک ترین کویر به اصفهان”

  1. هزینه رفتن به کوه یا جنگل و دریا خیلی کمتر از کویره
    کویر رو ننمیشه بدون تجهیزات رفت
    عقرب و مار هم داره که ب شدت سمی و خطرناکن

  2. کویر رو بدون گروه برید قطعا گم میشید
    خیلی خطرناکه اما با گروه جذابتتش از جنگل و دریا بیشتره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH