سامسونگ امکانات سری گلکسی S21 را برای پرچم‌داران سال 2020 خود نیز عرضه می‌کند

ماه گذشته شرکت سامسونگ از اسمارت‌فون‌های سری گلکسی S21 و رابط کاربری One UI 3.1 همراه با مجموعه‌ای از امکانات و پیشرفت‌های نرم‌افزاری نصب شده به‌صورت پیش‌فرض رونمایی کرد. اکنون برند کره‌ای برنامه‌های خود برای به‌روزرسانی دستگاه‌های قدیمی‌تر را منتشر نموده است.

به‌روزرسانی One UI 3.1 برای کدام‌یک از گوشی‌های گلکسی و چه زمانی منتشر خواهد شد؟

به‌روزرسانی One UI 3.1 سامسونگ به‌طور رسمی برای سری گلکسی نوت 20 و تمامی مدل‌های سری گلکسی S20 شامل دستگاه‌های اولیه و مدل جدیدتر گلکسی S20 FE منتشر خواهد شد. کاربران اسمارت‌فون‌های تاشو سامسونگ نیز از چنین فرصتی بهره‌مند خواهند شد. برند کره‌ای وعده داده تا به‌روزرسانی One UI 3.1 را در دسترس کلیه کاربران هندست‌های فوق ممتاز گلکسی فولد و گلکسی زد فولد 2 قرار دهد.

این وعده در خصوص اسمارت‌فون‌های سری زد فلیپ شامل گلکسی زد فلیپ و گلکسی زد فلیپ 5G نیز مطرح شده است. البته کاربران اسمارت‌فون‌های قدیمی‌تر سامسونگ نیز لازم نیست نگران باشند؛ چرا که رابط کاربری One UI 3.1 برای دستگاه‌های گلکسی S10، گلکسی نوت 10، گلکسی A71 و گلکسی A51 نیز منتشر خواهد شد. سایر هندست‌های دریافت‌کننده نرم‌افزار جدید شامل گلکسی A90، گلکسی A80، گلکسی A70 و گلکسی A50 هستند.

به‌روزرسانی One UI 3.1 سامسونگ از امروز قابل دسترس خواهد بود. با این‌حال زمان دسترسی کاربران بسته به منطقه جغرافیایی و شرکت مخابراتی طرف قراداد آن‌ها احتمالا تا حدودی متفاوت خواهد بود.

به‌روزرسانی One UI 3.1 با امکانات و اصلاحات جدید عرضه خواهد شد

  • سپر آرامش چشم (Eye Comfort Shield)

به‌طور خلاصه مشخصه سپر آرامش چشم در واقع یک فیلتر نور آبی فانتزی است. با فعال‌سازی این مشخصه میزان نور آبی نمایشگر بسته به زمان روز و نوع محتوای در حال نمایش به‌طور خودکار تنظیم خواهد شد. همچنین سامسونگ به منظور کاهش احساس خستگی چشم زمان استراحت کاربر را نیز مدنظر قرار می‌دهد.

  • مشخصه‌های Single Take و Object Eraser

مشخصه Single Take اکنون مدت‌هاست که در دستگاه‌های گلکسی قابل دسترس بوده و ورژن ارتقایافته آن نیز همراه با رابط کاربری One UI 3.1 ارائه می‌شود. جهت اطلاع افراد ناآگاه بایستی خاطرنشان کرد که قابلیت Single Take به کاربران امکان می‌دهد تا با یک ضربه نسبت به ثبت چندین تصویر یا ضبط یک ویدیوی حداکثر 15 ثانیه‌ای اقدام نمایند. در رابط کاربری One UI 3.1 این مشخصه با قابلیت جدیدی موسوم به Object Eraser همراه شده است.  این ابزار مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی عمل کرده و همان‌طور که نام آن نیز نشان می‌دهد؛ امکان حذف مناطق ناخواسته عکس از طریق نمونه‌برداری ضربه‌ای روی بخش موردنظر را فراهم می‌کند.

  • فوکوس خودکار لمسی (Touch AutoFocus) و کنترلر نورپردازی خودکار (Autoexposure Controller)

این مشخصه از زمان انتشار نخستین به‌روزرسانی One UI 3.0 قابل دسترس بوده و رابط کاربری One UI 3.1 نیز شامل ورژن به‌روزرسانی شده آن است. به گفنه سامسونگ این مشخصه فرآیند تنظیم فوکوس را تسهیل می‌کند. برند کره‌ای با ایجاد امکان حرکت پیمایشی روی هر نقطه از نمایشگر فرآیند ویرایش میزان روشنایی تصاویر پیش از ثبت آن‌ها را تا حدود زیادی تسهیل نموده است.

  • ضبط صدا با استفاده از چند میکروفون

سامسونگ این مشخصه را صرفا روی اسمارت‌فون‌های سری گلکسی S20، گلکسی نوت 20، گلکسی زد فولد 2 و گلکسی زد فلیپ 5G فعال می‌کند. بنابراین چنان‌چه صاحب یکی از دستگاه‌های فوق نیستید؛ در این‌صورت بایستی از مشخصه مذکور صرفنظر نمایید.

ضبط صدا با استفاده از چند میکروفون بدان معناست که کاربران هنگام استفاده از حالت Pro Video Mode قادر به ضبط همزمان صدا از طریق گوشی خود و ایربادهای بی‌سیم خواهند بود.

  • حذف متادیتا

سامسونگ با ارائه گزینه حذف متادیتا از تصاویر پیش از ارسال آن‌ها کماکان به تلاش‌های خود در راستای بهبود سیاست‌های حفظ حریم خصوصی در دستگاه‌های گلکسی ادامه می‌دهد. همچنین مشخصه Private Share امکان کنترل افراد مشاهده‌کننده محتوا و تعیین مدت زمان این‌کار را فراهم می‌کند.

  • حالت تغییر وضعیت خودکار برای گلکسی بادز

سامسونگ در راستای عرضه امکانات بیش‌تر برای کاربران دستگاه‌های گلکسی بادز پرو، گلکسی بادز لایو و گلکسی بادز پلاس با انتشار به‌روزرسانی One UI 3.1 از یک قابلیت جدید موسوم به Auto Switch رونمایی کرده است. این مشخصه با تشخیص تغییرات وضعیت، اتصال صوتی میان دستگاه‌های گلکسی را به‌صورت خودکار تغییر خواهد داد. به‌عنوان مثال چنان‌چه مشغول گوش دادن به یک موسیقی از طریق سرویس اسپاتیفای روی هندست خود باشید و سپس به سراغ پخش یک ویدیوی یوتیوبی روی تبلت گلکسی تب خود بروید؛ در این‌صورت مشخصه Audio Switch به‌طور خودکار اتصال صوتی ایربادهای شما را به تبلت انتقال خواهد داد. این مشخصه به‌صورت معکوس نیز کار می‌کند.

2 در مورد “سامسونگ امکانات سری گلکسی S21 را برای پرچم‌داران سال 2020 خود نیز عرضه می‌کند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH