تصاویر جدید ایرپادز نسل 3 اپل منتشر شد

ایرپادز شرکت اپل پرفروش‌ترین ایرباد بی‌سیم در جهان به‌شمار می‌رود. این گجت متعلق به واحد لوازم جانبی، ابزارهای پوشیدنی و خانگی اپل است؛ واحدی که درآمد آن در تقویم زمانی 3 ماهه چهارم سال نزدیک به 13 میلیارد دلار بود. این رقم در مقایسه با دوره مشابه سال قبل رشد 29 درصدی را نشان می‌دهد. در این میان اگرچه رقبای اپل نیز در بازار حضور دارند؛ اما بر اساس پیش‌بینی‌ها امسال نیز اپل با به‌روزرسانی هر 2 مدل ایرپادز و ایرپادز پرو و معرفی ورژن‌های نسل 3 و 2 این گجت‌ها کماکان فاصله خود را با رقبا حفظ خواهد کرد.

اپل به‌دنبال افزودن برخی امکانات حرفه‌ای به ایرپادز نسل 3 خود است

بر اساس تصاویر منتشر شده توسط پایگاه اینترنتی 52Audio (از طریق وبسایت AppleInsider) انتظار می‌رود که ایرپادز نسل 3 با تغییراتی روانه بازار شود. با توجه به تصاویر لو رفته به‌نظر می‌رسد که مدل آینده ایرپادز مجهز به یک لبه تخت همراه با تغییر جزئی در موقعیت استقرار سنسورهای دستگاه است. همچنین تصاویر نشان می‌دهند که مطابق شایعات، ایرپادز نسل 3 احتمالا دارای یک پایه کوتاه‌تر بوده و به‌همراه بالشتک‌های گوشی قابل تعویض روانه بازار خواهد شد. بر اساس گزارشات شرکت اپل هنگام طراحی ایرپادز نسل 3 الگوی ظاهری ایرپادز پرو با پایه کوتاه‌تر و بالشتک‌های قابل تنظیم را مدنظر قرار داده است. طول پایه ایرپادز نسل 3 در مقایسه با ایرپادز پرو اندکی بلندتر است. این پایه کماکان از تکنیک لمس فشاری استفاده خواهد کرد. بر اساس اعلام منبع منتشرکننده خبر حفره مخصوص کاهش فشار در قسمت فوقانی هر ایرباد تعبیه شده است. همچنین حفره مخصوص میکروفون نیز در بخش خارجی ایربادها قرار دارد.

بعلاوه پست منتشر شده توسط وبسایت 52Audio نشان می‌دهد که ایرپادز نسل 3 اپل احتمالا مجهز به قابلیت حذف نویز فعال (ANC) خواهد بود. چنین موضوعی موجب شکل‌گیری این ذهنیت می‌شود که اپل به‌دنبال ارائه قابلیتی جدید و خیره‌کننده در مدل جانشین ایرپادز پرو است. این پدیده به منظور ایجاد تمایز میان مدل‌های پرو و غیر پرو ضروری خواهد بود. در غیر این‌صورت پرداخت هزینه بیش‌تر برای خریداری یک مدل گران‌قیمت‌تر به هیچ عنوان توجیه‌پذیر نخواهد بود. با توجه به اطلاعات منتشر شده تا به این لحظه کیس شارژ ایرپادز نسل 3 همانند ورژن کوچک‌تر کیس مخصوص ایرپادز پرو به‌نظر می‌رسد. چراغ مخصوص شارژ در قسمت جلویی کیس تعبیه شده و این کیس از فناوری شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند. همچنین سنسور مادون‌قرمز تشخیص فاصله و میکروفون در قسمت تحتانی پایه ایربادها جهت برقراری تماس‌های تلفنی سایر مشخصه‌های ایرپادز نسل 3 به‌شمار می‌روند.

تصاویر کلیه مدل‌های مختلف ایرپادز که طی سالیان اخیر توسط اپل روانه بازار شده‌اند

صدای فضایی (Spatial Audio) یکی دیگر از مشخصه‌های ایرپادز پرو است که احتمالا در نسل جدید ایرپادز نیز مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت. این مشخصه به دستگاه امکان می‌دهد تا موقعیت سر کاربر نسبت به نمایشگر آی‌فون را محاسبه نموده و کاربران حین تماشای فیلم قادر به شنیدن جلوه‌های صوتی ویژه از پشت سر یا جلوی خود باشند. این‌کار تنها از طریق به‌کارگیری سیستم اسپیکر داخلی ایرپادز انجام می‌شود. به بیان ساده این مشخصه امکان خلق تجربه صوتی 360 درجه‌ای حول سر کاربر را فراهم می‌کند.

اپل درون کالبد ایرپادز نسل 3 خود احتمالا از تراشه جدید H2 استفاده خواهد کرد. نخستین مدل ایرپادز مجهز به تراشه W1 در دسامبر سال 2016 عرضه شد. اپل با عرضه دومین نسل ایرپادز در ماه مارس سال 2019 این تراشه را به مدل H1 ارتقاء داد. غول کوپرتینویی در راستای افزودن امکانات جدید به سری ایربادهای بی‌سیم خود احتمالا آماده است تا برخی عملکردهای مرتبط با حوزه سلامت را به این گجت‌ها اضافه نماید. وبسایت 52Audio خاطرنشان می‌کند که حسگر سنجش اکسیژن خون درصد اکسیژن حمل شده توسط گلبول‌های قرمز خون کاربر را اندازه‌گیری می‌کند. این داده‌ها نشان‌دهنده کیفیت گردش خون حاوی اکسیژن در قسمت‌های مختلف بدن کاربر خواهند بود.

مقایسه ایرپادز نسل 3 (سمت چپ) با ایرپادز پرو (سمت راست)

بر اساس پیش‌بینی‌ها مدت شارژدهی باتری مشابه ایرپادز نسل 2 خواهد بود. باتری این گجت برای مدت حدودا 5 ساعت شارژدهی داشته و در صورت شارژ چندباره با استفاده از کیس این مدت به بیش از 24 ساعت خواهد رسید. همچنین باتری این محصول با یک نوبت شارژ از حداکثر 18 ساعت مکالمه یا 3 ساعت استفاده مداوم پشتیبانی می‌کند.

کاربران در صورت نیاز فوری به ایربادهای خود با 15 دقیقه شارژ آن‌ها از طریق کیس مخصوص قادر به گوش دادن به موسیقی برای مدت 3 ساعت و حداکثر 2 ساعت مکالمه خواهند بود. ایرپادز نسل 3 اپل احتمالا به‌همراه مدل‌های جدید آی‌پد پرو، آی‌پد مینی و دستگاه ردیاب اشیاء موسوم به Apple AirTags در اوایل ماه آینده معرفی خواهد شد. بر اساس پیش‌بینی‌ها ایرپادز نسل جدید با برچسب قیمتی در محدوده 150 دلاری به بازار عرضه خواهد شد.

ایرپادز نسل 3 به‌همراه کیس شارژ بازطراحی شده احتمالا در اوایل ماه آینده معرفی خواهد شد

2 در مورد “تصاویر جدید ایرپادز نسل 3 اپل منتشر شد”

  1. یادمه وقتی اولین مدلش معرفی شد سامسونگ کلیپ های انتقادی و طنز میزد که ظاهر و شکل بدی داره و کوچیکه و گم میشه و ….
    الان همه شرکتا یه کپیشو زدن ولی کیفیت اپل یه چیز دیگس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH